Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7000 en nu????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d7000 en nu????

    Zo heb deze aangeschaft samen met de 18-105mm lens.. Maar ik wil nu mijn camera gebruiken voorwa ik em gekocht heb....

    ik zou graag concertfotografie willen doen, en kan zelfs frontstage fotos nemen (dus ni tss publiek).

    Wat heb ik dan beste nodig? 70-200mm 2.8 lijkt me wel neig. Ook een 18-50 2.8 (omdat ik soms al erg kort vh podium sta) lijkt me goed...

    Ook wil ik graag flits of derg aanschaffen, niet voor bij concerten want dan schieten ze me daar af, maar voor bvb op feestjes enz.. welek flits en combinatie van welke lens is dat beste?

    Dank je allen.... en mag zeker 2de hands materiaal zijn...
    Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

  • #2
    Re: Nikon d7000 en nu????

    Het hangt natuurlijk van het soort concerten af; rock (snelle bewegingen, kortere sluitertijd) of akoustisch (rustigere bewegingen, langere sluitertijd mogelijk). natuurlijk zijn er nog veel meer vormen

    Als concertlens zou ik vaste brandpuntlenzen nemen! een 35mm 1.8 en een 85mm 1.8/4 is al een hele mooie combo! anders misschien een 17-55 f2.8?

    als flits zou ik gaan voor de SB-700 of SB-800!
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d7000 en nu????

      Kan me alleen maar aansluiten bij SjoerdNikon. Ken zelf een professioneel fotograaf die hiervoor een 50mm gebruikt, op full-frame dan. Dus 35mm is hiervan het beste equivalent op een crop toestel als de D7000.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d7000 en nu????

        Je kan moeilijk stellen dat lens A of lens B de beste concerntens is. Immers, het gaat om de gewneste beeldjoek en lichtsterkte. En die beeldhoek heeft te maken met postitie van camera en wat je er op wilt hebben.

        Ik heb zelf goede ervaring met het setje 16-35 mm en 70-200 mm op een ff camera.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d7000 en nu????

          Op FF gebruik ik bijna altijd een 70-200, wat minder een 80-400, en bij een band vaak één of twee foto's met een fisheye, daar zit ik dan op de eerste rij of sta naast/voor/zijkant podium. In een andere gelegenheid gebruik ik vaak een 105 VR en ik heb in beide gelegenheden eigen nooit/bijna nooit behoefte aan kortere lenzen. Ik heb pas nog een 135/2 voor dit soort fotografie aangeschaft.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d7000 en nu????

            Alvast bedankt allen voor de info.. heb net een 2dehands 17-50mm 2.8 aangeschaft om dat eens te proberen, en ga dan ook sparen voor 70-200mm 2.8....

            Zo een 35mm lens heb ik eig geen ervaring mee.. is dit dan echt zoveel beter?
            Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d7000 en nu????

              Oorspronkelijk geplaatst door liverpoolboy1308 Bekijk bericht
              Alvast bedankt allen voor de info.. heb net een 2dehands 17-50mm 2.8 aangeschaft om dat eens te proberen, en ga dan ook sparen voor 70-200mm 2.8....

              Zo een 35mm lens heb ik eig geen ervaring mee.. is dit dan echt zoveel beter?
              Ik gaf je het voorbeeld van mijn kennis die een 50mm gebruikt en zal je dan ook even vertellen waarom hij dat doet. Op sommige concerten staat men het gebruik van een flits niet toe. Een voorbeeld, rockconcerten waar toch al veel podiumlicht bij komt kijken, daar zal men niet raar kijken om een flits meer of minder. Jazz muzikanten bvb vinden het dan misschien weer minder leuk. Dus als jij dan een lens hebt die lichtsterker is (en dan heb je veelal met lenzen met vaste brandpuntsafstand) dan ben je dus in het voordeel. Je kan immers meer gebruik maken van het aanwezige licht. En zijn 50mm is ook veel compacter dan de zoomlenzen. Ook handig als je door een menigte moet en je valt gewoon iets minder op, zo kan hij zich meer low-profile houden.

              En dan is er het prijskaartje. Een Nikkor 50mm f1.8 zit nieuw rond de 179,00 Euro, een f1.4 rond de 339,00 Euro. (beide AF-S type)

              De variant voor 35m bij Nikon.. f1.8 = rond de 174,00 Euro en voor de f1.4 = rond de 1529,00 (en die laatste is geen typefout, net even gekeken op de website van Konijnenberg)

              Maar euh, ik denk wel dat je nu goed zit met je lens hoor. Proficiat met je aankoop.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d7000 en nu????

                Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk bericht
                Ik gaf je het voorbeeld van mijn kennis die een 50mm gebruikt en zal je dan ook even vertellen waarom hij dat doet. Op sommige concerten staat men het gebruik van een flits niet toe. Een voorbeeld, rockconcerten waar toch al veel podiumlicht bij komt kijken, daar zal men niet raar kijken om een flits meer of minder. Jazz muzikanten bvb vinden het dan misschien weer minder leuk. Dus als jij dan een lens hebt die lichtsterker is (en dan heb je veelal met lenzen met vaste brandpuntsafstand) dan ben je dus in het voordeel. Je kan immers meer gebruik maken van het aanwezige licht. En zijn 50mm is ook veel compacter dan de zoomlenzen. Ook handig als je door een menigte moet en je valt gewoon iets minder op, zo kan hij zich meer low-profile houden.

                En dan is er het prijskaartje. Een Nikkor 50mm f1.8 zit nieuw rond de 179,00 Euro, een f1.4 rond de 339,00 Euro. (beide AF-S type)

                De variant voor 35m bij Nikon.. f1.8 = rond de 174,00 Euro en voor de f1.4 = rond de 1529,00 (en die laatste is geen typefout, net even gekeken op de website van Konijnenberg)

                Maar euh, ik denk wel dat je nu goed zit met je lens hoor. Proficiat met je aankoop.
                dank je alvast voor de info en tijd.. jullie helpen de mensen hier echt wel goed verder.. Jullie maken dit forum ook gewoonweg goed...
                Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

                Comment

                Working...
                X