Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis Thailand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis Thailand

    Hallo,

    In februarie vetrek ik op reis naar Azië voor 4 maanden.
    Ik heb recent mijn lenzen verkocht (24 70, 2.8 sigma en AF-D 85, 1.8) wegens te veel gewicht en niet altijd even praktisch vind ik.

    Heeft er iemand voorstellen, ervaringen,... over lenzen die ik mogelijk zou kunnen meenemen?
    Ik heb al gedacht om me enkele primelenzen aan te schaffen en het daar mee te doen, maar ook daar ben ik niet echt zeker van.

    Ik ben vooral voorstander van straat- en portretfotografie, maar zou me deze reis ook wat willen bezig houden met breedhoek.

    Iemand tips, ervaringen,...?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Reis Thailand

    Voor straat en portretfotografie moet je het lef hebben dicht op de personen toe te stappen. Dus geen stiekem tele-gedoe. De lenzen die je had, waren volgens mij goed genoeg daarvoor. Ondanks het feit dat je voldoende licht zult hebben in die tropische landen, zou ik toch voor lichtsterke lenzen gaan omdat je de mooiste foto's vaak maakt op plaatsen of momenten waar je net weinig licht hebt (tempels, hutjes, schaduw,...)
    Het is mij echter niet duidelijk waarom je je lenzen niet praktisch vond. Zelf heb ik o.a. een 50mm 1.8 die een echt lichtgewicht is.
    Voor de breedhoek scoort Tokina naar 't schijnt goed. Zelf heb ik een 10-20mm van Sigma welke ik tot één van mijn favoriete speelgoedlensjes reken. Landschap, architectuur en zelfs op een creatieve manier portretten schieten, behoren allemaal tot de mogelijkheden met een breedhoeklens.

    Comment


    • #3
      Re: Reis Thailand

      [QUOTE
      Het is mij echter niet duidelijk waarom je je lenzen niet praktisch vond. Zelf heb ik o.a. een 50mm 1.8 die een echt lichtgewicht is.[/QUOTE]

      De Sigma deed ik weg wegens het gewicht en de Nikon 85mm gebruikte ik (toen) niet veel, ondertussen is dat inderdaad jammer dat ze weg is...

      Comment

      Working...
      X