Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio vraagje

    Hallo,

    Na een gevolgde workshop strobisme bestaat mijn bescheiden uitrusting uit een doorschietparaplu, 2 flitsers (metz 50 en YN560) die ik aanstuur met de rf602 triggers. Daarmee lukt het me om aardige foto's te maken op locatie (hoofdlicht en haarlichtje)...

    Omdat ik op zolder een ruimte van 6,5m op 4,8m (4m hoog) beschikbaar heb, zou ik daar een kleine fotostudio willen maken om mij verder te verdiepen in portretfotografie. Ik besef dat studiomateriaal wss de betere keuze is in de studio en ik verneem via verschillende draadjes hier op het forum dat de Elinchrom D-Lite-it 2 To Go set een goede beginnerset is.

    Moest ik opteren voor die D-lite it 2 set, is het dan mogelijk (en hoe?) om mijn 2 externe flitsers (metz en YN560) te gebruiken om mijn witte achtergrond te belichten? Ik las dat die D-lite set een EL-Skyport ECO Transmitter bevat? Hoe kan je dit combineren met mijn flitsers? Zijn die rf602 triggers dan van nut?

    btw, mijn budget reikt niet zo ver dat ik me nog meer studioflitsers kan aanschaffen...

    Budget is een 1000 euro.

    Wie kan mij helpen? Of nog goeie raad geven...

    alvast bedankt!
    Pieter

  • #2
    Re: studio vraagje

    Eventueel je metz en YN aansturen met de rf602, en de fotocel gebruiken van je elinchroms. Van zodra de metz en de YN flitsen, gaan de elinchroms mee...

    Niet echt "de" oplossing, maar het werkt wel.

    Ikzelf gebruik Menik flitsers (http://www.folux.nl/Webwinkel-Produc...epakket-4.html) en die werken samen met 2x Canon 580 EX II, op de manier die ik hierboven beschreven heb.
    Toekomstgezien komt er nog een extra flitsset bij, en dan kunnen de 580EXII's voor iets anders gebruikt worden.

    www.folux.nl kan ik trouwens aanraden qua service. Twee defekte instellampen gehad, en beide gratis vervangen zonder problemen.

    Een andere oplossing is onder de metz en de YN een fotosensor te zetten (http://shop.studio73.be/photo/flash-...5-photo-sensor) en de skyport gebruiken. Werking is zoals hierboven, elinchrom zorgt ervoor dat de sensors je metz en Yn laten flitsen.

    Spijtig genoeg denk ik niet dat de skyport en de 602 samen werken, maar hier kan ik mij natuurlijk in vergissen..
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

    Comment


    • #3
      Re: studio vraagje

      je kan op studio flitser de sync-poort gebruiken met kabel en RF-602 receivers normaal

      nu kan je ook eerst proberen met je gewone reportage-flitsers zenne

      ik werk ook in 'studio' met dergelijke flitsers
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: studio vraagje

        Gewoon een extra RF602 ontvanger waar je de Skyport trigger opzet (of verbind deze met een kabeltje aan een RF 602).
        Zolang je niet boven 1/125 gaat is dit geen probleem
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X