Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Falcon Eyes SG-100BK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Falcon Eyes SG-100BK

    De Falcon Eyes SG-100BK is een kruising tussen een speedlite en een studio flitser.
    Ik heb deze flitser uitvoering getest en vind het een zeer handige flitser die zeker goed te gebruiken is voor strobist werk.
    Lees hier de volledige test

  • #2
    Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

    interesting

    ik denk dat deze flits in combinatie met softboxen vooral een surplus meeheeft voor op locatie te werken

    doch vind ik hem nog vrij duur in aankoop in vergelijking met een bare bulb YN-460 die ook zijn licht in alle richting spreidt zoals deze

    het modelleer-licht is dan wel weer meegenomen deels als hij niet te ver van het model staat

    ook de grid die standaard wordt meegegeven, is voor mij een van de pluspunten omdat je deze dan makkelijk kan inzetten voor haarlichtjes e.d., spijtig dat de snoot van mindere kwaliteit is

    ook een minpunt voor mij dan is dat beide accu-packs een noodzaak zijn maar 2000 flitsen op vol vermogen, is wel een mooi aantal

    hopelijk komt hij op meer plaatsen op de markt en wordt de prijs nog gedrukt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

      ik zou die wel eens willen uitproberen in een PLM... vanwege z'n "brede" lichtbundel zou dit wel eens een goede manier zijn om een grote PLM te vullen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik zou die wel eens willen uitproberen in een PLM... vanwege z'n "brede" lichtbundel zou dit wel eens een goede manier zijn om een grote PLM te vullen...
        dat vermoeden had ik ook al

        in softboxen zag je al een duidelijk verschil in F-waardes van die phottix easy up dus
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Doch vind ik hem nog vrij duur in aankoop in vergelijking met een bare bulb YN-460 die ook zijn licht in alle richting spreidt zoals deze
          Maar de bare bulb YN-460 is geen kant en klaar product, dus ik denk dat deze optie niet voor iedereen weggelegd is. De prijs vind ik reuze mee vallen gezien het vermogen van de flitser en de geleverde kwaliteit. De enige fabrikant die een vergelijkbare oplossing heeft is Quantum met hun Qflash en die kost rond de €700,- (is natuurlijk een hele andere kwaliteit, dus heb ik in de test ook niet als vergelijking mee genomen).
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Het modelleer-licht is dan wel weer meegenomen deels als hij niet te ver van het model staat
          Die led op de flitser is zeer krachtig (had ik niet verwacht toen ik de flitser ging testen) iets wat ze vaker moeten toepassen op speedlites (en dan misschien een combi van 4 of 5 van deze power LED's).
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Ook de grid die standaard wordt meegegeven, is voor mij een van de pluspunten omdat je deze dan makkelijk kan inzetten voor haarlichtjes e.d., spijtig dat de snoot van mindere kwaliteit is
          Work a round voor de snoot: gaatje boren schoefdraad tapje maken schroefje er in....klaar.
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Ook een minpunt voor mij dan is dat beide accu-packs een noodzaak zijn maar 2000 flitsen op vol vermogen, is wel een mooi aantal
          Mee eens. Ik had het ook mooier gevonden als er een meter op de accu pack zou zitten die aangeeft hoeveel lading er in de accu's aanwezig is, zodat je tijdens een shoot niet voor een verrassing staat dat de accu's leeg zijn. Misschien komt Falcon Eyes nog met een betaalbare extra set accu's. De Sony's zijn nogal aan de prijs.
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Hopelijk komt hij op meer plaatsen op de markt en wordt de prijs nog gedrukt
          De tijd zal het leren.
          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle
          ik zou die wel eens willen uitproberen in een PLM... vanwege z'n "brede" lichtbundel zou dit wel eens een goede manier zijn om een grote PLM te vullen...
          Helaas heb ik geen PLM thuis, dus niet kunnen testen. Ik mocht de flitser maar een maand testen en omdat ik een full time baan heb als systeembeheerder is dat alleen in de avond uurtjes en in het weekend. Het testen van het aantal flitsen van 2000 stuks heeft me al drie avonden gekost en niet te vergeten mijn buren die gek worden van al dat geflits (heb de flitser ook laten af gaan in een dichte doos).
          De vergelijking met de Canon 580EX II was lastig omdat de flitsers verschillen in toepassing. Misschien een keer een eigen bare bulb YN-460 bouwen.

