Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

    Ik ben zinnens de volgende lens te kopen.
    Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.
    Zou deze voldoen op mijn Canon 7D?
    Is speciaal bedoeld om foto's te maken tijdens wielerwedstrijden en cyclocrosswedstrijden.
    Alvast bedankt voor jullie mening.

  • #2
    Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

    Het is niet echt een geschikt objectief wanneer je een snelle autofocus wenst.....een 70-200mm 2.8 L IS is goedkoper , sneller en veel scherper. Die 28-300 is eerder een flink uit de kluiten gewassen reisobjectief.....groot bereik in één objectief.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

      Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
      Ik ben zinnens de volgende lens te kopen.
      Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.
      Zou deze voldoen op mijn Canon 7D?
      Is speciaal bedoeld om foto's te maken tijdens wielerwedstrijden en cyclocrosswedstrijden.
      Alvast bedankt voor jullie mening.
      Was ook zinnens deze aan te kopen maar ben voor de 24/105 en de 100/400 gegaan , kost ongeveer hetzelfde als de 28/300 maar het combo is toch beter.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

        Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
        Ik ben zinnens de volgende lens te kopen.
        Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.
        Zou deze voldoen op mijn Canon 7D?
        Is speciaal bedoeld om foto's te maken tijdens wielerwedstrijden en cyclocrosswedstrijden.
        .
        Niet zo geschikt voor dergelijke onderwerpen, is niet lichtsterk genoeg.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

          Ik heb onder andere de 28-300, de 24-70 en de 70-200 van canon. Zoals Rupselkopke al zei leent de 28-300 zich eerder tot het op stap gaan en niet echt weten wat je gaat tegenkomen: een echte allrounder.
          Voor een specifieke situatie als wielrennen koop je beter een combinatie als de 24-70 met een 70-200 of een 24-105 met een 100-400. Tenzij je echt niet van lens wil wisselen natuurlijk

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

            Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
            Ik ben zinnens de volgende lens te kopen.
            Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.
            Zou deze voldoen op mijn Canon 7D?
            Is speciaal bedoeld om foto's te maken tijdens wielerwedstrijden en cyclocrosswedstrijden.
            Alvast bedankt voor jullie mening.
            Supergerief!!
            Nog steeds mijn lievelingslens, zeer snel, optisch goed.
            Nu, ikzelf prefereer deze lens, omwille van de inzetbaarheid, de shuifzooom is ongelooflijk handig, het bereik ik mega leuk .. op een fullframe. Op de 5DmkII is dit een juweeltje van een lens.
            Ik heb hem ook op de 7D gebruikt, optisch ook zeer goed, echter, je verliest door de cropfaktor wel een beetje bereik onderin, net hetgeen ik er persoonlijk zo leuk aan vind.
            Maar, bij cyclo kom je soms zeer dicht, en kan je misschien wel deze lens ideaal inzetten.
            Vraag over deze lens commentaar en je zult 2 soorten krijgen:
            Mensen die de lens nooit gehad hebben vinde ze niet goed.
            Mensen die ze wel hebben, zijn er bijna altijd tevreden over.


            Kijk even naar deze site met user reviews http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2 als je daar meer dan 9 haalt kan je ervan utgaan, dat de lens echt wel voldoet voor wat ze bedoelt is.

            Ik zie maar 2 nadelen, prijs en gewicht.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

              Voor wielerwedstrijden gebruik ik zelf liefst een 70-200.
              Bij een cyclocross op een donkere winterdag is een lichtsterke lens duidelijk een voordeel. Toen ik de nieuwe 70-200 f2,8 L IS II nog niet had gebruikte ik in die omstandigheden zelfs de 85mm f1,8 en de 135mm f2 om toch nog een aanvaardbare sluitertijd te kunnen krijgen zonder de iso extreem hoog te moeten zetten (maar dan moet ik soms nog naar iso 1600).
              De oude 70-200 f2,8 L IS gebruikte ik niet zo graag vol open omdat die dan eerder soft was, dat is bij de nieuwe helemaal niet het geval (daarom neem ik nu de 85 en 135mm niet meer mee naar de cross).

              Als er voldoende licht is, dan kan een 28-300 heel erg handig zijn. Ik heb die Canon zelf nooit gebruikt, maar wel een Tamron 28-300. De Canon zal optisch wel goed zijn, en de AF zal wel vrij snel werken, maar dat waren bij de Tamron dus duidelijk wel de zwakke punten.
              Doordat die optisch heel zwak was waren er niet al teveel echt scherpe foto's bij, en als er nog maar een beetje actie inzat dan kon de AF niet meer volgen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM Image Stabilizer Lens.

                Ik heb de Canon 28-300L IS USM en ik kan enkele dingen hierover zeggen : het is een stofvreter, maar een fantastische lens als je licht genoeg hebt. Zwaar, ja dat wel, maar dat is de 70-200L IS USM II ook. Ik heb beide en wissel wel eens af tussen deze en nog andere lenzen aan de hand van wat ik wil fotograferen of wat ik denk te verwachten. Ik heb lenzen die overlappen, maar wel waarvan ik zeg dat ik zonder deze lens net meer kan. 't Is misschien zwaar uitgedrukt, maar ik zou er zeker geen van weg doen.

                Deze foto's :

                zijn allemaal met de 28-300 gemaakt.

                Mvg, Johan.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment

                Working...
                X