Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen test Phottix Odin trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen test Phottix Odin trigger

    Ik heb de Phottix Odin uitvoerig getest en heb een behoorlijk aantal merken flitsers getest om te zien of andere merken compatible zijn met de Odin.
    Lees hier mijn volledige test: Klik hier voor volledig test

  • #2
    Re: Eigen test Phottix Odin trigger

    heb jij toevallig een idee wanneer de odins voor nikon leverbaar zullen zijn?
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Eigen test Phottix Odin trigger

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      heb jij toevallig een idee wanneer de odins voor nikon leverbaar zullen zijn?
      Nop, Phottix geeft geen duidelijke datum.

      Comment


      • #4
        Re: Eigen test Phottix Odin trigger

        bedankt, gewoon afwachten dus....hoop wel dat ze er komen.....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Eigen test Phottix Odin trigger

          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
          Ik heb de Phottix Odin uitvoerig getest en heb een behoorlijk aantal merken flitsers getest om te zien of andere merken compatible zijn met de Odin.
          Lees hier mijn volledige test: Klik hier voor volledig test

          Grondig en goed gedaan !

          Comment


          • #6
            Re: Eigen test Phottix Odin trigger

            ze zijn te koop bij Studio 73 heb ik gezien: http://www.studio73.be/photo/flash-a...-set-for-canon

            Comment


            • #7
              Re: Eigen test Phottix Odin trigger

              niet compatibel met YN560? ik zie wel de andere maar niet de YN560, dat zou echt zo spijtig zijn.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                niet compatibel met YN560? ik zie wel de andere maar niet de YN560, dat zou echt zo spijtig zijn.
                Eh waarom zou je een "dure" TTL trigger gaan gebruiken voor een manual (dus non TTL) flitser? Ik heb wel de YN565 getest en deze werkt niet goed (dit is van Yongnuo wel een TTL flitser). Trouwens is de YN560 in combinatie met de Phottix strato (dit is een manual trigger van Phottix) wel aan te sturen via de Odin. Dit zou je kunnen gebruiken voor een haarlichtje of achtergrond licht. Maar ik zou in combinatie met een Odin trigger wel TTL flitsers gebruiken voor het hoofdlicht en invullicht.

                Groeten Michael

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                  Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                  Ik heb de Phottix Odin uitvoerig getest en heb een behoorlijk aantal merken flitsers getest om te zien of andere merken compatible zijn met de Odin.
                  Lees hier mijn volledige test: Klik hier voor volledig test
                  Je schrijft:
                  Er komt misschien een AF hulplicht op de Odin MKII.
                  Waar heb je dat vernomen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                    Ik heb het nergens vernomen, het is meer een wens dat men dit gaat toepassen omdat de eerste ontwerpen wel een AF hulplicht hadden. Ik zal de tekst aanpassen omdat het inderdaad lijkt of dit de waarheid is, het is meer wenselijk. Hoop dat je mijn test verder interessant vond om te lezen.
                    Last edited by mmuetst; 30 december 2011, 20:02.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                      Ik heb het nergens vernomen, het is meer een wens dat men dit gaat toepassen omdat de eerste ontwerpen wel een AF hulplicht hadden. Ik zal de tekst aanpassen omdat het inderdaad lijkt of dit de waarheid is, het is meer wenselijk. Hoop dat je mijn test verder interessant vond om te lezen.
                      Die odin is zeker interessant.

                      Ik heb ergens gelezen dat de AF hulplichten van de losse flitsers nog steeds werken als ze aangestuurd worden met odin.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                        Oorspronkelijk geplaatst door lumicino Bekijk bericht
                        Die odin is zeker interessant.

                        Ik heb ergens gelezen dat de AF hulplichten van de losse flitsers nog steeds werken als ze aangestuurd worden met odin.
                        Ja dat klopt, maar als ik de flitser in een plu laat schieten of in een Easy-up softbox plaats dan werkt dit natuurlijk niet. Ook is het niet altijd zo dat de flitser gericht staat op het onderwerp. De Pixel King heeft wel een AF hulp licht. Ik heb de Pixel king nu thuis liggen en ga snel een vergelijkende test schrijven over deze triggers.
                        Ik ga kijken of ik ook een set Pocketwizards kan lenen van iemand om te zien wat de verschillen zijn.

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                          Kan de odin ook hypersync aan? Kan ik er een Elinchrom Quadra mee aansturen op vb 1/4000

                          Nu de odin ook voor nikon bestaat zou de Odin me kunnen intereseren indien hij hypersync kan. Indien niet. Zijn er andere triggers buiten PW die hypersync kunnen?
                          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                            Kan de odin ook hypersync aan? Kan ik er een Elinchrom Quadra mee aansturen op vb 1/4000

                            Nu de odin ook voor nikon bestaat zou de Odin me kunnen intereseren indien hij hypersync kan. Indien niet. Zijn er andere triggers buiten PW die hypersync kunnen?
                            Pixel King is er eentje.
                            In een andere topic gaat d_oracle binnenkort de zogenaamde radiopoppers testen die hij krijgt.
                            zie http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ny-426748.html

                            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                            Ik heb de Pixel king nu thuis liggen en ga snel een vergelijkende test schrijven over deze triggers.
                            Ik ga kijken of ik ook een set Pocketwizards kan lenen van iemand om te zien wat de verschillen zijn.
                            Groeten Michael
                            Michael, staat je test van de Pixel King al online? En de vergelijking?
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen test Phottix Odin trigger

                              Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
                              ze zijn te koop bij Studio 73 heb ik gezien: http://www.studio73.be/photo/flash-a...-set-for-canon
                              Je zal deze bedoelen zeker, waar jij naar verwijst is voor Canon
                              Never resist temptation or it could go away...
                              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                              Comment

                              Working...
                              X