          Comment


          • #6
            Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Misschien een keer een eigen bare bulb YN-460 bouwen.
            dat is eigenlijk nog m'n grootste bezwaar... 't is nog geen echte bare bulb... het lampje zit nog steeds binnen in...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              dat is eigenlijk nog m'n grootste bezwaar... 't is nog geen echte bare bulb... het lampje zit nog steeds binnen in...
              doch zal het al een ander licht geven dan een gewone 460 en da modelleerlicht vind ik dan wel weer positief, zeker als het wat donkerder begint te worden, is dat meegenomen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                Mooie review ...

                Maar het is weeral zo'n "ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet"-product ...

                - Het ziet er erg fragiel uit, is ook logisch voor die prijs.
                - Je kan er modifiers op monteren, maar die zijn weeral te klein om een mooie lichtkwaliteit te hebben.

                - Hoe zit het met de Kelvin consistentie? Dit mis ik wel in de review ...

                Voor mij géén winner, eerder een "tjah" ... geef me maar een speedlight dan.

                Falcon-Eyes doet hun best ... maar om een Qflash te benaderen gaan ze toch iets meer moeite moeten doen vrees ik
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                  Twijfel ook.
                  Voor mij had hij nog iets meer 'regelbaar' mogen zijn.

                  Trouwens voor €115 te vinden bij prostudio.nl
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Trouwens voor €115 te vinden bij prostudio.nl
                    das al iets interessanter aant worden qua prijsklasse

                    voor mij zou de belangrijkste reden van aankoop voor het modeleerlicht zijn voor op locatie want bij langere shoots wordt het al eens donker waardoor ik enkel kan gaan scherpstellen op mijn centraal punt en niet de buitenste zoals ik wil voor mijn compo / kadrage
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                      Plak met klitteband een led-fietslamp op je flitser en je hebt een modelleerlicht...
                      :-)
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                        Plak met klitteband een led-fietslamp op je flitser en je hebt een modelleerlicht...
                        :-)
                        de klittenband bevindt zich er al deels op
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                          Nog gemakkelijker.....
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Mooie review ...

                            Maar het is weeral zo'n "ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet"-product ...

                            - Het ziet er erg fragiel uit, is ook logisch voor die prijs.
                            - Je kan er modifiers op monteren, maar die zijn weeral te klein om een mooie lichtkwaliteit te hebben.

                            - Hoe zit het met de Kelvin consistentie? Dit mis ik wel in de review ...

                            Voor mij géén winner, eerder een "tjah" ... geef me maar een speedlight dan.

                            Falcon-Eyes doet hun best ... maar om een Qflash te benaderen gaan ze toch iets meer moeite moeten doen vrees ik
                            Fragiel is de flitser niet, het is toch stevig gebouwd. Hoe het met de kelvin consistentie staat, denk wel goed. Ik had geen kleur verschil bij minder vermogen.
                            Ik denk dat Falcon Eyes op een andere doelgroep zal richten dan het publiek wat een Qflash koopt. Als ik nu al zie dat de SG-100BK al voor €115,- over de toonbank gaat is dat geen vergelijking met de Qflash van ruim €700,-.

                            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                            Twijfel ook.
                            Voor mij had hij nog iets meer 'regelbaar' mogen zijn.
                            4 stops vind ik zeer netjes voor een studio flitser. Veel goedkope flitsers komen niet verder dan 2 a 3 stops.
                            Last edited by mmuetst; 7 november 2011, 18:31.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Test Falcon Eyes SG-100BK

                              Hoi,

                              is er iemand die ondertussen dit toestel heeft aangeschaft, of een alernatief, van een ander merk?.

                              Zou dan graag de bevindingen kennen, veel lees je niet op de sites over dit apparaat.

                              M V G.

                              Eugène
                              BD1766BE

                              Comment

                              Working...
                              X