Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Nikon D5100...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Nikon D5100...

    Hallo...
    Ben nieuw op dit forum en heb een vraag voor degenen die me wat wijzer willen maken...
    Na alsmaar compact-camera's gehad te hebben ben ik nu zinnens een kleine investering te doen en me een Nikon D5100 aan te schaffen...
    Dat de Body op zich goed is twijfel ik geen moment aan...
    Mijn vraag is over de lenzen...
    Wat kan je met een Lens van...
    * 18-55
    * 18-105
    * 55-200
    * ...
    Ikzelf zou me graag een D5100 18-105 willen aanschaffen als beginneling...kan iemand mij zeggen of ik hier goed aan doe...en wat dit toestel kan...
    Ik bedoel...hoever kan je inzoomen...enz enz...

    Thanks...

  • #2
    Re: Aanschaf Nikon D5100...



    kijk daar eens.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Nikon D5100...

      Voor te beginnen zal de 18-105 een goede lens zijn!
      Is kwalitatief wat beter dan de 18-55 en heeft wat meer zoom.
      Later kun je dan kijken waar je passie ligt, en daar een gepaste lens naar kopen moest het nodig zijn.
      De 18-55 ga je snel willen vervangen eens je echt met fotografie bezig bent, de 18-105 ga je makkelijker bijhouden voor gewone uitstapjes...
      De 55-200 wordt meestal gebruikt als aanvulling op de 18-55 om meer tele te hebben. Met de 55-200 alleen ga je niet veel zijn.

      Maar dit is ook maar mijn gedacht... Jouw interesses zijn de mijne niet!
      En een lenskeuze wordt al grotendeels bepaald door je interesses!
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Nikon D5100...

        Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
        Voor te beginnen zal de 18-105 een goede lens zijn!
        Is kwalitatief wat beter dan de 18-55 en heeft wat meer zoom.
        Later kun je dan kijken waar je passie ligt, en daar een gepaste lens naar kopen moest het nodig zijn.
        De 18-55 ga je snel willen vervangen eens je echt met fotografie bezig bent, de 18-105 ga je makkelijker bijhouden voor gewone uitstapjes...
        De 55-200 wordt meestal gebruikt als aanvulling op de 18-55 om meer tele te hebben. Met de 55-200 alleen ga je niet veel zijn.

        Maar dit is ook maar mijn gedacht... Jouw interesses zijn de mijne niet!
        En een lenskeuze wordt al grotendeels bepaald door je interesses!
        Bedankt voor de info...

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Nikon D5100...

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Bedankt voor de info...was wat ik zocht...

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Nikon D5100...

            ik heb een d7000 met de 18-105VR dit is een zeer goede lens om mee te beginnen het gaat van een groothoek tot een goede zoom
            Het is natuurllijk geen lens met een vaste F maar deze zijn dan ook een stuk duurder , voor te beginnen is de 18-105 een zeer goede lens

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Nikon D5100...

              Oorspronkelijk geplaatst door Me-myself&I Bekijk bericht
              Hallo...
              Ben nieuw op dit forum en heb een vraag voor degenen die me wat wijzer willen maken...
              Na alsmaar compact-camera's gehad te hebben ben ik nu zinnens een kleine investering te doen en me een Nikon D5100 aan te schaffen...
              Dat de Body op zich goed is twijfel ik geen moment aan...
              Mijn vraag is over de lenzen...
              Wat kan je met een Lens van...
              * 18-55
              * 18-105
              * 55-200
              * ...
              Ikzelf zou me graag een D5100 18-105 willen aanschaffen als beginneling...kan iemand mij zeggen of ik hier goed aan doe...en wat dit toestel kan...
              Ik bedoel...hoever kan je inzoomen...enz enz...

              Thanks...
              Prima keuze lijkt me zo, maar ken je Google? Gewoon www.google.be inkloppen in je browser en je bent vertrokken.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X