Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

    Er is een nieuwe macro-lens uit voor de Sony Nex 5

    Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


    Heeft er iemand deze al uitgeprobeerd en wat vinden jullie van deze lens ?
    Het is een 30 mm dus voor kleine beestjes zal ze niet zo goed zijn maar ik zou ze vooral gebruiken om bloemen te fotograferen.
    Alvast bedankt voor de moeite
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

    Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
    Er is een nieuwe macro-lens uit voor de Sony Nex 5

    Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


    Heeft er iemand deze al uitgeprobeerd en wat vinden jullie van deze lens ?
    Het is een 30 mm dus voor kleine beestjes zal ze niet zo goed zijn maar ik zou ze vooral gebruiken om bloemen te fotograferen.
    Alvast bedankt voor de moeite
    Binnen 20min ga ik ze in mijn handen hebben, zal in de loop van de namiddag al eens iets laten weten! (Krijg bezoek die de lens donderdag heeft gekocht)

    Op dpreview zijn ze er zeer lovend over...! (voor wat het moet dienen é)

    edit: Met de meegeleverde zonnekap (is meer iets zoals bij videocamera's, meer een deksel met een vierkant gat erin) heb je nog 1 cm werkafstand voor de lens als je per sé 1:1 wil halen.
    AF van lensje is best in orde, niet merkbaar trager dan de kitlens, binnenhuis getest
    Bouwkwaliteit is schitterend, heeft internal focussing, geruisloos, zeer licht in gewicht, ondanks buitenzijde volledig metaal zoals de andere lenzen. (mooie lens trouwens, vind ik :d)
    Scherp vanaf f3.5, zoals verwacht!

    Bij grobet in Antwerpen 225euro!
    Last edited by Portmixus; 13 november 2011, 14:58.

    Comment


    • #3
      Re: Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

      Indien je zonnebloemen gaat fotograferen lijkt me de keuze niet verkeerd.
      Voor echte macro-toepassingen vind ik de brandpuntsafstand veel te kort.
      Perspectief is meestal niet zo fraai. Je zit in je eigen schaduwen te werken en de kans op verjaging van vliegjes e.d. is door kleine afstand groot.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Binnen 20min ga ik ze in mijn handen hebben, zal in de loop van de namiddag al eens iets laten weten! (Krijg bezoek die de lens donderdag heeft gekocht)

        Op dpreview zijn ze er zeer lovend over...! (voor wat het moet dienen é)

        edit: Met de meegeleverde zonnekap (is meer iets zoals bij videocamera's, meer een deksel met een vierkant gat erin) heb je nog 1 cm werkafstand voor de lens als je per sé 1:1 wil halen.
        AF van lensje is best in orde, niet merkbaar trager dan de kitlens, binnenhuis getest
        Bouwkwaliteit is schitterend, heeft internal focussing, geruisloos, zeer licht in gewicht, ondanks buitenzijde volledig metaal zoals de andere lenzen. (mooie lens trouwens, vind ik :d)
        Scherp vanaf f3.5, zoals verwacht!

        Bij grobet in Antwerpen 225euro!
        Bedankt voor de info
        Maar 1 cm werkafstand is wel heel weinig, dus 'k denk als ik hiermee foto's neem van een bloem in de zon dat ze door de camera in de schaduw zal staan
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Macro-lens 30mm voor Sony Nex 5

          Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
          Bedankt voor de info
          Maar 1 cm werkafstand is wel heel weinig, dus 'k denk als ik hiermee foto's neem van een bloem in de zon dat ze door de camera in de schaduw zal staan
          Inderdaad Enkel geschikt als je iets zijdeling kan fotograferen...Desondanks een zeer fijne lens voor zijn prijs!

          Comment

          Working...
          X