Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 2.8/4.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-70 2.8/4.5

    Hallo,
    Bericht mag verwijdert, ik bewerk de foto met cs 5
    Last edited by zorazori; 16 november 2011, 08:08. Reden: Opgelost met cs5

  • #2
    Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

    Heb je dit fenomeen ook voor zonder zonnekap?
    zo ja ,denk dat je een beetje last hebt van vignetering.
    Groeten. Ronald

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

      Ik gebruik deze lens ook, het is mijn standaardlens. Soms heb ik een erg lichte vignetering (1/3-1/2 stop) bij vol open, dit is enkel zichtbaar op egale en heldere achtergrond. Het vignetgebied is ook beperkt tot kleine hoekjes.
      Verder geen probleem, noch met de D40, noch met de D7000.
      Welke body gebruik je ?
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

        Ben je zeker dat die zonnekap de juiste is ? Sigma heeft nog lenzen met filtermaat 72, misschien heb je de verkeerde kap gekregen, van een langere lens. Vergelijk even met een foto op de site van Sigma. Ik heb mijn spullen nu niet bij, dus kan ik de zonnekap niet meten. Maar ik wil dat graag doen. Of maak een foto van lens en kap, dan kan ik het waarschijnlijk "op het oog" beoordelen.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

          Dank je wel voor de reacties , ik ga eens een foto maken zonder de zonnekap en eentje met .
          Groeten Marc

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

            Hallo;
            Ik heb 2 foto's genomen , eentje met zonnekap en de andere zonder.
            Helaas het probleem blijft , ik dacht ook dat eventueel de UV filter kon storen , die eraf geschroefd maar ook geen verbetering.
            Ik zou niet weten wat er mis is , je ziet duidelijk op de hoekjes van de foto een zwarte aftekening .
            Ik zie de vertekening wel enkel op de bovenste hoeken van de foto en niet onderaan in de hoekjes.
            Groeten Marc

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

              plaats eens een opname
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                Oorspronkelijk geplaatst door zorazori Bekijk bericht
                Hallo;
                Ik heb 2 foto's genomen , eentje met zonnekap en de andere zonder.
                Helaas het probleem blijft , ik dacht ook dat eventueel de UV filter kon storen , die eraf geschroefd maar ook geen verbetering.
                Ik zou niet weten wat er mis is , je ziet duidelijk op de hoekjes van de foto een zwarte aftekening .
                Ik zie de vertekening wel enkel op de bovenste hoeken van de foto en niet onderaan in de hoekjes.
                Groeten Marc
                Lijkt er sterk op dat die lens gedecentreerd is.
                Vraag eens een offerte aan een reparatiebedrijf.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                  Dit kan ik overwegen , hoewel ik zou niet weten waar ik dit kan doen , en koop ik me dan niet beter een andere?
                  Groeten Marc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Lijkt er sterk op dat die lens gedecentreerd is.
                    Vraag eens een offerte aan een reparatiebedrijf.
                    Niet zo'n zinnig advies voor een tweedehands Sigma consumerlens.

                    Tenzij de lens zwaar gevallen is kan dit toch nooit gebeuren.
                    Wie verkoopt nu een kapotte lens ?
                    Toch altijd testopnamen maken vooraleer je koopt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                      Tja DAAR heeft ie veel meer aan....

                      Mijn advies was het ENIGE wat mogelijk een oplossing brengt,
                      Wordt het te duur> uithuilen en andere kopen....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                        Gebruikt TS deze lens misschien op een full-frame body ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                          Hallo;
                          Ik gebruik de lens op een D300 , de lens heb ik uiteraard goed inspecteert bij de aankoop en ook een foto genomen , maar het zou kunnen dat de testfoto niet op 17 mm was of dat de hoekjes toen niet in een heldere omgeving waren getrokken, en zo niet zichtbaar waren.
                          Het enigste wat ik bij de aankoop merkte was dat er toch precies wat speling zat op het objectief, maar mijn maat heeft een sigma 150 macro en deze heeft idem hetzelfde spelingsgevoel als je hem vastneemt.
                          De beste en goedkoopste oplossing is de hoekje verbeteren met cs5 wat me ook lukt.
                          Toch aan iedereen dank voor het mee zoeken naar het eventueel probleem.
                          Groeten Marc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 17-70 2.8/4.5

                            Zo ongeveer alle consumenten(zoom)lenzen vertonen wel wat speling, dat hoeft niet meteen tot vignettering te leiden.
                            Niettemin, een lens die slechts aan 1 kant vignetterrt deugt in principe niet.
                            Maar misschien ben je er toch wel tevreden mee......
                            Overigens: met afstoppen verdwijnt vignettering doorgaans, vol open is het 't meest zichtbaar.

                            Comment

                            Working...
                            X