Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon camera met 4k video.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon camera met 4k video.

    Nog geen topic van gezien..



    Canon ontwikkelt een dslr die in staat is om 4k-video op te nemen. Dat maakte de camerafabrikant samen met de introductie van het Cinema EOS-filmcamerasysteem bekend. Het gaat mogelijk om de opvolger van de EOS 5D Mark II.

  • #2
    Re: Nieuwe Canon camera met 4k video.

    ik ook niet, en wou'm zelf ni starten;
    Leuke set lensjes ook, die in EF versie op je gewone body passen ook... er zijn er van 6000$ en van 45.000 $.
    Die 4K is in APS-H modus, wat wil zeggen dat het een FF sensor is van 18MP (zelfde als de 1Dx?). Zou de DSLR versie dan de opvolger vand e 5DII worden met méér filmeigenschappen, en iets minder pixels (zelfde sensor als de 1Dx)???

    Vraag me ook af waar die lenzen in uitblinken (behalve groot diafgrama, scherpte tot op de rand en uitstekende CA etc...).
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon camera met 4k video.

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Die 4K is in APS-H modus, wat wil zeggen dat het een FF sensor is van 18MP (zelfde als de 1Dx?). Zou de DSLR versie dan de opvolger vand e 5DII worden met méér filmeigenschappen, en iets minder pixels (zelfde sensor als de 1Dx)???
      Volgens mij heeft een APS-H sensor een crop van 1.3. Net zoals de 1D reeks.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon camera met 4k video.

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Vraag me ook af waar die lenzen in uitblinken (behalve groot diafgrama, scherpte tot op de rand en uitstekende CA etc...).
        Waarschijnlijk ook geen focus breathing, aangezien dat de compositie bij het filmen nogal drastisch zou veranderen ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon camera met 4k video.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Volgens mij heeft een APS-H sensor een crop van 1.3. Net zoals de 1D reeks.
          zoals ik al schreef (en zoals te lezen bij de aankondigingen van deze camera): het is blijkbaar een FF die voor het 4K filmen het APS-H gebied van de sensor gebruikt (zal ook wel met datastroom te maken hebben zeker). Vandaar mijn omrekening naar FF pixels, en ja... de 1D WAS een 1,3 reeks maar vanaf de nieuwe 1Dx is het een FF reeks.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment

          Working...
          X