Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies 70-200

    Even een vraag wat voor jullie een gemakkelijke kan zijn

    Momenteel bezit ik de goedkopere 70-300 van canon ( 4 - 5.6 ) is usm
    Maar omdat deze lens niet zo scherp is in het algemeen, en zeker niet in lage licht omstandigheden.

    mijn vraag:

    zal een bijgesneden foto van een 2.8 70-200 uiteindelijk dan toch nog scherper zijn dan mijn huidige lens ?

    Waarschijnlijk wel vermoed ik.

    Een klein jaar terug was de keuze voor de 70-300 gevallen omwille van de prijs, en dat ik dacht geen voordeel te halen met een 70-200 f4 of 2.8

    Nu begin ik daar toch anders over te denken !

    Aangezien ik deze ook wel wou gebruiken voor autosport, na wat bekijken hier zitten wel veel personen met de 70-200 2.8/4 is usm trekken, met mooi resultaat !

    Ik zal wel ergens moeten toegeven, want een 70-200 2.8 is usm van canon is echt wel te duur voor mij !

    Zijn er soms alternatieven ?
    bv de 70-200 sigma reeks..
    Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM Canon AF ( 1250 euro +- )

    groeten !
    Last edited by SupernovaBE; 13 november 2011, 17:08.
    Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
    Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
    wishlist: 70-200 2.8

  • #2
    Re: Advies 70-200

    Ik heb de Tamron variant, moet zeggen dat die superscherp is van 70 to 200mm, wel vanaf F3.5. Op F2.8 en F3.2 is de beeldkwaliteit niet zo goed, en gebruik die dan ook nooit onder F3.5. Sommigen zeggen dat de AF niet zo snel is, mij stoort het niet. De Sigma(niet OS) zou optisch minder presteren maar met een betere AF. De nieuwe Sigma met OS daarentegen heeft de beelkwaliteit vd Tamron en snelle AF, maar die kost dan weer een pak meer.
    Je hebt ook nog de Canon 70-200/f4 met IS, ook zeer goed volgens wat ik gelezen heb.
    Als je kijkt op mijn site onder racing zie je foto's met de Tamron.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Advies 70-200

      Stuk voor stuk een geslaagde foto's alex !

      Ik heb eerlijk gezegd voor de 70-200 telelens nog nooit naar tamron gekeken

      Dit ben ik daarentegen wel al op uitgekomen.
      De canon vs sigma
      For the season 2 premiere, the DRTV team gets a suitcase full of UK pounds for the budget of the new season of DRTV shows. In this video, he takes a rather l...


      ik zoek even wat de verschillen op tussen de 70-200 2.8 tamron en de sigma

      Laat ons zeggen dat de canon buiten mijn budget ligt in de 2.8 range.
      Zo heel veel trek ik niet met statief dus een IS is echt wel een pluspunt.
      Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
      Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
      wishlist: 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Advies 70-200

        Ik heb met de Sigma 70-200/2.8 OS gewerkt, zowel op APS-C frmaat als op FF.



        Ik heb gemerkt dat de OS effectief is. Zowel de lichtafval als de vervorming zijn goed binnen de perken gehouden. Het scheidend vermogen is bij de meeste diafragma-brandpuntsafstand combinaties hoog. Ik vind dat de adviesprijs voor dit objectief opvallend gunstig is.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Advies 70-200

          Alex606. Zou je met deze Tamron ook de vogels kunnen schieten die op je site staan. Trouwens mooie foto's. En dan bedoel ik natuurlijk als ze binnen het bereik van de 200mm vallen. Deze vraag stel ik met betrekking op de snelheid van de Af van het Tamron objectief of deze dan wel parten zou spelen. Ik moet er nog bij vermelden dat ik dus al enkele dagen aan het wikken en wegen ben tussen de Tamron 70-200mm die optisch heel goede cijfers heeft en het Tamron af sp 70-300/4.0-5.6 Di vc usd wat ook heel goede reviews heeft.
          Last edited by Zwarte; 13 november 2011, 19:21.
          "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

