Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stratoreceiver te traag als remote op 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stratoreceiver te traag als remote op 5D

    Binnenkort wil ik met mn familie enkele groepsfoto´s maken waar ik ook op sta. De camera zal ik dus op afstand moeten kunnen aansturen.

    Hiervoor wil ik mn Canon 5D, 2*Yongnuo YN560, 1*Canon 550, 3 Phottix strato receivers en 1 transmitter gebruiken. De flitsers koppel ik aan de receivers (2 flitsers aan 1 receiver), 1 receiver hangt aan de sr-> remote poort van de 5D en de Strato transmitter hou ik in mn hand.

    Maar de flitsers flitsen voordat mn camera de foto maakt (ik heb een foto van 2 sec gemaakt zonder flits te zien als test). Als ik de transmitter op de camera zet en afdruk gaat het wel goed, ontvangers verwisselen haalt niets uit.

    Is er iemand anders met dit probleem bekend en weet een oplossing of zijn er manieren om de strato ontvanger of flitsers enkele milisecondes te vertragen?

  • #2
    Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

    hoe kun je met een trigger en je toestel laten fotografen en verwachten dat je flitsers pas flitsen bij het fotograferen zelf als je beide commando's op hetzelfde moment geeft

    ik zie maar een oplossing, 2 triggers, 4 receivers dan en 1 trigger / receiver op een ander kanaal gebruiken
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      hoe kun je met een trigger en je toestel laten fotografen en verwachten dat je flitsers pas flitsen bij het fotograferen zelf als je beide commando's op hetzelfde moment geeft
      Gezien je reactie neem ik aan dat je bedoelt dat de vertraging van de camera groter is dan die van de flitser?

      Comment


      • #4
        Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

        Bij Pocketwizard hebben ze het dan over een transeiver, die eerst de camera remote ontvangt en vervolgens op een een ander kanaal uitzendt, in de zogenaamde relay mode.
        Je hebt daarvoor dus minsten 3 pw`s nodig, want Ik denk dat je dan geen twee verschillende flashen op één ontvanger kunt zetten.
        Het kabeltje naar de poort is ook erg prijzig, om maar te zwijgen van de triggers.
        --> PW relay mode

        Comment


        • #5
          Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcoL Bekijk bericht
          Gezien je reactie neem ik aan dat je bedoelt dat de vertraging van de camera groter is dan die van de flitser?
          ja, tuurlijk

          een flits gaat gedurende 1/8000ste ofzo van een seconde af om nu een richttijd te geven en tegelijkertijd wil jij dat je toestel ook nog eens een foto maakt, dus de flits is al weg voor je spiegel eigenlijk opklapt

          als je wilt, mag je altijd eens langskomen en dan testen we de setting dat je wilt bereiken met je strato in combinatie met een RF602 setje bvb en dan zie je wat ik bedoel hoe je je opzet moet maken om het te doen slagen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

            Je moet een tweede transmitter hebben.

            1 ontvanger bvb op kanaal 1 voor het triggeren van de camera verbonden met de remote poort. 1 Transmitter in je hand voor triggeren camera op kanaal 1

            1 transmitter op de camera op kanaal 2
            2 Recievers voor de flitsen ook op kanaal 2



            Je triggert je camera welke wanneer de sluiter opent op zijn beurt (via een ander kanaal) de flitsen triggert.

            Dit is de enig manier op zoiets op te lossen (anders moet je gewoon met de timer werken).
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Stratoreceiver te traag als remote op 5D

              Snap hem, bij nader inzien best logisch.

              Dat word dus het gebruik van een timer op de remote (met draad). Meerdere opnames met 10 seconde tussen pauzes zou ook moeten werken.

              Dank


              --toevoeging--
              Ik heb de nieuwe setup geprobeerd en een probleem was dat ik met de bedrade remote op timer geen idee had wanneer de camera ging afdrukken. Ik heb dus de timer in de camera gebruikt (10 sec rood knipperend lampje) en de timer op de remote op 12 sec gezet. De remote triggerd de camera, deze drukt na 10 sec af, timer geeft 2 sec later weer een signaal, camera drukt weer na 10 sec af etc.
              Last edited by MarcoL; 11 november 2011, 21:09.

              Comment

              Working...
              X