Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help en advies gezocht voor een goede flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help en advies gezocht voor een goede flitser

    Hallo guyssss,,,,,


    ik zoek een advies graag!!
    ik ben al een tijdje opzoek naar een passende en betaalbare flitser voor mijn camera, Canon EOS 450D, ik dacht eerst om een flitser te kopen van andere merk als Metz omdat de canon flitsers nogal wat prijzig zijn en ik heb nog hele boel materialen moeten aanschaffen om te beginnen als een echte strobist!! ma goed,

    Ik heb eindelijk een flitser gevonden van eigen merk Canon (en dat heb ik liefst)
    Canon Speedlite 430EX

    Dit is mijn eerste reportageflitser dus heb nog weinig verstand van maar er zijn wel punten waar het allemaal omdraait, zoals ik wil hem vooral op locatie gebruiken voor mode en portretfotografie en divers, en het is wel belangrijk voor mij dat mooie en sterke licht geeft, Nog een vraag is een draadloos functie hetzelfde als slave?? ik vraag me af want ik zag bij een andere flitser wel aan slave functie beschikken maar bij draadloos stond , Nee.... Wat houdt dat in precies??
    En nog ik ben een creatieve iemand dus ik zou graag iets hebben wat ik zelf kan bepalen en effecten creeren met handmatig instellingen.

    Wat ik zoek is een flitser dat ik makkelijk los van de camera kan gebruiken, met kabel ofzo en trigger maar ook wat goed te werken valt met andere flitsers (ik denk om nog een goedkope andere merk flits bij te koppelen) en met een studioflits dat beschikt aan slave functie.....

    is dit een goede begin............ ??

    alvast dankkkkkk

  • #2
    Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

    Slave: flitst mee met alles wat flitst.
    Draadloos: de flits past zich aan aan de instellingen die je met een master flitser of st-e2 controller doorgeeft.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door Bera Bekijk bericht
      Wat ik zoek is een flitser dat ik makkelijk los van de camera kan gebruiken, met kabel ofzo en trigger maar ook wat goed te werken valt met andere flitsers (ik denk om nog een goedkope andere merk flits bij te koppelen) en met een studioflits dat beschikt aan slave functie.....
      lees de sticky eens, daar staat ook voldoende informatie over flitsers in...

      een slave werkt ook draadloos...

      binnen draadloos maken we een onderscheid tussen infrarood getriggerd en radio getriggerd...

      radio trigger is veel beter, betrouwbaarder, gaat verder...
      Last edited by d_oracle; 10 november 2011, 21:44.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

        @Bera: Moet de flitser ook TTL aan kunnen of niet?

        Comment


        • #5
          Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

          mmuetst

          jaa, liefst wel ja want ik zie het alleen als een voordeel natuurlijk


          maar is mijn keuze dan wel goed qua de specificaties en mijn verwachtigen en doelen??

          Comment


          • #6
            Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door Bera Bekijk bericht
            mmuetst

            jaa, liefst wel ja want ik zie het alleen als een voordeel natuurlijk


            maar is mijn keuze dan wel goed qua de specificaties en mijn verwachtigen en doelen??

            Een TTL flits is nuttig op de camera... niet naast de camera... want dan heeft de TTL eigenlijk geen waarde...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              Een TTL flits is nuttig op de camera... niet naast de camera... want dan heeft de TTL eigenlijk geen waarde...
              Koen, ... jij die workshops geeft - hoe durf je

              Waarom heeft een "TTL-flits naast de camera geen waarde"?

              De mensen bij PW zullen dit niet graag horen ...

              Geef mij maar TTL + AC3 ... 3 stops instellen zonder naar je flits op en neer te moeten rennen dan.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Koen, ... jij die workshops geeft - hoe durf je

                Waarom heeft een "TTL-flits naast de camera geen waarde"?

                De mensen bij PW zullen dit niet graag horen ...

                Geef mij maar TTL + AC3 ... 3 stops instellen zonder naar je flits op en neer te moeten rennen dan.
                I know, I know... maar dan misbruik je die TTL als signaaldrager en ga je inderdaad compenseren... 't is natuurlijk een werkbare methode! maar dit veranderd m'n standpunt niet hoor, ik wil manueel vanop m'n camera m'n flitsen kunnen instellen (en dan nog liefst goedkoop ), dan moet ik ook niet lopen (alhoewel lopen voor mij niet zo slecht is ). TTL begrijpt immers niet wat ik precies wil...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

                  Nog een vraagje,,,,



                  wat is het verschil tussen Canon Speedlite 430 EX en, Canon Speedlite 430 EX II
                  welke heeft meer voordelen ofzo??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help en advies gezocht voor een goede flitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bera Bekijk bericht
                    Nog een vraagje,,,,



                    wat is het verschil tussen Canon Speedlite 430 EX en, Canon Speedlite 430 EX II
                    welke heeft meer voordelen ofzo??
                    De 430EX II heeft een snel vergrendeling (de oude 430EX nog een oude draai aansluiting) en de bouw van de flitser is verbeterd.
                    Lees hier een volledige test Ik heb een tijdje geleden een hele stapel flitsers in mijn handen gehad en zag al snel dat als je een flitser met TTL voor je Canon wilt hebben, Canon zelf de mooiste maar ook de duurste optie is. Twee andere merken die goedkoper zijn maar zeker ook goed zijn: Nissin en Metz. Ik heb zelf de Nissin DI866MKII deze flitser kun je ook als master gebruiken. Zo kun je met de Nissin DI866MKII een Canon 430EX of 430EXII aansturen (de Nissin DI866MKII is dan de master commander en de Canon 430EX werkt dan als slave, en dat alles in TTL). Wil je echt 100% strobist gaan werken dan is TTL geen vereiste (zoals D_Oracle al aangaf) Wil je wel TTL en off camera, dan zijn er twee opties: IR of TTL radio triggers. IR heeft nadeel dat de master de slave flitsers elkaar moeten "zien". Als je binnen flitst valt dat wel mee en zal het signaal via muren en plafond wel bij de flitser komen. Buiten is het vaak wel nodig dat het licht signaal goed bij de flitser kan komen. Er zijn ook losse commanders verkrijgbaar zoals de Yongnuo ST-E2 of de Canon ST-E2 (ja zelfde naam, de Yongnuo is een kloon).
                    Radio TTL triggers zijn duur. Je hebt de keuze uit Pocketwizard, Phottix en Pixel. Er is nog een merk in de US, Radio poppers, maar zij verkopen bijna geen triggers in Europa. Pocketwizzard TT5/TT1 is de duurste uit deze serie en kost +/- €400,- voor een zender en ontvanger. Phottix Odin komt op €300,- en Pixel Knight komt op €225,-
                    Naast een flitser heb je ook andere zaken nodig zoals plu, statief of een softbox.
                    Op internet vind je voldoende reviews van hardware op strobist gebied om zo een goede keus te maken.

                    Comment

                    Working...
                    X