Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsbol niet zichtbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsbol niet zichtbaar

    Ik heb een mini wide slave flitsbol die ik aanstuur met de ingebouwde flits op mijn camera.
    Het balletje werkt perfect, gaat iedere keer af als ik flits, echter, ik zie het flitslicht niet op de foto.
    Ik heb al volledig ingezoomd op het flitsbuisje en je ziet het op de foto totaal niet oplichten.
    Ik heb mijn camera op alle standen geprobeerd, ttl, master, 1/60, 2", flitsen op 2é gordijn, maar nooit is het flitslicht zichtbaar.
    Een vriend van mij probeerde met eenzelfde A en S met een Nikon D5000, en die zag wel mooi de lichtflits.
    Ikzelf heb een D90.

    Iemand raad?
    Blijkbaar neem ik een foto juist voor of juist achter dat het bolletje afgaat?

  • #2
    Re: Flitsbol niet zichtbaar

    De slave zal afgegaan zijn door de ttl of master voorflitsen en nog niet herladen bij het maken van de foto.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Flitsbol niet zichtbaar

      Ga in het menu van je toestel naar: Persoonlijke Instel Menu -> e Bracketing/flits -> e1 Flitssturing ingebouwde flitser -> kies M (Handmatig) en bvb een sterkte van 1/16 of 1/32.

      Dit zorgt ervoor dat de ingebouwde flitser 1 puls afgeeft met juist genoeg kracht om de slaveflitser te laten afgaan op het moment dat de sluiter opengaat.

      Bij TTL geeft de ingebouwde flitser een meetflits af een fractie voor de sluiter opengaat en vlak erachter de eigenlijke belichtingsflits.
      Probleem met slave flitsers is dat deze dan ook afgaan bij de meetflits en dus net voor de sluiter open gaat en niet snel genoeg recycleren op bij de hoofdflits nog eens af te gaan.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Flitsbol niet zichtbaar

        Probleem met slave flitsers is dat deze dan ook afgaan bij de meetflits en dus net voor de sluiter open gaat en niet snel genoeg recycleren op bij de hoofdflits nog eens af te gaan.
        was ook mijn eerste gedacht
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Flitsbol niet zichtbaar

          Probleem is hiermee opgelost, bedankt zunoel!!

          Comment

          Working...
          X