Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d mk II of wachten op de mk III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5d mk II of wachten op de mk III?

    Hallo allemaal!

    Ik heb een canon 400D, maar de 5D steekt nu al zo'n twee jaar mijn ogen uit... ;-)
    Nu zijn er al een tijdje geruchten dat de 5D III er zit aan te komen.

    Wat zouden jullie doen? Nu voor de II gaan of toch maar wachten op de III?
    Is de "traagheid" van de II waar ik toch vrij veel over lees storend? Ik heb geen ambitie om sportfotografie te gaan doen.
    Heeft er iemand een idee rond welke prijs die zou gaan uitkomen? Hoeveel kostte de II bij zijn lancering? Want als ik een nieuwe koop, wil ik er meteen de 24-70 en de 70-200 bijhebben.

    Alvast bedankt!!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

    De 5D MKII is geen trage camera, tenzij je heel veel foto's per seconde zou willen maken, dan blijft die erg veel achter ten opzichte van de 1D MKIII.

    De autofocus werkt wel het best op het centrale AF-punt, voor de andere AF-punten is er meer licht nodig, anders weigeren die wel eens te werken...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

      Waarom zou je een 5D Mark II (III) willen hebben?
      Overschakelen van een 400D naar een 5D is een hele overstap, gepaard met een grote investering. Is het dat allemaal waard? Heb je al het onderste uit de kan gehaald wat betreft de 400D? Denk je echt dat je veel beter foto's gaat nemen?

      Allez, ik ga nu niet de wiseguy uithangen. Maar ik zit ook in een "overgangs"periode waarbij ik mezelf genoeg vragen stel om me van zo'n dure overstap objectief te overtuigen.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

        TS,
        Ik zou eerst kritisch kijken naar de foto's die je nu maakt. Stel je de vraag hoe je bepaalde foto's beter had kunnen maken. Heb je voor dat 'beter' maken een andere camera nodig of zit de grens in bv brandpuntsafstand lens, kwaliteit lens e.d. ? Soms kan een stap naar voren of naar achteren al een veel betere foto opleveren.

        De 5D MK2 is een geweldige camera en de opvolger zal ongetwijfeld beter zijn. Zodra de 5D MK3 uitkomt dan zal er een geruchtenstroom op gang komen over de 5D MK4.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

          Hou er rekening mee dat je lenzen een EF mount moeten hebben indien je overschakelt naar een 5D (mkII)
          EFs past dan niet meer !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

            er zijn velen die wachten op mk3 en die wachten daar al lang op. Vraag me wel af hoeveel die gaat kosten ik ben bang dat die een stuk duurder wordt dan de mk2. 2dehands mk2 heb je een niet al te dure en hele goeie camera. Voor de opvolger zal je toch neem ik aan een hele tijd moeten wachten.

            Comment


            • #7
              Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

              Als je wil wachten dan kan je blijven wachten .Ik koop mijn camera ten vroegste als die al enkele maanden uit is , an zjn eventuele hard- of softwareproblemen reeds opgelost .Dus als je een III wilt zul jen nog vele maanden moeten wachten .Misschien eerst andere lenzen al probkeren ( EF ) . Ik stond ook versteld van de beelden die uit de 350D kwamen met L-glas.

              Comment


              • #8
                Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                Zelfs de 5D Mk1 is qua beeldkwaliteit al een grote vooruitgang. Ook die heeft geen snelle AF, maar op zich wel vergelijkbaar met je huidige toestel.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                  hier nog een wachtende

                  ik heb de enkele bedenkingen tov de mk3.
                  volgens de geruchten zal het toestel een serieuze change zijn met veel nieuw snufjes.
                  stel ik me de vraag of je wel snel snel die dingen moet kopen en beter niet kan wachten tot het toestel al een jaar in productie is, kwestie dat de kinderziektes er beetje uit zijn.

                  ik heb tijd, en wacht nog wel een jaartje tot de mk3 wat loopt.
                  ondertussen koop ik me nog wel een (L)euke lens
                  wil je nu een degelijk toestel kopen dan is de mk2 zeker aan te bevelen zonder meer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    hier nog een wachtende

                    ik heb de enkele bedenkingen tov de mk3.
                    ondertussen koop ik me nog wel een (L)euke lens
                    wil je nu een degelijk toestel kopen dan is de mk2 zeker aan te bevelen zonder meer.
                    We zijn op dezelfde lijn wat dat betreft. We wachten er wel op maar houden ons adem er niet voor in investeren in lenzen staat voor mij voorlopig ook voorop.

                    Voor mij is de video functie van de mk3 belangrijk en als daar grote verbeteringen in zijn is dat een verademing. Voor fotografie lijkt me de huidige versie meer dan voldoende tenzij de af je parten speelt. Ik vraag me af of er nou meer is wat de meeste fotografen zouden willen. Sommige schijnen 30 megapixels of meer te willen en dat het op iso 6400 weinig tot geen ruis vertoont. ik vrees dat als dat gebeurt, het wel errrug duur wordt voor mij

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Want als ik een nieuwe koop, wil ik er meteen de 24-70 en de 70-200 bijhebben.
                      als je toch alles dient nieuw te kopen... kan je vandaag reeds een fullframe met snelle AF (51 punts), weerbestendig, interne flitser hebben in dezelfde prijsklasse... de Nikon D700...

