Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

    Mag ik even putten uit de enorme kennis hier op het forum?

    Ik ben voornemens een gebruikte 80-200 mm 2.8 lens te kopen voor nikon. Echter vindt je deze met schuifzoom en draaizoom. Ik weet dat dit met de leeftijd van het beestje te maken heeft, maar kennen de beide lenzen veel verschillen in zowel werking als kwaliteit? Mijn budget is nog niet toereikend voor een 70-200 of een nieuwe 80-200 dus vandaar mijn vraag. Prijsverschil tussen schuif en draaizoom is meestal ook nog aanzienlijk.

    Hoop wat te horen..
    Nikon D70s, Nikkor 18-70 3.5, Nikkor 70-300 4.0-5.6, Metz 48, 2X Jinbei DM-250.

    www.jandijkstrafotografie.nl

  • #2
    Re: Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

    Hallo,

    Optisch verschillen de AF-D type's weinig, de draaiversie heeft een iets snellere AF en als er iets aan scheelt kan je ze nog naar procirep brengen, de schuifzoom kunnen ze niet meer repareren maar die is dan weer een stuk goedkoper .
    Je hebt ook een superieure AF-S 80/200 maar die is zeldzamer en duur tweedehands.



    hier heb je ze allemaal op een rijtje

    grtjs Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

      De 2 schuifzooms en de draaizooms verschillen enkel mechanisch.
      Prijsverschil komt vooral omdat snelheid van AF sterk gewaardeerd wordt. De AF snelheid is door het AF-D systeem ook wel sterk van de body afhankelijk. Op mijn D200 is die beduidend sneller dan op mijn D80

      Ik heb zelf dez draaizoom en dat is prachtig materiaal.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dijkstra Bekijk bericht
        Mag ik even putten uit de enorme kennis hier op het forum?
        door de zoekfunctie te gebruiken heb je ECHT toegang tot de enorme kennis... deze vraag werd immers al tal van keren gesteld. Ik vond 37 hits op schuifzoom en 80-200mm in het objectieven forum...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

          Ik heb twee schuifzooms gehad en ik vind het gewoon onhandig, je drukt de camera tegen je neus of trekt hem van je gezicht weg als je in of uitzoomt.

          Comment


          • #6
            Re: Verschillen 80-200mm nikon schuif of draaizoom

            Ik heb de schuifzoom gehad en heb nu de draai 70-200 en vond de schuifversie veel handiger, bij de draai moet je overpakken. Voor kleine aanpassingen werkt de draai iets nauwkeuriger.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X