Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens op Canon 500 D ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens op Canon 500 D ???

    Welke zoomlens zou ik best aanschaffen voor mijn 500 D ?
    Moet dienstig zijn als walk-around lens maar wel met een "goede" kwaliteit.
    Zelf had ik reeds gedacht aan een Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM of een soortgelijke, maar is deze bruikbaar en levert hij scherpe foto's in kombinatie met de 500 D ?
    Alle nuttige info is zéér welkom want, hoe meer ik lees over de verschillende objectieven, hoe minder ik er uit kom.
    Thanks alvast.........

    Groet,
    Patrick

  • #2
    Re: Welke lens op Canon 500 D ???

    Ik vind de 55-250 nog altijd een goeie lens op de 500D.

    Hij is natuurlijk niet lichtsterk genoeg voor binnen, maar dat is de 24-105 mm f4 ook niet.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens op Canon 500 D ???

      Canon EFS 17-55mm 2.8 is onovertroffen op een APS-c sensor.
      Ook Tamron 17-50 mm 2.8 al of niet met imag-stabisation zou heel goed zijn en beter betaalbaar.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens op Canon 500 D ???

        TS,
        Ik vind dat jij eerst veel duidelijker moet aangeven welke beeldhoek jouw ideale walk around lens heeft. Dat heeft met jouw stijl van fotografie te maken en met jouw onderwerpen.

        Ik heb 2 walk around lenzen, de Canon 16-35 mm/2.8 MK2 en de Canon 70-200 mm/2.8 MK2.

        Maar dat zegt meer over mij dan over die objectieven.

        Kortom, bij welke beeldhoek werk je vaak?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens op Canon 500 D ???

          Momenteel staat er een 17-85 op maar ik zou op "goed glas" willen overstappen, daar ik zeer veel slechte of minder goede opmerkingen lees over deze lens in het algemeen.
          Ik gebruik deze over zijn ganse lengte, afhankelijk van de plaats, dit kan zowel aan zee zijn als in een bos of een pretpark.
          Vandaar dat ik aan de canon 24-105 had gedacht, maar ik weet niet of deze lens geschikt is voor de 500 D en dat ik daar betere resultaten mee zou bekomen op gebied van scherpte, contrast, kleur, enz....

          Groeten van een restarter,
          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens op Canon 500 D ???

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickb Bekijk bericht
            Momenteel staat er een 17-85 op maar ik zou op "goed glas" willen overstappen, daar ik zeer veel slechte of minder goede opmerkingen lees over deze lens in het algemeen.

            Patrick

            Dat is toch niet bepalend voor wat jij al dan niet moet gaan gebruiken?
            Er zijn veel tevreden gebruikers van die lens , naast veel "bashers"
            Voor architectuur is tie niet zo geschikt want op 17mm is er erg veel vervorming, maaar aan de lange kant is tie niet slecht.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens op Canon 500 D ???

              Ik heb geruime tijd de combinatie 450d met een 24-105 gebruikt en was daar zeer tevrden over, dus k denk dat het op de 500d ook wel zal werken hé
              Een groot verschil met de kit lensen in elk geval.
              T' enige waar je zeker rekening mee moet houden is de breedhoek. 24mm op een crop camera is vrij veel, als dit echter minder van belang is voor jou zou k niet twijfelen.

              Kris,
              Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

              Comment

              Working...
              X