Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

    Mijn verhaal telt wel het dubbele aantal geoorloofde 10 plaatjes plaatjes ook al heb ik mijn verhaal eigenlijk wat ingekort. Ik hoop dat jullie het niet al te erg vinden.
    De foto's worden gemaakt met kleur en zw uitgave. De kleur is verleden en zw behoort meer naar het heden.
    Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten .

    Mijn tekst heb ik ook wat ingekort want de bedoeling is hier toch nog altijd fotografie.

    Dus hier komt het verhaal van de verschrikkelijke schildpadman.

    foto 1 : Titel van het boek.


    Foto 2 : We maken kennis want het verhaal draait tevens om Loeky de dappere blauwe muis. (bewerkte foto als schilderijtje van Loeky)


    Foto 3 : Het flatgebouw waar hij woonde en die snel te klein werd en daarom trekt hij samen met zijn vriend de wijde wereld in.


    foto 4 : Loeky en zijn vriend verzamelen het hoogst nodige om te vertrekken.


    foto 5 : Ze trekken naar de haven en kiezen voor een zeilboot. Dat is pas avontuur. Ze hebben echter niet in de gaten dat het geen gewone boot is.


    foto 6 : Het is de boot van de verschrikkelijke schildpadman. Voor zijn plezier gooit hij soms zomaar mannen over boord.


    foto 7 : De mannen vallen dan ten prooi van de afschuwelijke zeemonsters


    foto 8 : En wie niet luistert, wordt zomaar achter gelaten op een verlaten eiland. Hij of zij moeten het dan maar zien te beredderen.


    foto 9 : Maar in het land van de verschrikkelijken, daar woont ook het vriendelijke vlindervolkje. Dat kan die schildpadman natuurlijk niet hebben. Hij wil de prins ontvoeren en doden. Maar deze weet te ontsnappen.


    foto 10 : Woedend laat hij dan maar Gwendoline de harpbespeelster ontvoeren en sluit haar op in zijn kasteel.

    Last edited by Loeky; 11 november 2011, 08:49. Reden: op vraag van moderator

  • #2
    Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

    Mooi fantasietje, al heb je er iets te veel foto's voor gebruikt en neven personages. Zo had
    je dat gebouw eruit kunnen laten (Loeky is z'n dagdagelijkse leventje beu en trekt op reis)
    evenals Loeky's vriendje die slechts op één prentje aan bod komt en verder geen rol meer
    speelt. Indien hij er toch bij moet dan had hij opgesloten moeten worden, en Loeky hem
    moeten redden. Of hij had Loeky moeten helpen de prinses te bevrijden, of zoiets. Verder
    had Gory, de verschrikkelijke gorilla er uit gekund en de bewaking overgelaten aan de
    schildpadman zelf. Dan heb je al vier foto's minder en iets meer cohesie. Ik zie ook niet
    direct een goede reden om over te schakelen op zwart wit, dat breekt de spanning meer
    dan dat ze er toe bijdraagt.
    Maar ik heb er van genoten, en weet dat dit niet gemakkelijk is. Vandaar toch

    Comment


    • #3
      Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman


      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

        Iets te veel foto's voor gebruikt en neven personages
        .

        Weet ik, maar mijn verhaal is wel veel langer en groter geworden dan wat ik hier neergeschreven heb.
        Ook de prenten zijn in aantal gereduceerd. Het vlindervolkje bestaat uit nog een aantal personages, de oude wijze man, de koning en koningin, de baby... Om te kunnen overleven hebben ze het harpmeisje nodig, die kleurt hun leven met die mooie klanken van de harp en weegt op tegen de ruwe kanten van het leven met de verschrikkelijken.
        Inderdaad Marco komt niet veel aanbod in heel het verhaal, maar bij de verlossing van het meisje, hij staat op de uitkijk, die foto is er niet bij. Hij troost het vlindervolkje en wijst immers Loeky zijn beste vriend, als held aan (hij verzekert het volkje dat Loeky alles kan, zijn bewondering en vertrouwen in Loeky is groot, wat vriendschap toch niet allemaal doet he.)... dat zie je hier niet verschijnen maar ik moest een keuze maken.
        Eigenlijk moet je het zo bezien : je hebt aan de ene kant de goeden : het vlindervolkje.
        aan de andere kant de slechten : de verschrikkelijken waarvan de schildpadman de hoofdman is en ze terroriseren alles en iedereen die ze tegenkomen.
        Dan heb je de held en de trooster...
        En tot slot het geloof dat de kern tot eindoplossing is.

        Comment


        • #5
          Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          .

          Weet ik, maar mijn verhaal is wel veel langer en groter geworden dan wat ik hier neergeschreven heb.
          Ook de prenten zijn in aantal gereduceerd. Het vlindervolkje bestaat uit nog een aantal personages, de oude wijze man, de koning en koningin, de baby... Om te kunnen overleven hebben ze het harpmeisje nodig, die kleurt hun leven met die mooie klanken van de harp en weegt op tegen de ruwe kanten van het leven met de verschrikkelijken.
          Inderdaad Marco komt niet veel aanbod in heel het verhaal, maar bij de verlossing van het meisje, hij staat op de uitkijk, die foto is er niet bij. Hij troost het vlindervolkje en wijst immers Loeky zijn beste vriend, als held aan (hij verzekert het volkje dat Loeky alles kan, zijn bewondering en vertrouwen in Loeky is groot, wat vriendschap toch niet allemaal doet he.)... dat zie je hier niet verschijnen maar ik moest een keuze maken.
          Eigenlijk moet je het zo bezien : je hebt aan de ene kant de goeden : het vlindervolkje.
          aan de andere kant de slechten : de verschrikkelijken waarvan de schildpadman de hoofdman is en ze terroriseren alles en iedereen die ze tegenkomen.
          Dan heb je de held en de trooster...
          En tot slot het geloof dat de kern tot eindoplossing is.
          Ik kan je wel volgen, maar ik zal je een tip geven. Hoe erg je ook aan vriendjes of an-
          dere figuurtjes gehecht bent, voor een goed en vlot verhaal heb je een gulden regel en
          die luidt: kill your darlings.
          Je zal hetzelfde verhaal vertellen met maar 10 foto's en toch niets aan kracht inboeten.
          Integendeel zelfs...

          Comment


          • #6
            Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

            Ik volg je ook Doudeke. Ja, ik weet waar je naartoe wil. Zal er de volgende keer hiermee rekening mee houden.
            En bedankt voor je mening

            Comment


            • #7
              Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

              Oja, ik ben nog wat vergeten te zeggen. I.v.m. de zw foto's. Ik heb ze natuurlijk ook in kleur. In het begin heb ik even geaarzeld om ze om te zetten, maar kon het even niet laten, ik oefen ook nog graag en probeer heel wat uit, dat is mijn plezier aan de fotografie. Dat heb ik ook met deze foto's gedaan, bij wijze van oefening, natuurlijk. ZW foto's intrigeren me.

              Comment


              • #8
                Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

                [Mod-LesC]Zou je aub willen proberen deze topic in twee te splitsen? Niets belet jou om te stoppen na 10 foto's, en de volgende tien in een tweede post te steken?
                Anders ben ik verplicht de helft van je foto's achter linkjes te plaatsen, en dat zou jammer zijn.
                Ik wil namelijk geen precedent scheppen.
                Dank voor je medewerking.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Het verhaal van de verschikkelijke schildpadman

                  nog even een tip:

                  3.8. Geen dubbelposts

                  Plaats éénzelfde foto geen tweemaal in verschillende topics/forums van de fotohoek.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X