          Comment


          • #6
            Re: Advies 70-200

            Ik heb al enkele meeuwen in de vlucht vastgelegd, dus het kan. Nu, mijn 500mm heeft ook niet de snelste AF, dus ik ben dat wel gewend.
            Ik heb ook de Sony 70-300g gehad, die is optisch beter dan de Tamron 70-300 die jij noemt, maar de 70-200/2.8 is toch nog iets anders. Een lichtsterke lens blijft speciaal en je krijgt mooie scherpte, zelfs als je fel inzoomt. Ook is de zoeker helderder omdat er meer licht binnen komt.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Advies 70-200

              @annoh,
              kan je deze lens dan ook vergelijken met een tamron of een Canon ?
              Of heb je geen andere in deze klasse gehad ?

              @alex606
              Materiaal is ook niet alles he, uw techniek/ervaring zal daar ook wel bij helpen.

              Hou ook in jullie achterhoofd dat dit maar een hobby is en geen prof fotograaf, ik moet er niet mijn geld met verdienen

              Ik denk dat ik dan ook wel al genoegen zal hebben met een iets goedkopere lens dan bv de canon L 70-200 2.8 +-2000 euro kost.

              De sigma komt op 1230 euro bij digicamshop,
              en zelf 1130 bij konijnenberg

              stel dat ik mijn 70-300 lens met zonnekap voor 400 kwijt kan, moet ik nog 730 euro ophoesten, daar kan ik wel met leven

              Ik ga de verschillen met andere lenzen eens goed bekijken en overwegen wat voor mij het beste zou kunnen zijn.

              ideeën en ervaringen zijn altijd welkom
              Last edited by SupernovaBE; 13 november 2011, 22:52.
              Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
              Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
              wishlist: 70-200 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Advies 70-200

                @supernova,

                Naats de Sigma heb ik ook de Canon en Nikon 70-200 mm/2.8 getest.

                Het verschil tussen de Sigma en de Canon is niet groot. De AF is van de Canon iets sneller en de sealing is beter. Bij volle opening is de Canon net wat fraaier, met name bij 200 mm.

                Prijsverschil is stevig.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Advies 70-200

                  Dat de sealing beter is, kan mij zo niet bekoren, aangezien ik met zo een dure lens niet snel in de regen zal gaan lopen

                  Ik heb ze op uw site bekeken, en ik kan er wel redelijk snel uit opmaken dat de Canon zijn geld niet waard is voor mijn gebruik, aangezien ik bij crop sensor blijf zal het licht afval en de zachte hoeken van de sigma bij 2.8 en 4.0 ook wel al redelijk beperkt worden..

                  Zijn er soms sites te vinden waar ik foto's kan bekijken die gemaakt zijn met de sigma 70-200 2.8 os ? in combinatie met een 550D, 7D

                  ik bekijk alvast wat resultaten.
                  Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
                  Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
                  wishlist: 70-200 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies 70-200

                    Alex606. Voor de scherpte van de Tamron ben ik niet bang die is gewoon goed. Zorgen maak ik mij meer over de AF snelheid en het hunten bij slechtere licht omstandigheden. Wel weer een pluspunt is het gewicht.
                    "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies 70-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door SupernovaBE Bekijk bericht
                      Dat de sealing beter is, kan mij zo niet bekoren, aangezien ik met zo een dure lens niet snel in de regen zal gaan lopen
                      daarom koop je net het betere (duurdere) materiaal: je kan ermee in de regen lopen.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies 70-200

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        daarom koop je net het betere (duurdere) materiaal: je kan ermee in de regen lopen.
                        Ja dat kan ik wel begrijpen natuurlijk, maar voor mij maakt het zo geen belang uit,
                        ik vind 850 euro meer voor iets of wat meer prestatie van de canon mij niet echt waard, in mijn gebruikt

                        In de toekomst wanneer ik naar een 7D zou overschakelen, is de afdichting dan wel gemakkelijk, mijn 550D is niet spatwaterdicht.


