Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

    Ik zoek een lichtgevoelige lens met ongeveer hetzelfde bereik (16-85mm) voor de Nikkon D300. Liefst een f 2.8. Bij mijn huidige lens (AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6) vind ik dat de zijkanten teveel vertekening vertonen. Ik kan niet van lens wisselen, maar moet wel soms mensen fotograferen van dichtbij in een kleine ruimte of een groepsfoto waarbij ik niet genoeg naar achteren kan. Dus de vervorming is erg belangrijk maar ook het bereik en het richtgetal. Wie kan mij informeren over een eventuele verbetering.

  • #2
    Re: Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

    Al met lenscorrectie geprobeerd de vorming te elimineren?

    Een lichtsterke versie van 16-85 is er niet, dan kom je bij de 17-55(0) 2.8 achtigen terecht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

      Lens correctie programmaatjes gebruik ik inderdaad nog niet. Omdat ik altijd mensen voor mijn lens heb was ik bang dat het er dan helemaal raar uit kwam te zienm Welk correctieprogramma is bijvoorbeeld een topper in zn soort? En toch hoop ik dat er nog iemand een goed alternatief heeft van welk merk ook. Een betere lens weet dan deze. Ik kan niet wisselen van lens en heb mijn 16 maar ook mijn 85 mm uit noodzaak heel vaak nodig. Deze lens geeft bij te weinig licht aan de zijkanten zo'n slecht resultaat zien qua licht scherpte en vervorming

      Comment


      • #4
        Re: Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

        Vertekening van groepen met mensen met groothoek, wordt vooral veroorzaakt door het perspectief, niet door de lens. Met groepen mensen heb je het bijkomende probleem dat je meestal geen groot diafragma kan gebruiken wegens de benodigde scherpte-diepte.
        Een oplossing voor het laatste is een toestel met een aanvaardbare hogere iso of gebruik van een of meerdere flitsers.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Lens AF nikkor 16-85mm f 3.5-5.6 D300

          ja oke
          iso omhoog is een mogelijkheid uiteraard
          Toch enorm bedankt voor het meedenken

          Comment

          Working...
          X