Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

    Morgen ga ik bij iemand kijken die bovenstaande lens tweedehands aanbiedt: waar let ik op (behalve het voor de hand liggende zoals krassen en goede zoom) ? De lens is nog geen jaar oud en amper gebruikt, dus ik denk dat ik wel een goede koop kan doen. Wat jullie ?
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

  • #2
    Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

    Maak er foto's mee, kijk of ze snel en correct scherpstelt. Zet de beeldstabilisatie aan en kijk door de zoeker, kijk nog eens met de IS uitgeschakeld, je zou een stabieler beeld moeten krijgen als de IS ingeschakeld is terwijl je de ontspanknop half ingedrukt houdt.
    Je hoort de IS ook werken, maar die van een 70-200 f4 L IS hoor je alleen maar als er niet teveel omgevingsgeluid is (die is vrij stil).

    De 70-200 f4 L IS is een lens die niet zo gemakkelijk voor problemen zorgt, de kans dat er wat aan mankeert is dus eerder klein.
    En als ze nog geen jaar oud is, dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, want dan is ze nog in garantie.

    Krasjes op het glas zie je zelden op de foto's. Het frontelement moet al redelijk zwaar beschadigd zijn vooralleer de fotokwaliteit zichtbaar achteruit gaat.
    Maar als er zichtbare krasjes zijn, dan vermindert de waarde wel wat.

    Kijk of je er alle spullen bij krijgt die er standaard bijhoren zoals de zonnekap, lensdop voor en achter, en bij die lens zit er normaalgezien ook een zakje om ze in op te bergen.

    Een statiefring is niet standaard bijgeleverd bij een 70-200 f4 L IS, je kan wel een goedkoper alternatief vinden dan die van Canon zelf (als je er toch een wil), want die is heel erg duur.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

      Jouw camera beschikt niet over AF micro-afstelling.

      Ik zou dus zeker testen op frotfocus en backfocus.

      De 70-200mm 4.0 L IS is één van de beste Canon objeciteven overigens. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

        @blackbandit en anoh: waw, bedankt voor de tips ! Ik test dit zeker ter plaatse uit...
        We zijn dermee weg sie en hopelijk vanavond terug thuis met een prachtobjectief.
        Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

          Beste,

          Wat was de vraagprijs en ben je tevreden over je aankoop? Ik wens je er alleszins het beste mee!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Blackbox Bekijk bericht
            Beste,

            Wat was de vraagprijs en ben je tevreden over je aankoop? Ik wens je er alleszins het beste mee!
            Ik heb 750 euro betaald voor een objectief dat (volgens de eigenaar) éénmaal is gebruikt tijdens een reis, maar daar constateerde hij dat de lens voor hem te zwaar en opzichtig was. Objectief werd steeds in flightcase bewaard, dus geen krasje, vlekje, stofje,... te bespeuren.
            De afgelopen 2 dagen uitgebreid getest (jammergenoeg nog geen vergezichten wegens het slechte weer, wel spelende kids en cyclocross) èn goed bevonden, wat een verschil met m'n kitlensje !! Tja, maar das als een 2pk'tje met een ferrari vergelijken denk ik
            Ik ga in ieder geval nog sparen voor de L-serie lenzen van Canon...
            Ik denk dat ik een lens voor het leven te pakken heb.
            Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 mm f4,0 L IS USM

              Inderdaad een dijk van een (wandel)lens !
              Ikzelf had ook eerst de 70-200 zonder IS.
              Zeer goede keuze .
              Enjoy !
              Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

              Comment

              Working...
              X