Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Materiaal fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Materiaal fotostudio

    Hoi peeps,

    Ik heb een vraagje m.b.t. studioverlichting; momenteel bezit ik enkel een 2-in-1 flitsparaplu (met statief), en een Cactus V4 triggersetje.
    Dat is ruim onvoldoende voor mijn toekomstig portret en modellen fotografie in mijn kleine (4x4m.) studio.

    Nu kwam ik toevallig deze set tegen op cameranu.nl

    Is dit aan te raden en deftig materiaal of kan ik beter iets groter en duurder kopen?

    Graag jullie mening(en)
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: Materiaal fotostudio

    de set zal in principe krachtig genoeg zijn

    4m is wel kort maar doenbaar

    ik beschik over 'studio' van ongeveer 5,5m op 3m
    de lengte is doenbaar maar de breedte vloek ik wel op

    nu werk ik daar met een aantal reportage flitsers die ongeveer 60-70 watt max outcome geven en ik gebruik ze zelfs ook niet full power, meestal 1/4 of 1/2 en fotografeer op ISO 200 f6.3 om je een idee te geven

    over de kwaliteit kan ik geen uitspraak doen

    nu wat me wel een pluspunt lijkt is: De Linkstar MTA-BW Adapter of de Visico SSA-BW Adapter (klik op de link!) kunt u inzetten om accessoires met een S-type aansluiting te gebruiken op alle merken flitsers met een ronde hals met een diameter van 9,5 cm, zoals de MT-serie van Linkstar, SS-serie van Falcon Eyes en de VL serie van Visico.
    => deze laatse, de visico kan je mss beter onmiddellijk mee aanschaffen, dit laat je toe om nadien andere lichtmodifiers aan te schaffen met een BOWENS S-type bajonet die veel couranter is en je dus makkelijker / goedkoper andere modifiers kan aanschaffen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Materiaal fotostudio

      Dan is deze een veel beter keuze Linkstar-FSDK-200-Compact-Studio-Kit
      200 Ws
      Metalen behuizing
      Koeling
      Robuuster
      S-Koppeling
      Traploos instelbaat van 1/32

      Of deze Illustar (is Linkstar FSDK 300)
      Zelfde specificaties maar 300 Ws voor 43 euro meer.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Materiaal fotostudio

        oké, alvast bedankt voor jullie reacties en ben toch al iets wijzer geworden...

        zunoel; je schrijft dat "deze een veel beter keuze is", kan je mij misschien ook uitleggen waarom het een betere keuze is? zelf zie ik het verschil niet hoor, ben nog een redelijke noob op het vlak van strobist gear.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Materiaal fotostudio

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          oké, alvast bedankt voor jullie reacties en ben toch al iets wijzer geworden...

          zunoel; je schrijft dat "deze een veel beter keuze is", kan je mij misschien ook uitleggen waarom het een betere keuze is? zelf zie ik het verschil niet hoor, ben nog een redelijke noob op het vlak van strobist gear.
          hij haalt de punten aan net eronder
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Materiaal fotostudio

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            oké, alvast bedankt voor jullie reacties en ben toch al iets wijzer geworden...

            zunoel; je schrijft dat "deze een veel beter keuze is", kan je mij misschien ook uitleggen waarom het een betere keuze is? zelf zie ik het verschil niet hoor, ben nog een redelijke noob op het vlak van strobist gear.
            Euuh, dit is geen strobist gear meer maar studiomateriaal.

            De Falcon Eyes SSK-2200F is van plastiek heeft geen koeling (dus gaat bij overtemp blokkeren), is maar 110 Ws (niet veel meer dan een speedlight) en is maar beperkt instelbaar 1/8 is van 12 Ws tot 110 Ws.

            De Linkstar-FSDK-200-Compact-Studio-Kit heeft een metale behuizing, is robuuster gebouwd, heeft een koeling (kan je dus gans de dag gebruiken) is 200 Ws welke je traploos kan regelen van 6 Ws tot 200 Ws (dus bij Lowkey fotografie kan je deze veel verder dimmen dan de FE en voor Highkey of groepen heb je veel meer flitskracht ter beschikking).
            De Linkstar is uitgerust met de Bowens S-koppeling zodat je een uitgebreide keuze hebt aan softboxen en andere lichtvormers van verschillende merken. (S-koppeling is een van de meest verpreide koppelingen tussen flitser en lichtvormer).

            Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

            Speedlight is leuk en handig als je ook nog wat omgevingslicht in de foto wil, in studio waar je al je licht zelf gaat controleren is flitskracht van meer belang.
            Je kan nooit Ws teveel hebben, al zijn er sommige die me zullen tegenspreken, daarom een paar voorbeelden:

            Onderstaande foto is gemaakt met 3 flitsers van 500 Ws (ISO 200 F/8) en de flitsers iet meer dan halve kracht.


            De foto hieronder is gemaakt met een Broncolor 2.40 meter paraboolreflector van 3200 Ws op 2 meter van het model (iso 200 en F/8)

            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Materiaal fotostudio

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              De foto hieronder is gemaakt met een Broncolor 2.40 meter paraboolreflector van 3200 Ws op 2 meter van het model (iso 200 en F/8)
              en hoever stond het model van de achtergrond? bedenk wel dat de TS een studio van 4 op 4 heeft...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Materiaal fotostudio

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                en hoever stond het model van de achtergrond? bedenk wel dat de TS een studio van 4 op 4 heeft...
                Heeft er totaal niets mee te maken, maar als je het wil weten ook ongeveer 2 meter
                (was maar ter illustratie dat de meest krachtige flitsers niet per definitie teveel flashpower hebben)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Materiaal fotostudio

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  (was maar ter illustratie dat de meest krachtige flitsers niet per definitie teveel flashpower hebben)
                  ah ok! vandaar dat broncolor... niet van de goedkoopste is...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Materiaal fotostudio

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ah ok! vandaar dat broncolor... niet van de goedkoopste is...
                    Onbetaalbaar, maar als je het eens mag gebruiken moet je ervan profiteren hé
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X