Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus geforceerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus geforceerd

    Bij het fotograferen van mijn kleine dochter van 20 maanden is ze wat te dicht bij mijn lens gekomen en was ze erg gefascineerd door de lens met op dat moment draaiende autofocus... U voelt het al komen, met haar kleine handjes een ferme draai aan de scherpstelring... Sindsdien lukt het me niet meer om met de autofocus scherp te stellen. Manueel scherpstellen lukt wel, de autofocus zoekt wel nog, dus werkt nog, maar blijft zoeken... Kan je de autofocus resetten? Is dit te herstellen? Zoja, waar en eventueel kostprijs? Het is een Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM.

  • #2
    Re: autofocus geforceerd

    kan je binnendoen, en als ze je lens openmaken, reinigen ze gelijk ook de hele boel en zo... maar dat is niet gratis natuurlijk. Kostprijs...?
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: autofocus geforceerd

      Probeer ook eens met een andere lens, het zou ook de camera kunnen zijn.....
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: autofocus geforceerd

        Oorspronkelijk geplaatst door palmboom Bekijk bericht
        Bij het fotograferen van mijn kleine dochter van 20 maanden is ze wat te dicht bij mijn lens gekomen en was ze erg gefascineerd door de lens met op dat moment draaiende autofocus... U voelt het al komen, met haar kleine handjes een ferme draai aan de scherpstelring... Sindsdien lukt het me niet meer om met de autofocus scherp te stellen. Manueel scherpstellen lukt wel, de autofocus zoekt wel nog, dus werkt nog, maar blijft zoeken... Kan je de autofocus resetten? Is dit te herstellen? Zoja, waar en eventueel kostprijs? Het is een Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM.
        Nog garantie op?Gewoon binnendoen dan en zeggen dat ze niet meer scherp stelt.
        Niet meer woorden aan vuil maken.

        Heb ook is een probleem gehad bij 1 van mijn toestellen binnen de garantieperiode en waren ze hier bezig op het board : wij weten al wat de winkel zal zeggen.Geen garantie.

        Resultaat?14 dagen later was men probleem opgelost BINNEN de garantieperiode.

        Comment


        • #5
          Re: autofocus geforceerd

          Vreemd, ik heb zo'n 17-85 lens al regelmatig volledig gedemonteerd voor mijn neus gehad maar kan me moeilijk inbeelden wat er hier mis is, zeker omdat het wel 'half' werkt.
          Ik denk ook eerder aan de camera, maar dat lijkt niet logisch met wat je dochter met de lens deed.

          Comment


          • #6
            Re: autofocus geforceerd

            Ik weet natuurlijk niet welk type camera je hebt, maar Canon heeft (voor zover ik weet, and please correct & forgive me if I'm wrong, ben zoals u ziet geen Canon gebruiker) geen focus motor in de body.

            Lijkt me dan ook eerder onwaarschijnlijk dat het probleem bij de camera ligt. Zoals al aangegeven zou ik dat ook eerst even uittesten met een andere lens.

            Comment


            • #7
              Re: autofocus geforceerd

              De Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS heeft een USM-motor, waarbij je ongestraft aan de scherpstelring kunt draaien zonder iets te vernielen. Ik denk dat het meer een samenloop van omstandigheden is geweest en dat de lens op dat moment in de fout is gegaan. Deze lens staat erom bekend dat er na een aantal jaren problemen kunnen ontstaan met diafragma en scherpstellen door een defect lintkabeltje naar het diafragma. Ik heb ondertussen een tiental van deze lenzen gereviseerd nadat ze een soortgelijk probleem hadden.

              Comment


              • #8
                Re: autofocus geforceerd

                Bedankt voor jullie reacties. 50mm werkt perfect, dus ligt niet aan camera. Heb me wel vergist in lens... 't is de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS en niet 17-85. Nieuw kost ie 89 euro, weet niet of het de moeite loon om er mee langs de fotowinkel te lopen. Heb in elk geval liefde voor mijn 50mm teruggevonden zo!

                Comment


                • #9
                  Re: autofocus geforceerd

                  Voor 89€ koop je inderdaad beter een nieuwe lens... De kosten van reparatie zullen al snel de nieuwprijs overtreffen

                  Comment


                  • #10
                    Re: autofocus geforceerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bertus_B Bekijk bericht
                    De Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS heeft een USM-motor, waarbij je ongestraft aan de scherpstelring kunt draaien zonder iets te vernielen......
                    tja..dat dacht ik ook.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: autofocus geforceerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      tja..dat dacht ik ook.
                      grt,bouk.
                      Dat dacht ik ook, maar onlangs las ik dat USM 2 types had : ringUSM en microUSM. Blijft dit dan voor beide types USM zo?
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: autofocus geforceerd

                        Alleen ring USM kan permanent gecorrigeerd worden.
                        Met AFAIK 1 uitzondering: EF 50mm F1.4 , die heeft micro USM en kan toch direct gecorrigeerd worden zonder verdere handelingen.

                        Comment

                        Working...
                        X