Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egypte: Beduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Egypte: Beduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

    Moet ik, in vergelijking met een reis naar bvb. Rhodos, Cyprus, Malta, enzovoort, méér voorzieningen treffen bij een Nijlcruise?
    Moet ik dus méér vrezen voor fijn zand en ander stof?

    Dré

  • #2
    Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

    Ik heb mijn 'poetsgerief' standaard in mijn cameratas zitten.
    Als extra voorziening zou een plastic zak moeten volstaan volgens mij.
    Daar zat mijn camera in tijdens een tocht in de Namib Woestijn.
    Veel erger kan ik mij niet voorstellen ...

    Comment


    • #3
      Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Moet ik, in vergelijking met een reis naar bvb. Rhodos, Cyprus, Malta, enzovoort, méér voorzieningen treffen bij een Nijlcruise?
      Moet ik dus méér vrezen voor fijn zand en ander stof?

      Dré
      toch niet bij een nijlcruise... ik heb m'n camera (D700) zonder speciale voorzieningen, verschillende malen meegenomen op woestijntochten, camera aan m'n blackrapid, zittend op een kameel... nooit last gehad van het zand... m'n P7000 die ik gebruikte voor de filmen had wel last, de lens afsluiting sloot niet meer goed.
      Last edited by d_oracle; 14 november 2011, 11:10.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

        Alléé, ik ben toch al enigszins gerust gesteld.
        Je hoort zo van die verhalen over "stof"...
        't Wordt allemaal wel een beetje overroepen, dus?

        Comment


        • #5
          Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

          Voorzichtig zijn, kan nooit kwaad. Maar de gewone veiligheidsmaatregelen zijn voldoende. Ik heb al een paar meerdaagse trektochtjes door de woestijn achter de rug en mijn fototoestellen zijn zonder averij terug in de bewoonde wereld geraakt. En je kan er best mooie foto's maken. Vooral mijn trektocht door de witte woestijn in Egypte vond ik indrukwekkend.

          Ik heb zelfs een zandstorm en een onweer met regen en bliksem meegemaakt. Best indrukwekkend. Maar gelukkig niet te gelijker tijd. Op dat ogenblik is het fototoestel wel wijselijk in de fototas gebleven.
          Geniet van foto's maken

          Comment


          • #6
            Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

            Een paar jaar geleden heb ik rondgetrokken door Egypte inclusief geslapen in de woestijn onder een schitterdend sterrenhemel.

            Ik heb geen enkele voorzieningen getroffen en ik wissel vaak van lenzen.

            Geen enkel probleem ervaren.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Egypteeduidend meer "zandproblemen" dan gemiddelde reis naar de zon?

              Het kan enkel een probleem zijn als het erg hard waait (zandstorm) dan is het wellicht niet zo verstandig om je lens te gaan wisselen.
              Surfzeeuw
              Panasonic G3

              Comment

              Working...
              X