Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jupille

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jupille

    Personen die 's nachts al in Jupille zijn geweest zullen zeker en vast dit restaurant/hotel herkennen.
    Een vriendin van mij had me gevraagd om, als ik eens tijd had, hiervan een plaatje te maken, dus bij deze ...
    Dit "stulpje" staat aan de andere kant van de vallei van waar ik stond, ongeveer op een kleine km afstand.
    Mijn eerste nachtopname dus verdere tips zijn welkom !




    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Jupille

    vind het licht niet sfeervol.
    vooral niet op de gevel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Jupille

      Tjah Bouk, het zijn grote spots die op de gevel gericht staan.
      Het licht dat eruit komt is infeite redelijk koud en hard.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Jupille

        82 keer bekeken en maar 1 reactie, hmmm... spijtig.
        Dus ook geen verdere tips ?
        Toch iedereen bedankt voor het kijken !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Jupille

          De foto komt inderdaad nogal hard over door het harde uitgebeten licht. Dit is typisch een foto waar een blend of hdr heel goed op zijn plaats had geweest. Dan had het uitgebeten licht voorkomen kunnen worden.
          Of het dan nog helemaal is zoals je het gezien hebt is dan natuurlijk wat anders.
          Verder is het wel een heel mooi stulpje om te zien.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Jupille

            Voor het oog zal er waarschijnlijk nog genoeg licht geweest zijn, niet voor de camera.
            De mooiste nachtfoto's maak je tijdens het blauwe uurtje.
            Dit duurt slechts een half uurtje ongeveer, het is dus een kwestie van de camera op te stellen en het juiste moment af te wachten.
            Je ziet zo het licht veranderen en bij elke verandering neem je een paar foto's.
            Allee, zo doe ik dat toch.

            PS: ik gebruik daarbij ook ND Grad en Color Grad filters.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Jupille

              Bedankt Jos82 en RF voor jullie inbreng !

              @ Jos82, Zo ziet het er nu eenmaal in real live uit.
              Het zijn grote witte spots die de gevel verlichten, absoluut geen sfeerlicht spijtig genoeg.
              Zelfs met een héél korte sluitertijd zijn die plekken op de gevel uitgebrand, jawel zelfs met het blote oog is dat zo.
              Heb trouwens meerdere opnames gemaakt met verschillende sluitertijden om er naderhand een hdr van te maken, dit was het beste wat ik er uitkreeg met de minste uitbranding.
              Ik zou ze eventueel kunnen wegclonen maar dat doet volgens mij dan afbreuk aan de waarheid.

              @ RF, dat was nu net het probleem, de lichten gingen pas branden een uur na zonsondergang dus ook geen mogelijkheid om het blauwe uurtje mee te pikken
              Waarschijnlijk stond hun timer voor het aanschakelen van de belichting nog op zomeruur, want in die periode is het plaatje gemaakt.

              In ieder geval bedankt voor de tips

              Indien er nog personen zijn met tips ... graag !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X