Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

    Heeft er iemand ervaring met deze lens.

    Ik zou ze graag willen gebruiken voor reisfotografie maar weet niet goed hoe het zit met de beeldkwaliteit op 18 of 200...

    Kan iemand me wat ervaring meegeven?

    groetjes

  • #2
    Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

    Oorspronkelijk geplaatst door Minte2 Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met deze lens.

    Ik zou ze graag willen gebruiken voor reisfotografie maar weet niet goed hoe het zit met de beeldkwaliteit op 18 of 200...
    heb hem gehad... beeldkwaliteit is naar mijn perceptie niet zo super... maar naar gebruiks en draag comfort toe is het wel handig... groot bereik...

    persoonlijk reis ik vandaag graag met een 50mm lensje op m'n D700 (is nog comfortabeler) (en ik neem m'n beste lenzen mee...)

    of dat zou een 35mm F1.8 lensje zijn op jouw toestel... Erg licht, lichtgevoelig, niet bedreigend (straat fotografie)... wel een beperkt bereik, maar dat voel ik zelden als een beperking.
    Last edited by d_oracle; 13 november 2011, 19:12.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

      Heb ze ook- al lang. Zeer tevreden van op mijn oude D70. Na overstap op D300 niet meer zo tevreden van (met name scherpte).. Desondanks staat ze er nog regelmatig op voor huis/tuin /keuken fotografie.
      Is afhankelijk van wat je criteria zijn denk ik.


      Groeten,

      Luc

      Comment


      • #4
        Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

        Voor op reis zeker een aanrader.mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

          ..............dus je accepteert dat de foto's die je op reis maakt gewoon minder zijn van scherpte..........

          Wat is mooier dan als je ergens ver weg bent geweest juist daarvan een A3 of A2 foto print voor aan de muur?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            ..............dus je accepteert dat de foto's die je op reis maakt gewoon minder zijn van scherpte..........

            Wat is mooier dan als je ergens ver weg bent geweest juist daarvan een A3 of A2 foto print voor aan de muur?
            Is dat meer een "ik zou de lens niet meenemen" of juist wel?

            Comment


            • #7
              Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

              Oorspronkelijk geplaatst door Minte2 Bekijk bericht
              Is dat meer een "ik zou de lens niet meenemen" of juist wel?
              niet...

              ik had deze lens mee naar mexico... dacht dat het riskant was om m'n goede lenzen mee te nemen... heb het me altijd beklaagd... foto's waren in mijn perceptie niet zo super... heb de lens dan vrij vlug na de reis verkocht...

              maar 't is een persoonlijke ervaring natuurlijk... voor iedereen anders...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                Om weer wat fotografische inspiratie op te doen ga ik binnenkort naar Cuba. Voor mij is het heel simpel, ik wil met scherpe beelden terugkomen. Dan maar met een kilo extra 'around walken'.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                  Er wordt hier natuurlijk weer georakeld dat de beeldkwaliteit niet zo goed is.Niet zo goed als die van een goede prime,zoveel staat vast.Maar ga je op je reis altijd de tijd hebben om objectieven te wisselen?Dat is niet zo evident.En als het er dan meerdere keren op uitdraait dat je de foto maar niet neemt omdat er geen tijd was voor een lenzenwissel
                  Een 18-200 foto is nog altijd beter dan helemaal geen foto.Overigens is de kwaliteit nog altijd behoorlijk .
                  Neem echter ook kennis van dit: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-311441.html

                  Duurzaamheid van het ding is niet zo fantastisch.
                  En dit hier is nuttig leesvoer voor je.


                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                    Deze lens gaat bij mij al reeds een hele tijd mee op wandelvakantie (25km a 35km per dag).
                    Persoonlijk vind ik dit een zeer degelijke all around lensje. Verwacht er natuurlijk geen top-prestatie van.
                    Ik heb eens een 24-70 en 70-200 f 2.8 meegesleurd. En geloof mij dat na de eerste 20km de "O zo slechte scherpte van de 18-200" reuze mee valt!
                    Het hangt er volgens mij een beetje vanaf welk soort reizen je wil gaan doen. Lekker in het hotel en dan eens 5min wandelen naar de plaatselijke dieren tuin. Dan kan je makkelijk een ganse "kaba" aan lenzen mee sleuren. Als het echter op gewicht aankomt lijkt mij deze lens een goed alternatief. Je kan natuurlijk ook een prime in de plaats gebruiken maar dan mis ik persoonlijk toch wel een beetje zoom. (zeker wanneer je die zoom niet met je benen kan doen door bv een veen-moeras dat in de weg zit )
                    Grt, Amaat
                    The fun begins where the road ends
                    BD Lidnummer : BD2057BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                      Als je deze lens al hebt, zou ik zeggen "meenemen", want het is gemakkelijk een ruim bereik te hebben.
                      Als je deze lens speciaal voor reisdoeleinden wilt kopen, zou ik zeggen "niet doen".
                      Wat ik meestal meeneem zijn 1. mijn standaard-zoom (16-85), 2. een groothoek, 3. één of meerdere lichtsterke primes voor gebruik in duistere omstandigheden.
                      Extra zoombereik heb ik eigenlijk nog niet gemist. Moest je natuurlijk op safari gaan en beestjes willen fotograferen, kun je meer zoom wel gebruiken, maar dan twijfel ik of je met 200mm zal toekomen.
                      Nikon Df

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                        volgen mij zit er in de tamron reeks ergens een betere!
                        vraag me nu niet welke, maar dacht dat hun 18-270 of een van de aanverwanten het net iets beter deed.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                          Heb juist een D7000 + AFS DX 18-200VR II besteld bij Grobet.
                          Moet ik nu gaan wenen, had ik beter een andere lens genomen?
                          Nikon D7000 + Nikkor AF-S DX 18-200 VR II, Nikkor AF-S 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pannemoto Bekijk bericht
                            Heb juist een D7000 + AFS DX 18-200VR II besteld bij Grobet.
                            Moet ik nu gaan wenen, had ik beter een andere lens genomen?
                            hangt er vanaf hoe rijk bent. D7000+18-70f2.8+70-200f2.8 had natuurlijk veeeel beter geweest
                            d7000 met 18-200VR is een zeer goede combinatie voor reisfotografie waar je weinig tijd hebt om lenzen te wisselen, bvb. bij een groepsreis met niet-fotografen of als je verre wandelingen maakt en geen zware lenzen wil meesleuren.
                            mvg
                            Bert

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Nikon 18-200 mm f/3.5-5.6 VR 1'.

                              Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                              hangt er vanaf hoe rijk bent. D7000+18-70f2.8+70-200f2.8 had natuurlijk veeeel beter geweest
                              Bestaat die dan?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pannemoto
                              Heb juist een D7000 + AFS DX 18-200VR II besteld bij Grobet.
                              Moet ik nu gaan wenen, had ik beter een andere lens genomen?
                              Die Nikon 18-200 blijft een zeer goede lens in haar categorie. Niet gaan janken dus!
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X