Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Canon Ixus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling Canon Ixus

    Mijn dochter's Canon Ixus 100 van geen 2 jaar oud heeft het begeven, ttz hij geeft 'lensfout' aan bij het aanzetten.
    Bij photohall geven ze het klassieke antwoord : opsturen kost al 60€ + herstelling... misschien beter een nieuw toestel kopen... blablabla

    Kent iemand een oplossing/een alternatief herstellings circuit?

  • #2
    Re: Herstelling Canon Ixus

    Oorspronkelijk geplaatst door fooster Bekijk bericht
    Mijn dochter's Canon Ixus 100 van geen 2 jaar oud heeft het begeven, ttz hij geeft 'lensfout' aan bij het aanzetten.
    Bij photohall geven ze het klassieke antwoord : opsturen kost al 60€ + herstelling... misschien beter een nieuw toestel kopen... blablabla

    Kent iemand een oplossing/een alternatief herstellings circuit?

    Een nieuw toestel kopen lijkt me ook aangewezen !
    Zeker met de huidige evolutie is een herstelling met onze geldende uurlonen niet echt meer te verantwoorden. Kijk is rond , ik zag deze morgend een advertentie in de Zondag van Saturn, je hebt een nieuw compactje Nikon Coolpix voor 99 Euro !

    MVG, jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling Canon Ixus

      Oorspronkelijk geplaatst door fooster Bekijk bericht
      Mijn dochter's Canon Ixus 100 van geen 2 jaar oud heeft het begeven
      is dat geen garantie?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling Canon Ixus

        Ja dat vraag ik me ook af...normaal heb je recht op 2 jaar garantie....dus als deze geen 2 jaar is dan kunnen ze hem volgens mij niet weigeren om te herstellen.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling Canon Ixus

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          is dat geen garantie?
          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ja dat vraag ik me ook af...normaal heb je recht op 2 jaar garantie....dus als deze geen 2 jaar is dan kunnen ze hem volgens mij niet weigeren om te herstellen.

          grtz

          Templar
          Dit is normaal gezien garantie , i zou deze snel binnendoen en desnoods contact opnemen met canon.

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling Canon Ixus

            Is het nog geen twee jaar oud, dan heb je garantie. En die zou ik eisen, eender wat ze
            zeggen eender waar.

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling Canon Ixus

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Is het nog geen twee jaar oud, dan heb je garantie. En die zou ik eisen, eender wat ze
              zeggen eender waar.
              Deels heb je maar gelijk..
              Lensfout kan ook (lees meestal) het gevolg zijn van gebruikersschade wat niet in je 2 jaar garantie valt, dan is het idd aangewezen een nieuw te kopen..
              Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling Canon Ixus

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                Deels heb je maar gelijk..
                Lensfout kan ook (lees meestal) het gevolg zijn van gebruikersschade wat niet in je 2 jaar garantie valt, dan is het idd aangewezen een nieuw te kopen..
                Leg me dat eens uit? Welke gebruiksschade kan er zijn bij een toestel met ingebouwde lens die volledig bediend wordt (zoomen en scherpstellen) met een knop die bovenop het toestel staat en niet op de lens? Bij een spiegelreflex kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar bij dit toestel... heel moeilijk.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling Canon Ixus

                  Dergelijke gebreken komen nogal eens voor bij kompakten.
                  Het hangt van de coulance af van de lokale Canon afdeling hoe daarmee wordt omgegaan.
                  Als die zegt: eigen schuld, dan heb je weinig poten om op te staan.
                  Wie laat zoiets voor de rechter komen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling Canon Ixus

                    Net zoals je bij een gsm altijd wordt verteld dat het om waterschade gaat. Een prima clausule om aan de garantie te ontsnappen lijkt me.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling Canon Ixus

