Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitsers aansturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitsers aansturen

    Ik heb voor mijn sony a550 een hot shoe adapter(phottix) gekocht voor mijn camera zodat ik studioflitsers of andere (niet sony)externe flitsers kan aansturen
    als ik deze hot shoe op mijn camrera plaats krijg ik geen van de flitsers aangestuurd. Ik kan ook niet in de menu's de flits aanzetten hij blijft mij
    het teken geven van flits uit( bliksemschigt met streep erdoor).
    Iemand enig idee hoe je studio flits en andere extrne flitsers wel aangestuurd krijgt. OOk niet via de pc sync die op de hot shoe adapter staat.krijg ik ze niet aan de praat

    Alvast bedankt
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: axterne flitsers aansturen

    Zet eerst je camera aan, vervolgens pas de hotshoe adapter erop en dan de flitser die je wilt aansturen. (ga er vanuit dat je hem 'op je camera' hebt staan en niet wireless wilt aansturen).

    Dat was bij mij het 'probleem'.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: axterne flitsers aansturen

      Ik vermoed eerder een probleem met de Hotshoe-adapter, ikzelf heb een zender/ontvanger setje van Pixel (met Sony voet) en daar kan ik perfect mijn externe flits of studio flitsers mee aansturen.
      Sony A550 + glas

      Comment


      • #4
        Re: externe flitsers aansturen

        Ik ben terug geweest met de hot shoe en de camera, maar blijkbaar werken die hot shoe's van phottix niet met de a550. We hebben er een aantal geprobeerd en geen enkele kregen we aan de praat. Dus zal ik een ander merk moeten proberen ofwel zo een zender ontvanger(Draadloze flits-aansturing en afstandsbediening Strato S6 van phottix) IS dit iets goed?
        Sony A550 18-55 en 55-200

        Comment


        • #5
          Re: externe flitsers aansturen

          De manier zoals ik beschreven hebt werkte ook niet? Dit is namelijk de oplossing bij mij (met m'n a200).
          WillemClassensDesign: Mijn website
          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
          Flitsers:HVL-F42AM;

          Comment


          • #6
            Re: externe flitsers aansturen

            neen die manier werkt ook niet. De camera ziet de flitser niet. Hij blijft het teken geven van dat de flits uit staat.
            Sony A550 18-55 en 55-200

            Comment


            • #7
              Re: externe flitsers aansturen

              Neen die manier werkt ook niet. Op het doosje staat ook de nummer van mijn fototoestel niet.
              Sony A550 18-55 en 55-200

              Comment


              • #8
                Re: externe flitsers aansturen

                Ik gebruik de sony a700 met strobist cactusset 4. Daarbij de interfit sony Hotshoe (zender - body) en de adapter sony FS1200 ( ontvanger - flitsset) als "hulpstukjes". Alles werkt perfect en zoals WillemC zei: " Zet eerst je camera aan, vervolgens pas de hotshoe adapter en flitser erop..."
                Alles is te verkrijgen via Konijnenberg en / of cameratools.

                Eén nadeel: als je camera na een ongebruikt tijdje in slaapstand valt, wordt ook de connectie onderbroken en moet je terug even de flitser op de body (hotshoe) plaatsen.

                Véél succes!

                Comment


                • #9
                  Re: externe flitsers aansturen

                  kan je die externe flitsers niet gewoon aansturen met je pop up flash? De meeste externe flitsers hebben toch de mogelijkheid om mee te flitsen met een flits die ze 'zien'. Het verschil in flitskracht zou groot genoeg moeten zijn om de invloed van pop up flash op het beeld minimaal te houden.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: externe flitsers aansturen

                    Ja maar ik heb ook een pc sync nodig om studio flits aan te sturen en daarom de hot shoe adapter
                    Sony A550 18-55 en 55-200

                    Comment


                    • #11
                      Re: externe flitsers aansturen

                      Studio flits heeft toch wel een optie om gewoon op andermans flitslicht af te gaan?
                      Dus als je een standaard sony flitser hebt die je op je camera kunt zetten, gaat je flitslicht ook af (laat, als je daadwerkelijk niet het licht van bovenop je camera op je foto wilt hebben, je externe flitser op de camera in een andere richting als je foto (zijkant bijvoorbeeld) flitsen. Je studio flitsers gaan dan door dat flitslicht toch af (als je die optie aanzet op je studioflitsers))
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

                      Comment


                      • #12
                        Re: externe flitsers aansturen

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        kan je die externe flitsers niet gewoon aansturen met je pop up flash?
                        Zal niet werken: de ingebouwde flitser stuurt eerst een meetflits, die de studioflitsers zullen laten afgaan. Bij de tweede (echte) flits zullen de studioflitsres niet meer werken. Resultaat: een zwarte foto.
                        Ook met een externe Sony flitser zal het niet werken (geen enkele Sony flitser kan in manuele, niet-TTL modus werken).
                        Marc Doigny | Portretfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: externe flitsers aansturen

                          mijn hvl-f42am krijgt het toch prima voor elkaar om mijn studioset te laten flitsen...

                          Staat bovenop mijn a200.. stel mijn flitssettings op mijn a200 op ADI in en alles werkt gewoon.
                          Met mijn FR-602 trigger setje mag ik 'm zelfs in TTL laten staan.
                          WillemClassensDesign: Mijn website
                          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                          Flitsers:HVL-F42AM;

                          Comment

                          Working...
                          X