Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens?

    Ik wil me binnenkort een Telelens aanschaffen. Maar heb een beperkt budget.

    Diegenen die in mijn budget vallen:
    - Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF-ED VR
    - Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR
    - Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG OS Nikon
    - Tamron 70-300mm F4-5.6 Di VC USD Nikon
    - Tokina 80-400mm F4.5-5.6 AT-X Nikon

    Maar weet bij god niet wat de verschillen zijn, qua kwaliteit van foto's en technische kwaliteiten? Zoals AF en beeldstabilisatie...

    enige hulp is dus altijd welkom.

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Telelens?

    Ik ben uiterst tevreden over mijn Tamron 70-300 USD VC. Scherp, snelle af en de VC werkt perfect. Volgens diverse testen beter als de Nikkor variant.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Telelens?

      De nikkors...

      En voor mij geeft de 70-300mm de voorkeur ...
      Het is een Full-frame lens dus op een DX-camera.
      Krijg je een een bereik van 105-450 mm

      De 55-300mm is een DX objectief en is dus niet meer te gebruiken als je ooit naar FF overstapt...

      Over de andere kan ik geen uitspraak doen omdat ik ze nooit gebruikt heb.
      Zelf ben ik wel tevreden met het resultaat van mij sigma 120-400mm...
      Of het resultaat van de nikon variant beter is? Waarschijnlijk wel...
      De prijs van de Sigma was dan ook beter...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Telelens?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik ben uiterst tevreden over mijn Tamron 70-300 USD VC. Scherp, snelle af en de VC werkt perfect. Volgens diverse testen beter als de Nikkor variant.
        En met geluid van het scherpstellen/zoomen? Daar problemen mee of commentaar op?
        Deviantart account: Klikje!

        Comment


        • #5
          Re: Telelens?

          Komt de Nikon trouwens met zakje etc. ?
          Deviantart account: Klikje!

          Comment


          • #6
            Re: Telelens?

            Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
            En met geluid van het scherpstellen/zoomen? Daar problemen mee of commentaar op?
            Als je een aantal AF lenzen hebt is de USD zeer stil, de VC is iets luider, maar niet storend, dan de VRs die ik ken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Telelens?

              Misschien een idiote vraag maar waarvoor staat VC en USD?

              Mvg
              Deviantart account: Klikje!

              Comment


              • #8
                Re: Telelens?

                Ik heb de Nikkor 70-300 en..... héél tevreden.

                D.

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                  Misschien een idiote vraag maar waarvoor staat VC en USD?

                  Mvg
                  google geeft je http://www.tamron.com/nl/photolens/d...hoto/a005.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens?

                    De Tamron is echt wel goed. Zeker gezien de prijs een aanrader, doet optisch en mechanisch niet onder voor de Nikon. Zoekerbeeld is ook mooi stabiel.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens?

                      De Tamron goed?

                      Ik heb een daarstraks een ! Nieuw ! exemplaar van een vriend van me in mijn handen gehad.

                      -Focus is traag ivm. de nikon

                      -Knop om van macro naar normaal te gaan blijft hangen...

                      -Zoomen gaat stroef

                      -...
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens?

                        Hallo,
                        Ook ik ben tevreden met de nikkor 70-300
                        ben nu aan het uitkijken naar 24-70/f2.8
                        mvg jako
                        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                        jako

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                          De Tamron goed?

                          Ik heb een daarstraks een ! Nieuw ! exemplaar van een vriend van me in mijn handen gehad.

                          -Focus is traag ivm. de nikon

                          -Knop om van macro naar normaal te gaan blijft hangen...
                          Lijkt mij niet de 70-300 VC USD maar de oude versie, want de nieuwe heeft geen macroknop. Maar de oude kun je natuurlijk gewoon nog nieuw kopen........
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telelens?

                            Dat moet inderdaad de oude zijn,want op die van mij zit echt geen macroknop.
                            Ik heb de oude een paar dagen voor proef gehad, en daarna de "nieuwe" met Vibratie Reductie en Scherpstelmotor. Uit die ervaring concluderend ,NIET de oude kopen.
                            Ik fotografeer hier nu 3/4 jaar hoofdzakelijk vliegtuigen mee, en ben er zeer tevreden over.
                            Tot ca. 260-270 mm blijft deze lens echt mooi scherp. Een klein nadeeltje van deze (in ieder geval die van mij) dat ik altijd 1/3 - 2/3 moet overbelichten, om een correct belichte foto te krijgen. Maar er zijn erger dingen om je druk te maken is mijn mening. Tegen het randje van overbelichting is overigens mijn manier van belichten, omdat ik (bijna) altijd in RAW fotografeer.
                            Als je voorbeeldfoto's wilt zien, moet je maar eens zoeken onder mijn naam bij de sectie transport.
                            Succes met je keuze en groeten,
                            Johan
                            Last edited by Johan1956; 13 november 2011, 11:28. Reden: Aanvulling gemaakt over belichting
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Ik gebruik nog steeds tot grote tevredenheid mijn Tokina 80-400 .......
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X