Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met licht

    Goede avond!

    Ik ben zeer nieuw in digitale fotografie en heb hier niet zoveel verstand van. Vorige week heb ik mijn eerste DSLR aangekocht wegens interesse in vooral filmografie maar ook fotografie. Daarom werd het een Canon 60D. Nu heb ik enkel nog de kit lens (18-55mm) maar dit wil ik uiteraard wel uitbreiden als ik de nodige financiële middelen ter beschikking heb (ben nog student).

    Het probleem waar ik nu op stuit is dat ik bij minder licht moeilijk foto's kan maken. Ik krijg een zeer donker beeld en heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Als ik echt veel licht toevoeg is de foto nog steeds donker en zijn de kleuren nogal oranje getint. Morgen zal ik enkele voorbeeldfoto's maken.
    Huidige instellingen
    ISO: 800
    Shutter speed: 1/60
    Diafragma: f/5.6

    Als ik enkele kennissen mag geloven moet ik hiermee toch degelijk foto's kunnen trekken, ook als er niet zeer veel licht is? Ik kan amper een foto maken wanneer ik mijn normale kamerverlichting aan heb (wat zeer veel licht geeft).

    Enig idee hoe dit kan? Of is dit normaal? Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Probleem met licht

    Waar heb je die instellingen vandaan? Worden die door de camera aangeven of heb jij ze er op goed geluk ingedraaid?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met licht

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Waar heb je die instellingen vandaan? Worden die door de camera aangeven of heb jij ze er op goed geluk ingedraaid?
      Na wat research lijken dat ietwat goede settings. Is er iets fout?

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met licht

        Oorspronkelijk geplaatst door Tieszo Bekijk bericht
        Na wat research lijken dat ietwat goede settings. Is er iets fout?