Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Techrepair: slechte service!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Techrepair: slechte service!

    Begin september kwam m'n spiegeltje los van m'n 5D. Op 6/9 stuurde ik hem aangetekend op naar Techrepair. Een bevestigingsmail van ontvangst volgde snel.

    Nadien nam ik per mail contact op. Aanvankelijk zeiden ze dat ik drie weken moest wachten en dat het toestel op 29/9 was ingeschreven in hun dienst.

    Na vier weken vernam ik nog niets. Na contactname zeiden ze mij dat het toetstel eerstdaags wordt afgewerkt. Na vijf weken nog niets. Na een mailtje steeds hetzelfde verhaal: "eerstdaags'... Na acht weken stuurde ik een 'klachtenmail'. Per toeval kreeg ik een uurtje later een mail terug dat het toestel was afgewerkt en op de bus ging.

    Enkele dagen later kreeg ik telefoon van een vriendelijke Nederlander dat mijn toestel bij hem in de bus zat. Techrepair had mijn toestel naar de verkeerde klant gestuurd! Deze klant had 'maanden geleden' een toestel laten herstellen. Voor hetzelfde geld zie ik m'n toestel nooit meer terug, of zal het me een hele procedure kosten om m'n toestel terug te eisen/vorderen op een of andere manier.

    Na een tweede klachtenmail naar techrepair maakte zij gewoon melding dat het toestel eerstdaags wordt opgestuurd want het toestel zou door de Nederlander retour naar Techrepair worden opgestuurd....

    Ik hoop dat alles in orde komt, maar Techrepair rept geen woord over hun flater. Nu, na bijna 10 weken, nog geen toestel ontvangen... én in verkeerde handen gevallen...
    www.lookit.be

  • #2
    Re: Techrepair: slechte service!

    Kan of mag het toestel niet gebracht of afgehaald worden?
    Is er geen contactadres,buiten internet bedoel ik?
    Grtn

    Comment


    • #3
      Re: Techrepair: slechte service!

      Als ik dit aan da hand had konden beter hopen dat er geen contact adres was. Dat was LELIJK ruzie
      geweest als ze dat bij mij hadden gelapt! Daar waren ze van mij nog niet af geweest...

      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

      Comment


      • #4
        Re: Techrepair: slechte service!

        Volgens mij zijn alle repair centers van Canon hetzelfde, met overal dezelfde incompetente mensen...
        Ik laat de fotoboer informeren hoelang ik mijn toestel zou moeten missen indien ik het binnenbracht voor een sensorreiniging en reiniging van het camerahuis. Dat zou maximaal 2 weken zijn, en zou €125 kosten.
        Toestel op vrijdag 16 september binnen bij de fotoboer.
        Na 3 weken een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zat met mijn toestel. Vrij snel een mailtje terug gekregen dat het dakkantprisma en de spiegel eigenlijk ook zouden moeten vervangen worden, en dat de totale kostprijs dan wel op €267,41 zou komen. Geen probleem, herstellen die handel (terwijl ik eigenlijk nooit problemen had gehad met die 2 laatste)
        Na nog herhaaldelijk te mailen ben ik mijn toestel mogen gaan ophalen na ruim 7 weken.
        En ziehier een link naar een foto van hoe het eruit ziet.
        The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!



        PS: het stof dat je ziet, zit op exact dezelfde plaats als vòòr mijn camera werd "gereinigd"...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Techrepair: slechte service!

          Ik heb zo het gevoel dat zelfs 'grote merken' voor hun na-verkoop-service beroep doen op twijfelachtige firmaatjes uit de grijze zone. Voor de goedkoop zeker ?

          Comment


          • #6
            Re: Techrepair: slechte service!

            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
            Ik heb zo het gevoel dat zelfs 'grote merken' voor hun na-verkoop-service beroep doen op twijfelachtige firmaatjes uit de grijze zone. Voor de goedkoop zeker ?
            Voor de goedkoop?
            Heb je gezien hoeveel het grapje mij heeft gekost?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Techrepair: slechte service!

