Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sentier de Berthen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sentier de Berthen

    Op stap in het noorden van Frankrijk.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Sentier de Berthen

    Bwah...ik weet het niet Kurt...
    Zal maar doen of ik hem niet gezien heb...
    Zo slecht vind ik hem niet hoor maar te gewoontjes vind ik...
    Op naar de volgende.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Sentier de Berthen

      kleuren zijn mooi maar de compo wringt een beetje.
      denk door de loop van het pad en de ruimte tussen boom en het kader links..
      wel een heel mooi plekkie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Sentier de Berthen

        Inderdaad al beter gezien van je.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Sentier de Berthen

          Ik vind deze opname niet slecht...mooi verzorgd resultaat...ik kan er nergens fouten in ontdekken(scherpte,kleur,halo's) Het is voor elke fotograaf moeilijk om telkens een mooiere of betere foto te plaatsen dan zijn vorige. Je bent als landschapsfotograaf vooral afhankelijk van de lokatie...en het is die die je moet proberen zo goed mogelijk in beeld te brengen. De ene lokatie is fotogenieker dan de andere.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Sentier de Berthen

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            ...Het is voor elke fotograaf moeilijk om telkens een mooiere of betere foto te plaatsen dan zijn vorige. Je bent als landschapsfotograaf vooral afhankelijk van de lokatie...en het is die die je moet proberen zo goed mogelijk in beeld te brengen. De ene lokatie is fotogenieker dan de andere.
            Dat is allemaal wel waar wat je zegt. Maar het is niet dom van een "mindere" foto te fotograferen, maar het is dan soms ook wel slim om die gewoon niet te plaatsen als hij niet voldoet aan de standaard die je voor jezelf uitzet. Die standaard is hier "showcase" waar menig fotograaf hier steevast in post.
            Ik probeer dan altijd zo objectief mogelijk te reageren.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Sentier de Berthen

              Vind die ook minder dan jouw "standaard".

              Ik denk dat we allemaal onbewust de ochtend- en avondluchtjes verkiezen, en dat daardoor de meeste shots in de loop van de dag wat gewoontjes overkomen...

              Luxeprobleem dus... (imho)
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Sentier de Berthen

                Locatie is een wezenlijk onderdeel die mee een foto "maakt" natuurlijk en locaties opzoeken is dan ook één van de belangrijkste dingen - de foto is technisch ok, compositie is goed, maar de locatie is niet echt spannend...
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: Sentier de Berthen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Dat is allemaal wel waar wat je zegt. Maar het is niet dom van een "mindere" foto te fotograferen, maar het is dan soms ook wel slim om die gewoon niet te plaatsen als hij niet voldoet aan de standaard die je voor jezelf uitzet. Die standaard is hier "showcase" waar menig fotograaf hier steevast in post.
                  Ik probeer dan altijd zo objectief mogelijk te reageren.
                  Voor ieder is "de standaard" wat anders. Ik kan moeilijk mijn standaard opdringen aan anderen op Showcase want dat zou betekenen dat er in een jaar slechts een tiental foto's zouden geplaatst worden per persoon. Ik heb jaren hetzelfde verkondigt als wat jij nu zegt...en ik heb ook dikwijls(en nu trouwens nog) door mijn kritische blik mensen op de tenen getrapt. Uiteindelijk heb ik met al mijn objectiviteit helemaal niks bereikt. Deze foto van Mortierke is volgens mij beter dan de gemiddelde foto op showcase.....heel wat anderen komen hier hun snapshots van hun vakantie ook laten zien. Toch hoor je hierop zelden kritiek. Kan Mortierke nog betere foto's posten?? ...ik vermoed van wel , hij heeft er reeds betere geplaatst......maar kwaliteit van de foto's die je maakt is zelden lineair. Soms is er ééns een foto die kop en schouders boven je ander materiaal steekt...terwijl een volgende foto heel wat minder is.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sentier de Berthen