                        Een andere vergelijking,
                        70-200 F4.0 is usm. ( canon )
                        70-200 2.8 os HSM, met het diafragma op 4.0 gezet ( sigma )

                        Stel dat ik mij nu bedenk en mijzelf betrap dat ik zelden of nooit op 2.8 schiet met de sigma, of zeer zelden.
                        ben ik dan niet beter af met de canon 70-200 L 4.0 is usm, die waarschijnlijk nog een stuk scherper is? en zelf nog iets of wat goedkoper uit komt.

                        ik weet dat het geen alledaagse vergelijking is, maar moest de sigma op 4.0 zo scherp zijn als de canon lijkt mij de keuze naar sigma te gaan, met et voordeel van 2.8 ter beschikking te hebben..

                        Ik zie hier mensen genoeg die hun 4.0 weg doen voor de 2.8 versy
                        Last edited by SupernovaBE; 14 november 2011, 19:56.
                        Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
                        Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
                        wishlist: 70-200 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies 70-200

                          Ik zit net met hetzelfde probleem. Ik wil zeker een 70-200. Budget +- 1000 euro.
                          De canon 70-200 F4 IS is een toplens maar met de Sigma 70-200 2.8 OS heb je in geval van nood toch nog de 2.8 beschikbaar voor mindere lichtomstandigheden indoor. Nu Als je idd de sigma op F4 zet is hij over het heel bereik vrij goed. Een mens vraagt zich misschien af waarom dan een 2.8 kopen. Wel ja... hard choice en een canon 70-200 2.8 IS II is voor mij persoonlijk als amateur te kostelijk.


                          Oorspronkelijk geplaatst door SupernovaBE Bekijk bericht
                          Ja dat kan ik wel begrijpen natuurlijk, maar voor mij maakt het zo geen belang uit,
                          ik vind 850 euro meer voor iets of wat meer prestatie van de canon mij niet echt waard, in mijn gebruikt

                          In de toekomst wanneer ik naar een 7D zou overschakelen, is de afdichting dan wel gemakkelijk, mijn 550D is niet spatwaterdicht.


                          Een andere vergelijking,
                          70-200 F4.0 is usm. ( canon )
                          70-200 2.8 os HSM, met het diafragma op 4.0 gezet ( sigma )

                          Stel dat ik mij nu bedenk en mijzelf betrap dat ik zelden of nooit op 2.8 schiet met de sigma, of zeer zelden.
                          ben ik dan niet beter af met de canon 70-200 L 4.0 is usm, die waarschijnlijk nog een stuk scherper is? en zelf nog iets of wat goedkoper uit komt.

                          ik weet dat het geen alledaagse vergelijking is, maar moest de sigma op 4.0 zo scherp zijn als de canon lijkt mij de keuze naar sigma te gaan, met et voordeel van 2.8 ter beschikking te hebben..

                          Ik zie hier mensen genoeg die hun 4.0 weg doen voor de 2.8 versy
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies 70-200

                            Een sigma os lijkt het erg goed te doen, als die binnen budget valt koop die of canon 70-200mm 2.8 is 2dehands voor dezelfde prijs van de sigma.

                            Anders kun je voor minder dan 400 euro 2dehands een sigma en tamron kopen en als het je niet bevalt verkoop je die weer zonder of met een paar tientjes verlies/ winst.

                            Ik heb de tamron ( die ik wil verkopen ) het is een erg goede lens maar weet niet of de af voldoende is voor jouw doeleinden?? Met de canon 2.8 is voor rond 1100-1200 euro twedehands of de non is versie voor zegmaar 650/700 euro ( soms iets meer of minder ) Zit je in iedere geval goed.

                            De youtube filmpje gaat over de mark 2 canon en daar heb je weinig aan omdat die wel heeel erg goed blijkt te zijn. die lens lijkt geen minpunt te hebben behalve de prijs

                            Succes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies 70-200

                              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                              De youtube filmpje gaat over de mark 2 canon en daar heb je weinig aan omdat die wel heeel erg goed blijkt te zijn. die lens lijkt geen minpunt te hebben behalve de prijs

                              Succes
                              En ook een beetje het gewicht als minpunt.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment

                              Working...
                              X