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Net zoals je bij een gsm altijd wordt verteld dat het om waterschade gaat. Een prima clausule om aan de garantie te ontsnappen lijkt me.
                      Niet correct, je kan dit trouwens zelf heel gemakkelijk nagaan (batterij heeft een kleurindicator hiervoor..)
                      Nu terug naar het compacte toestel..
                      (ten eerste; ik zeg niet dat het hier al dat niet het geval is!!)
                      Maar wat we soms zien dat mensen verwachten dat onder garantie valt
                      toestel volledig gekrast en gedeukt, vuiligheid in de lens, lens die een duw heeft gehad,... zijn allemaal fouten die een lensfout KUNNEN veroorzaken en die niet onder uw standaardgarantie vallen. Echter is er geen uitwendige schade aan uw toestel te zien maakt dit meestal de zaak helemaal anders; maar dan is het nog de hersteldienst van canon die beslist en het bekijkt.
                      Voorbeeldje.. Onlangs iemand gehad met een lensfout, lens kwam er niet meer uit, toestel altijd in zakje gezeten (hardcase) en uitwendig niets aan te zien van duw / valschade. hersteld binnen de garantie.
                      Paar dagen later iemand met een toestel waar je duidelijk zag dat de lens scheef in het toestel zag, ook al was die ingeplooid, geen garantie.. (toestel was 2 weken oud..)
                      Hopelijk heb ik hiermee wat meer duidelijkheid kunnen brengen..
                      PS. weigeren van een toestel te herstellen kunnen ze idd doen; ze kunnen je wel een advies geven als er herstelkosten zijn van een ander te kopen, en meestal voor kleine compacte toestellen is dit dan ook het meest aangeraden..
                      Mvg
                      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herstelling Canon Ixus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                        Niet correct, je kan dit trouwens zelf heel gemakkelijk nagaan (batterij heeft een kleurindicator hiervoor..)
                        Nu terug naar het compacte toestel..
                        (ten eerste; ik zeg niet dat het hier al dat niet het geval is!!)
                        Maar wat we soms zien dat mensen verwachten dat onder garantie valt
                        toestel volledig gekrast en gedeukt, vuiligheid in de lens, lens die een duw heeft gehad,... zijn allemaal fouten die een lensfout KUNNEN veroorzaken en die niet onder uw standaardgarantie vallen. Echter is er geen uitwendige schade aan uw toestel te zien maakt dit meestal de zaak helemaal anders; maar dan is het nog de hersteldienst van canon die beslist en het bekijkt.
                        Voorbeeldje.. Onlangs iemand gehad met een lensfout, lens kwam er niet meer uit, toestel altijd in zakje gezeten (hardcase) en uitwendig niets aan te zien van duw / valschade. hersteld binnen de garantie.
                        Paar dagen later iemand met een toestel waar je duidelijk zag dat de lens scheef in het toestel zag, ook al was die ingeplooid, geen garantie.. (toestel was 2 weken oud..)
                        Hopelijk heb ik hiermee wat meer duidelijkheid kunnen brengen..
                        PS. weigeren van een toestel te herstellen kunnen ze idd doen; ze kunnen je wel een advies geven als er herstelkosten zijn van een ander te kopen, en meestal voor kleine compacte toestellen is dit dan ook het meest aangeraden..
                        Mvg
                        Het is intussen aangetoond dat die kleurindicator waterschade aangeeft door klamme bezwete handen enz. Je zou toch verwachten dat men ander criteria hanteert om te bepalen of er sprake is van waterschade.

                        Jij beweerde dat een lensfout meestal het gevolg is van gebruikersschade... Beetje kort door de bocht zeker? Maar als goed verkoper van fotomateriaal kan je natuurlijk moeilijk een ander standpunt innemen, hé...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herstelling Canon Ixus

                          Juridisch: onder de 3 maand vervangen onder garantie, tussen de 3 en 6 maand vervangen of eventueel herstellen onder garantie, na 6 maand herstellen. Het is ook zo, dat je bij aankoop van een nieuw toestel 7 dagen bedenktijd hebt. Binnen de 7 dagen vanaf aankoopdatum moet de verkoper het toestel dus terug nemen indien herverkoopbaar. Via aankoop via internet is dit 14 dagen. Dat laastste was even offtopic, weinig mensen weten dit. Dit komt via mijn bron, docent en advocate Hilde.....
                          Last edited by eos550; 21 november 2011, 16:30. Reden: Aanpassing text
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herstelling Canon Ixus

                            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                            Juridisch: onder de 3 maand vervangen onder garantie, tussen de 3 en 6 maand vervangen onder garantie, na 6 maand herstellen. Het is ook zo, dat je bij aankoop van een nieuw toestel 7 dagen bedenktijd hebt. Binnen de 7 dagen vanaf aankoopdatum moet de verkoper het toestel dus terug nemen indien herverkoopbaar. Via aankoop via internet is dit 14 dagen. Dat laastste was even offtopic, weinig mensen weten dit. Dit komt via mijn bron, docent en advocate Hilde.....
                            Ik denk dat herverkoopbaar gewoon betekent "in ongeopende verpakking"... Maar wie koopt nu iets om in de verpakking te laten zitten??
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herstelling Canon Ixus

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Het is intussen aangetoond dat die kleurindicator waterschade aangeeft door klamme bezwete handen enz. Je zou toch verwachten dat men ander criteria hanteert om te bepalen of er sprake is van waterschade.

                              Jij beweerde dat een lensfout meestal het gevolg is van gebruikersschade... Beetje kort door de bocht zeker? Maar als goed verkoper van fotomateriaal kan je natuurlijk moeilijk een ander standpunt innemen, hé...
                              Tgoh.. Meestal is een groot woord.. Laten we eerder zeggen veelal..
                              Maar daarvoor zeker niet altijd.. !
                              Maar zoals ik al aanhaalde, alles is afhankelijk van de staat van het toestel..
                              Als je nu even heeel eerlijk bent, heb jij ooit al eens een compact toestel geweten waarvan de lens vanzelf krom komt te staan..?
                              Nu we weten niet exact wat er met het toestel van de poster mis is, dus daar ga ik me dan ook niet over uitspreken..
                              Enige wat ik even wou aanhalen is dat het niet is dat omdat m'n 2 jaar garantie heeft, alles altijd kosteloos moet hersteld worden..
                              Even ter verduidelijking.. Een kennis van mij kocht onlangs een nieuw canon compactje, toestel komt uit de doos, batterij eerst opgeladen en dan hop.. lensfout.. Dan is dat uiteraard binnen uw garantie, ze hebben zelfs onmiddelijk het toestel omgeruild..
                              Hoe dan ook; uiteindelijk zijn het de mensen van de herstelservice die beslissen of iets onder garantie valt..


                              Mvg
                              Last edited by Fotografken; 20 november 2011, 15:05.
                              Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                              Comment

                              Working...
                              X