                      't zou best even wennen zijn, maar alle D700 eigenaars die ik ken zijn er toch erg tevreden mee...
                      Last edited by d_oracle; 7 november 2011, 12:34.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                        Hoi,

                        als ik dit effetjes snel lees hier, gaan er tóch enkele sterven met de folder in de hand...
                        Als je er nú geld voor hebt, dan moet je er nú van genieten. Omdat:
                        ----je er strakjes niet meer bent... (je hoeft maar één maal verkeerd over te steken...)
                        ----de nieuwe apparatuur toch niet dát biedt, wat je wenst...
                        ----je er strakjes géén geld er meer voor hebt. Je hebt het geld reeds opgemaakt of je leven is dermate veranderd dat het niet meer haalbaar is.
                        ----de nieuwe apparatuur biedt alles wat je wenst, maar is veel en veel duurder geworden en komt het vorige puntje in beeld...

                        Ook ik ben wel benieuwd naar een 5D MkIII.
                        Ik wens niet zo heel veel meer dan m'n 5D MkII nu heeft,
                        ----maar het AF systeem van de 7D of beter van de 1Dx wil ik wel... (al ben ik nú ook al teverden)
                        ----een weersbestendigheid zoals de 1D serie... (voor m'n gevoel)
                        ----een intern flitsertje (vind ik wel handig bij snel effe inflitsen...)

                        Zoals je ziet, ik heb er niet op gewacht.
                        Maar als het zover is en ik wil dan een MkIII, doe ik mijn MkII toch in de verkoop .
                        Maar voorlopig geniet ik van...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                          De 5DII is een BEEST van een Camera, ik spreek uit ervaring. Ik ben overstapt van een 40D
                          naar de 5DII. De 40D was een zalige camera, dat komende van mijn eerste DSLR de Canon
                          1000D. Daarna de de overstap gemaakt naar een 5DII, daar is gewoon geen vergelijking
                          meer aan te maken. Dat is zo een immens verschil! De 40D is sneller, dat zonder ook maar
                          enige discussie. Maar als je de foto's ziet die uit een 5DII komen? Kwalitatief kan je dat
                          gewoon niet vergelijken, zo simpel is dat. Ik heb ook altijd gezegd, pfff zoveel geld en dan
                          ook nog die megapixel race van tegenwoordig. Maar de 21MP en de full frame van de 5DII
                          is echt wel zonder meer opmerkelijk. Wachten op de de 5DIII? Dat is onzin als je an een
                          400D komt, je gaat niet weten wat je overkomt! Trouwens er is nog geen 5DIII in komende
                          vooruitzichten. Btw als je de 5DII duur vind, wat denk je dan dat de 5DIII gaat kosten als er
                          die komt?

                          Traag? Dat is zo een zever en dat word echt wel extreem opgeblazen. Ga je sport en dan
                          meer bewegende dingen fotografen dan heb je daar andere modellen voor. Het is dan
                          ook al zoveel keer aangehaald, koop een camera waarvoor je hem daadwerkelijk voor
                          wil gaan gebruiken. Wil je alles ineen? Dat is heel simpel, dan koop je toch gewoon even
                          een 1Dx !

                          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Heeft er iemand een idee rond welke prijs die zou gaan uitkomen? Hoeveel kostte de II bij zijn lancering? Want als ik een nieuwe koop, wil ik er meteen de 24-70 en de 70-200 bijhebben.
                            Als ie evenveel kost als de 5D2 toen ie net uitkwam, dan zal je mogen rekenen op een 2800-3000 EUR. De maanden erna daalde ie sterk in prijs en een jaar later zat ie al rond de 2000 EUR.
                            Als je er nog meteen een 24-70 + 70-200 (f2.8 IS II) dan zal je diep in je buidel mogen tasten hoor.
                            Als je vaak bewegende objecten wilt trekken, zou ik toch nog wachten op de 5D3.
                            Focussen en herkadreren is niet altijd een mogelijkheid.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5d mk II of wachten op de mk III?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              als je toch alles dient nieuw te kopen... kan je vandaag reeds een fullframe met snelle AF (51 punts), weerbestendig, interne flitser hebben in dezelfde prijsklasse... de Nikon D700...

                              't zou best even wennen zijn, maar alle D700 eigenaars die ik ken zijn er toch erg tevreden mee...
                              Maar wel met een pak minder resolutie , nu ik ken ook heel veel zeer tevreden 5D2 gebruikers hoor ... ik vermoed dat jij echt aandelen bij Nikon moet hebben gezien je blinde merkenliefde
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X