Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR met HDR Efex Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR met HDR Efex Pro

    Er werd hier al veel geschreven oven HDR.
    Heb ook al eens geprobeerd om iets te fabriceren, doch geen al te best resultaat bekomen.

    Nu blijkt dat je met Nik Software ook een HDR programma hebt.
    Heeft iemand hier al ervaring mee en zijn er voorbeelden van, hier op deze "site" of elders op het "net".

    Moet men met deze software ook meerdere verschillende belichte beelden maken of komt men er met eentje ook al?

    Is deze software apart te koop of moet men het hele pakket aanschaffen?

    is er ook een cursus van dit programma te bekijken op het "net" en dan nog liefst Nederlandstalig?

  • #2
    Re: HDR met HDR Efex Pro

    he rudy,

    nik Hdr efex pro is te kopen op cd-rom en kost 99 € maar is alleen als insteekfilter bedoeld voor vanaf CS2 of 3, dus geen stand-alone software. Zelf werk ik met photmatix pro die ik online heb gekocht en werkt zowat het beste dat ik heb uitgeprobeerd. De laatste versie van corel paintshop pro X4 heeft ook HDR bewerking en merging maar een probleemo bij deze is dat er geen ghosting bij is.

    grtz den ajuin
    nikon D5000, 18 - 55 mm, 55 - 200mm, 105 mm macro and some lights

    Comment


    • #3
      Re: HDR met HDR Efex Pro

      Call me prejudiced, maar ik vind Nik HDR Efex het beste HDR pakket dat er is, als het om de resultaten gaat: het heeft de grootste keuze aan 'stijlen', gaande van fotografisch verantwoord (mijn persoonlijke favoriet) tot helemaal over the top. Je kan er ook prachtige zwartwitten mee maken: klik hier voor een voor- en na'tje :-)
      Het is de enige software die je ook toelaat om via Controlepunten tijdens je 32-bit sessie lokaal dingen nog aan te passen (bv. een lucht donkerder maken, of meer scherpte toevoegen) zonder ingewikkelde selecties te moeten maken.
      Vroeger was het pakket iets duurder, maar nu is het in prijs gezakt tot 99 €.
      Alleen de de-ghosting vind ik bij PhotoMatix en Photoshop beter, maar dat kan je oplossen door de de-ghosting in CS5 te doen (als je dat pakket hebt) en dan de HDR-conversie in HDR Efex Pro.
      Je kan ook niet batchen.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: HDR met HDR Efex Pro

        Bedankt voor de reactie, maar dit geeft nog geen antwoorden op mij vragen.

        Ik denk nochtans dat beide "reageerders" hierboven de antwoorden wel zouden moeten weten.

        Comment


        • #5
          Re: HDR met HDR Efex Pro

          Dag Rudy, op zijn minst toch al een gedeeltelijk antwoord, maar hier de rest:

          1) Je kan met de meeste HDR Software, en dus ook met Nik, zogenaamde 'Single Image HDR's' maken: dat is echter geen echte HDR, maar een soort imitatie. Die gaat enkel min of meer acceptabele resultaten opleveren indien je histogram van dat ene beeld geen toelopende schaduwen of uitgevreten hooglichten heeft.
          2) Je kan Nik HDR Efex Pro als aparte plugin kopen. Dan werkt hij in Lightroom, Aperture en Photoshop en kost hij 99 €. Je kan hem ook kopen als deel van de zogenaamde Complete Collection, met de andere 5 Nik Plugins (zoals Silver Efex, Viveza, Color Efex, ...) Die complete collection bestaat in drie versies: ééntje voor Lightroom, eentje voor Aperture en eentje voor Lightroom, Aperture & PS. De Lightroom / Aperture kost 299 €, die voor LR, Ap & PS kost 599 €.
          De beste 'deal' is de Complete Collection Lightroom. Het resultaat van de LR versie is hetzelfde als de PS versie, alleen kan je in de PS versie werken met slimme filters, waardoor je de instellingen achteraf nog opnieuw kan aanpassen.
          3) Wat Nederlandstalige training & video's betreft: ik geef op de komende MacBeurs in Genk (20 november) een demo van Nik Software, en daar zal ook HDR Efex bij zijn. Anders ken ik niet zo direct Nederlandstalige voorbeelden. Misschien anderen wel.

          Laat maar horen of je vragen hiermee afdoende beantwoord zijn

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Ryk Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie, maar dit geeft nog geen antwoorden op mij vragen.

          Ik denk nochtans dat beide "reageerders" hierboven de antwoorden wel zouden moeten weten.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #6
            Re: HDR met HDR Efex Pro

            Bedankt. Dat is wat ik wilde weten,maar nog niet wist.
            Ik ga nu voor mezelf uitpluizen wat het meest geschikt is voor mij.

            Comment


            • #7
              Re: HDR met HDR Efex Pro

              Een gevonden artikel van Scott kelby over HDR programma's


              People asked me why I use Photomatix Pro, when HDR Efex is my favorite & I realized why---it's because it's so fast. While the difference in time between Photomatix Pro and Nik Software's HDR Effects Pro is only 19 seconds, it feels a lot longer (to me anyway). If I come up with an HDR photo I like, I often go back and reprocess it using HDR Effects Pro, because it has a look, and features (like built in vignetting) that I really like.

              Anyway, I thought I'd share these figures with you (timed with my trusty iPhone 4 stopwatch). The times shown here are using 5 bracketed frames, and timed from the moment I started the HDR process to the time the HDR window appears on screen so you can start tweaking it.

              Photomatix 29 sec

              Nik Software 48 sec

              Photoshop Cs5 86 sec

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: HDR met HDR Efex Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                Een gevonden artikel van Scott kelby over HDR programma's


                People asked me why I use Photomatix Pro, when HDR Efex is my favorite & I realized why---it's because it's so fast. While the difference in time between Photomatix Pro and Nik Software's HDR Effects Pro is only 19 seconds, it feels a lot longer (to me anyway). If I come up with an HDR photo I like, I often go back and reprocess it using HDR Effects Pro, because it has a look, and features (like built in vignetting) that I really like.

                Anyway, I thought I'd share these figures with you (timed with my trusty iPhone 4 stopwatch). The times shown here are using 5 bracketed frames, and timed from the moment I started the HDR process to the time the HDR window appears on screen so you can start tweaking it.

                Photomatix 29 sec

                Nik Software 48 sec

                Photoshop Cs5 86 sec

                Groeten

                Joeri
                Dit zijn wel erg lange tijden hoor...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X