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Voor ieder is "de standaard" wat anders. Ik kan moeilijk mijn standaard opdringen aan anderen op Showcase want dat zou betekenen dat er in een jaar slechts een tiental foto's zouden geplaatst worden per persoon. Ik heb jaren hetzelfde verkondigt als wat jij nu zegt...en ik heb ook dikwijls(en nu trouwens nog) door mijn kritische blik mensen op de tenen getrapt. Uiteindelijk heb ik met al mijn objectiviteit helemaal niks bereikt. Deze foto van Mortierke is volgens mij beter dan de gemiddelde foto op showcase.....heel wat anderen komen hier hun snapshots van hun vakantie ook laten zien. Toch hoor je hierop zelden kritiek. Kan Mortierke nog betere foto's posten?? ...ik vermoed van wel , hij heeft er reeds betere geplaatst......maar kwaliteit van de foto's die je maakt is zelden lineair. Soms is er ééns een foto die kop en schouders boven je ander materiaal steekt...terwijl een volgende foto heel wat minder is.
                    En terug helemaal waar wat je zegt, dat kan ik niet ontkennen.
                    En objectief bekeken wordt in "showcase" inderdaad heel wat foto's geplaatst die duidelijk misplaatst worden en die het label "post hier uw beste foto" helemaal niet verdienen. Maar ze worden geplaatst vanuit het oogpunt dat showcase het meest bekeken wordt. Dat vind ik jammer.
                    Een mindere foto van Kurt zal in veel gevallen nog altijd beter zijn dat de gemiddelde foto gepost in showcase. Ook waar.
                    Maar als ik Kurt respecteer om z'n fotografie-werk (en dat doe ik zeer zeker) kan ik niet zeggen "Dat heb je weer eens formidabel gedaan! Prachtig, Wow" als ik me zo helemaal niet voel. Ik denk dat het veel respectvoller is om te zeggen dat ik al beter van Kurt gezien heb. Dan weet Kurt ook dat ik z'n foto's volg en objectief beoordeel. En als ik dan weer eens van m'n sokken geblazen wordt, zal ik dat ook zeggen; met alle superlatieven die daarbij horen, wees gerust.

                    En als je dan, als iemand die gewoonlijk in showcase post, eens een foto in beoordeling plaatst. Dan weet je dan dat de TS z'n foto zelf een tikje lager beoordeeld, het zelf ook niet tot z'n beste werk rekent en ook zo graag beoordeeld wenst. En eerlijk is eerlijk, Pascal durft dit te doen! Sjapoo daarvoor, dit mag ook eens gezegd worden!

                    Nu, bovenstaande is m'n eigen visie, je hoeft bijlange na niet 't akkoord te gaan. Dat vraag ik ook niet.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Interessante discussies, waar ik jullie beiden, Vinny en Rupsel, helemaal kan in volgen en bijtreden.

                      Wat ik echter ook al gemerkt heb, is dat beoordeling ook gebruikt wordt om meer foto's per dag te kunnen posten. Bij langere reeksen wordt dan wel eens 1 (SC) + 3 (beoord.) gepost, om dus meer (en sneller) foto's uit een reeks te kunnen posten, eerder dan ze echt ter beoordeling aan te bieden.

                      Verder heb je dan nog het aspect van de hoge lat en hoge verwachtingen.
                      Het kan niet zijn dat elke foto die gepost wordt beter moet zijn dan de vorige. Dit wordt al te vaak als evidentie gesteld.
                      Dit zou mooi zijn natuurlijk, maar onmogelijk. Een foto die ik net mooier vind, vindt een ander net de mindere.

                      Over het dumpen van "vakantiefoto's" heb ik wel een dubbel gevoel.
                      Ik kan me goed voorstellen als je een actieve "foto"reis gemaakt heb (en dus geen "hotel-strand-zwembad-bar-resto" vakantie) je snel met een veelvoud van duizend foto's thuiskomt waarna je na degelijke selectie toch met een paar tientallen echt goede foto's overblijft. Als je deze dan met BD wil delen, en ze zeker SC-waardig zijn, dan wordt dit wel eens een "memorycard-dump" genoemd... :-(
                      En door de beperking van 1 foto per dag lijkt zo een reeks dan mss wel eeuwig lang, tot verveling toe misschien, te duren.
                      Vandaar dat ik ook begrijp dat er soms eens naar BO geswitched wordt.

                      SC of BO, het zal steeds een discussiepunt blijven...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sentier de Berthen

                        Iemand die een foto post beslist zelf of hij hem in showcase of in beoordeling post.
                        Maw hij beslist zelf of de foto voor hem voldoende kwaliteit heeft om hem in SC te posten.
                        Vond ik deze goed genoeg voor SC...? Antwoord: Ja
                        Vind ik dit mijn beste foto tot nu toe...? Antwoord: Nee
                        Ben ik verkeerd om hem in SC te posten...? Antwoord: Nee
                        Zijn jullie correct om dit een mindere te vinden...? Antwoord: Uiteraard

                        Of een foto nu in beoordeling of in showcase staat maakt voor mij niet veel uit. Hij wordt uiteindelijk toch ter beoordeling aangeboden. Dat de beoordeling in showcase strenger is dan in fotobeoordeling vind ik normaal en ik heb daar dan ook geen enkel probleem mee, maar je kan niet om het feit heen dat er meer gereageerd wordt op foto's in showcase dan op foto's in beoordeling. Dus kan je de conclusie maken dat je meer leert als je de foto in showcase plaatst en dus normaal gezien strengere commentaren krijgt dan als je hem in fotobeoordeling plaatst... en daar gaat het mij uiteindelijk om, om bij te leren door rekening te houden met jullie kritische commentaren.