              Een jaar geleden was mijn toestel defect (onder garantie).
              Ik heb de herstelling 's middags aangevraagd op de website van Techrepair, die mij gepersonaliseerde verzendformulieren + labels met barcodes + trackingnummer mailde.
              Om 17h al werd de doos afgehaald door UPS.
              Ik kon de voortgang van de herstelling dag na dag volgen.
              Na 10 dagen werd het herstelde toestel opnieuw gratis door UPS terugbezorgd.

              Wat mij betreft een professionele dienstverlening.

              Comment


              • #8
                Re: Techrepair: slechte service!

                Ik ben een veeleisend persoon op alle vlakken,en ik kan NIKS ANDERS dan GOEDS vertellen over Techrepair.Die hebben tot 2x toe mijn batterijgrip netjes hersteld in garantie,in garantie periode op 4 weken tijd de body en lenzen nagekeken omdat ik veel onscherpe foto's had en laatst op een 2 tal uur al men body gecleand en gecheckt en de lenzen op CPS membership vlak en ben over hun service meer als tevreden!!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Techrepair: slechte service!

                  Afwachten dus, ik heb net mijn 24-105 binnen gestuurd voor herstelling...
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Techrepair: slechte service!

                    Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                    Afwachten dus, ik heb net mijn 24-105 binnen gestuurd voor herstelling...
                    Reken als niet CPS lid om minstens 4 weken hersteltijd.
                    En kbreng men materiaal liever zelf tot daar Bergen Op Zoom is nu niet zo ver voormij.
                    En dan zijn we zekers dat het er is .

                    Grtz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Techrepair: slechte service!

                      We zullen zien, ik was in elk geval al aangenaam verrast dat er deze ochtend een mailtje in mijn mailbox zat waarbij ik hun prijsofferte kon goedkeuren. Ik ben CPS lid, dus misschien gaat het daarom allemaal zot vlot. In elk geval tot nu toe geen klagen...
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Techrepair: slechte service!

                        Ik dacht dat alles in Frankrijk hersteld werd? (of techrepair stuurt mss zelf door naar Frankrijk) Anyway, daar zit het enige echte professionele repair center van Canon zelf!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Techrepair: slechte service!

                          Yeps, zover ik weet is Courbevoi (Fr) de enige echte.
                          Daar werd mijn 100/400 door Foto Rembrandt teruggestuurd voor Back-focus ( op mijn 1000D kon ik dat niet regelen ).... netjes afgesteld en na een 10-tal dagen terug in de winkel, met een lijst van al de bewerkingen.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Techrepair: slechte service!

                            Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                            Yeps, zover ik weet is Courbevoi (Fr) de enige echte.
                            ???????
                            Stuurprogramma's, software, firmware en handleidingen voor uw Canon-product downloaden en online toegang verkrijgen tot technische ondersteuning en probleemoplossing.

                            Dit geeft S-inter, EOS EST SARL en Techrepair
                            Niet vergeten dat er ook nog Digital Service Point is in Nederweert, dit vindt je alleen als je via Canon Nederland zoekt ... handig voor bvb iemand uit Limburg http://www.canon.nl/Support/Consumer...tor/index.aspx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Techrepair: slechte service!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                              Reken als niet CPS lid om minstens 4 weken hersteltijd.
                              En kbreng men materiaal liever zelf tot daar Bergen Op Zoom is nu niet zo ver voormij.
                              En dan zijn we zekers dat het er is .

                              Grtz



                              Ik doe hetzelfde met Nikon in Brussel (Procirep). Dindagnamiddag toestel binnengebracht in garantie, ze verzekerde mij dat de onderdelen in voorraad waren en het zou dezelfde week hersteld zijn. Donderdag (2 dagen later dus) was mijn toestel hersteld.

                              Comment

                              Working...
                              X