Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon afs 16 - 85 vr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon afs 16 - 85 vr

    Hallo,

    Heeft iemand ervaring met deze lens ?

    16 / 85 afs vr

    alvast bedankt
    grt
    dany10
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

  • #2
    Re: nikon afs 16 - 85 vr

    tjonge jonge ff googlen of de zoekfunctie gebruiken misschien?????
    je wordt dan doodgegooid met meningen over deze lens.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: nikon afs 16 - 85 vr

      Voor jou iets handiger als walkaround maar verder zie ik het nut niet zo in jouw collectie.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: nikon afs 16 - 85 vr

        Als je een Nikkor 17/55 hebt zal je altijd min of meer teleurgesteld zijn in "lagere" standaardlenzen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht is maar downgraden doet altijd een beetje pijn
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: nikon afs 16 - 85 vr

          Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
          Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.
          Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

          Comment


          • #6
            Re: nikon afs 16 - 85 vr

            Oorspronkelijk geplaatst door _Gwen Bekijk bericht
            Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
            Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.
            De 16-85 is toch wel nog net ietsje beter en heeft natuurlijk ook een ideaal bereik. Maar daar staat tegenover dat de tweedehandsprijs voor een 16-85 en een Sigma 10-20mm ongeveer hetzelfde zijn, dus als je bereid bent om te wisselen vergroot je door aanschaf van een uwa natuurlijk je mogelijkheden veel meer.
            Wel is het ook zo dat de bouwkwaliteit van de 16-85mm die van de kitlens behoorlijk overstijgt.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: nikon afs 16 - 85 vr

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              tjonge jonge ff googlen of de zoekfunctie gebruiken misschien?????
              je wordt dan doodgegooid met meningen over deze lens.
              Je heb gelijk, maar dan moet hier nergens een vraag stellen alles is bijna te googlen
              Bedankt voor jullie uitleg over de lens
              Last edited by dany10; 5 november 2011, 18:28.
              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

              Comment


              • #8
                Re: nikon afs 16 - 85 vr

                Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                Je heb gelijk, maar dan moet hier nergens een vraag stellen alles is bijna te googlen
                Bedankt voor jullie uitleg over de lens
                In ieder geval, je hebt de 17-55 .. de 16-85 is toch wel een hele stap terug.
                Ik heb de laatste ook gehad en hij is zijn geld echt niet waard
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: nikon afs 16 - 85 vr

                  Ik kijk altijd op photozone.de voor lenstests en die vind ik altijd heel realistisch. De prestaties van mijn lenzen wordt in hun tests altijd bevestigd, zowel de pro's als de contra's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon afs 16 - 85 vr

                    Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                    Je heb gelijk, maar dan moet hier nergens een vraag stellen alles is bijna te googlen
                    Bedankt voor jullie uitleg over de lens
                    4 van de 5 vragen hier zijn intussen vrij zinloos, maakt het forum er echt niet interessanter op.
                    Maar goed, ik zou die lens als ik jou was dus alleen als walkaround kopen, verder is het geen aanvulling. Het zou ook al een stuk nuttiger zijn als je bij het stellen van de vraag uitlegt waarom je hem stelt.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon afs 16 - 85 vr

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      4 van de 5 vragen hier zijn intussen vrij zinloos, maakt het forum er echt niet interessanter op.
                      Maar goed, ik zou die lens als ik jou was dus alleen als walkaround kopen, verder is het geen aanvulling. Het zou ook al een stuk nuttiger zijn als je bij het stellen van de vraag uitlegt waarom je hem stelt.
                      Ik kan hem kopen voor een prijsje maar zo hier te lezen is het zienloos dat ik dat prijsje ervoor zal betalen .
                      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                      Comment

                      Working...
                      X