Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen + gebruik meerdere flashen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellingen + gebruik meerdere flashen

    Een 2 praktische vragen ...
    Ik heb een nikon D90 en 1 setje Yongnuo RF-602 RX en Tx en een SB-900
    Nu heb ik mij een tweede setje Yongnuo RF-602 RX/TX besteld om een tweede flitser (SB-900 van vriend) te sturen.
    [IMG][/IMG] (ik heb maar 2 RX'en en 2 Tx'en)
    Maar wat monteer ik dan op mijn D90? De Tx of de Rx.
    Het meest logisch zou zijn dat ik op mijn D90 de Tx zet en op de SB900 de Rx.
    Aan de onderkant van de TX zet ik dan 2 kanalen aan en op eerste RX (1e kanaal) en op tweede RX (2e kanaal).
    of wanneer gebruik ik deze setup?



    Welke instelling gebruik ik in mijn menu van D90?
    bracketing/flits
    flitssturing ing flitser
    commanderstand
    ingebrouwde flitser op manueel
    Kan ik met deze instelling 2 losse flitsers bedienen?
    Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

  • #2
    Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

    is toch niet zo moeilijk

    je plaatst 1 TX op je D90 en de 2 flitsen zet je op een RX, beide flitsen zullen afgaan zenne als de ontvangers opstaan en TX & RX op het zelfde kanaal ingesteld staan
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

      ik dacht wel dat het z simpel zou zien, maar als je hier de verschillende draadjes doorneemt ...
      begin je toch te twijfelen hoor.
      Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

      Comment


      • #4
        Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

        tkan soms misleidend zijn

        mor gewoon 1 trigger en zoveel receivers als je wilt

        ik heb 6 receivers momenteel en heb er al een aantal keer wel een stuk of 3-4 tegelijk gebruikt
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: instellingen + gebruik meerdere flashen



          Deze setup, als je camera vanop afstand wil bedienen. Dus als draadloze remote.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

            Waarom zulke duren flitsen als een SB900 hiervoor gebruiken en niet de capaciteiten van de SB900 + D90 hiervoor aanspreken?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarom zulke duren flitsen als een SB900 hiervoor gebruiken en niet de capaciteiten van de SB900 + D90 hiervoor aanspreken?
              ER is nieks verkeerd om een SB900 te gebruiken... een D90 kan met een SB900 communiceren door CLS, maar dat beperkt je toch wel hoor! lign of sight... korte afstanden... softboxen worden moeilijker... achter de hoek is erg moeilijk... etc... daarom geef ik de TS groot gelijk om met radiotriggers te werken. Je moet je daar allemaal niets meer om bekommeren... je bent anders een uur bezig om je flitsen te zetten zodat ze elkaar wel goed kunnen zien!!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

                en hoe stel ik nu mijn D90 in?
                gewoon de commanderstand behouden en daar de onderverdeling doen van de groepen.
                Moet ik 1 flitser dan in master zetten en de andere in remote?

                Nu flits ik met 1 flitser en zet die gewoon aan.
                de Rx ontvangt het signaal van de Tx
                Nikon D90 + Sigma 70-200mm F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB900 Speedlight + YongNuo RF-600Tx

                Comment


                • #9
                  Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

                  Nu flits ik met 1 flitser en zet die gewoon aan.
                  de Rx ontvangt het signaal van de Tx
                  Met meerdere flitsers doe je net hetzelfde.
                  Zolang alle ontvangers op hetzelfde kanaal staan, gaan ze af.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: instellingen + gebruik meerdere flashen

                    Oorspronkelijk geplaatst door U.R.Fotolicious Bekijk bericht
                    en hoe stel ik nu mijn D90 in?
                    gewoon de commanderstand behouden en daar de onderverdeling doen van de groepen.
                    Moet ik 1 flitser dan in master zetten en de andere in remote?

                    Nu flits ik met 1 flitser en zet die gewoon aan.
                    de Rx ontvangt het signaal van de Tx
                    D90 moet niet in commanderstand, tenzij je CLS wil gebruiken. Deze radiotriggers werken niet met groepen. (phottox strato II doet dat wel)
                    je moet op je camera niets wijzigen... gewoon de trigger erop zetten
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X