                        Wil dat zeggen dat er nooit meer een mindere foto van mij komt in showcase...? Ik mag hopen van niet , ik kan enkel proberen om telkens een goeie foto te plaatsen maar uitschuivers zijn niet uitgesloten. Op voorhand mijn excuses daarvoor maar hou jullie vooral niet in met commentaar geven want dat is hetgeen waar ik (en hopelijk nog veel meer mensen) uit leer.

                        "Op naar de volgende", zei ergens een door mij bewonderd fotograaf en dat ga ik ook doen

                        Bedankt voor de comments
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sentier de Berthen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                          Iemand die een foto post beslist zelf of hij hem in showcase of in beoordeling post.
                          Maw hij beslist zelf of de foto voor hem voldoende kwaliteit heeft om hem in SC te posten.
                          Vond ik deze goed genoeg voor SC...? Antwoord: Ja
                          Vind ik dit mijn beste foto tot nu toe...? Antwoord: Nee
                          Ben ik verkeerd om hem in SC te posten...? Antwoord: Nee
                          Zijn jullie correct om dit een mindere te vinden...? Antwoord: Uiteraard

                          Of een foto nu in beoordeling of in showcase staat maakt voor mij niet veel uit. Hij wordt uiteindelijk toch ter beoordeling aangeboden. Dat de beoordeling in showcase strenger is dan in fotobeoordeling vind ik normaal en ik heb daar dan ook geen enkel probleem mee, maar je kan niet om het feit heen dat er meer gereageerd wordt op foto's in showcase dan op foto's in beoordeling. Dus kan je de conclusie maken dat je meer leert als je de foto in showcase plaatst en dus normaal gezien strengere commentaren krijgt dan als je hem in fotobeoordeling plaatst... en daar gaat het mij uiteindelijk om, om bij te leren door rekening te houden met jullie kritische commentaren.

                          Wil dat zeggen dat er nooit meer een mindere foto van mij komt in showcase...? Ik mag hopen van niet , ik kan enkel proberen om telkens een goeie foto te plaatsen maar uitschuivers zijn niet uitgesloten. Op voorhand mijn excuses daarvoor maar hou jullie vooral niet in met commentaar geven want dat is hetgeen waar ik (en hopelijk nog veel meer mensen) uit leer.

                          "Op naar de volgende", zei ergens een door mij bewonderd fotograaf en dat ga ik ook doen

                          Bedankt voor de comments
                          Kurt ik heb respect voor jou uitleg..Zo denk ik er ook over.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sentier de Berthen

                            Wil er enkel maar aan toevoegen dat we als moderator het recht hebben een foto te verplaatsen van "SC" naar "Beoordeling" als we menen dat de foto niet "SC" waardig vinden.
                            Maar wie zijn wij om te oordelen of een foto al dan niet "SC" waardig is?
                            Ik doe daar niet aan mee, ik laat het aan de leden over te oordelen waar de foto moet staan.
                            Iedereen is ook vrij zijn mening te geven over de foto maar kan niet eisen dat TS deze verplaats van "SC" naar "Beoordeling" omdat de foto hem niet bevalt.

                            Hoop met deze kleine tussenkomst een eind te stellen aan deze discussie zodat men kan doorgaan met het beoordelen van de foto.
                            Ik dank iedereen voor de aandacht en het respect voor de beslissing van TS (en niet alleen bij dit topic).

                            RF
                            Mod
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sentier de Berthen

                              Kurt....ik vind het een mooie foto....maar we weten allemaal dat jij betere kan vastleggen.
                              Maar soms is het niet gemakkelijk om weer iets anders te fotograferen.
                              Ik geef hier iedereen wel gelijk.....punt!

                              Doe jij maar lekker je ding.....geef je groot gelijk!!!
                              Gr Pascale
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

                              Comment

                              Working...
                              X