Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens cap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens cap

    heb pas mijn nieuwe Tokina 16-28mm 2.8 binnen . Tokina heeft nu toch eindelijk die prul van een tupperware lens cap vervangen door iets degelijks ; het enige problem is dat dit ding zo groot is dat het je het niet zo maar in je broekzak steekt met als gevolg dat je makkelijk ergens achterlaat of verliest .
    Hama heeft zo een hulpmiddeltje "lensdop non-looser" ; er zijn 2 types nl eentje waar de lens dop met de lens verbonden wordt met een rubberen(elastische) ring en eentje waarbij het "koordje" met de body verbonden wordt .
    heeft iemand ervaring met deze of andere / betere oplossingen

    Hama - Perfect accessory for mobile phone, tablet, TV, notebook or pc

    type 5898 of type 5899
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

  • #2
    Re: lens cap

    Nooit in het leger geweest zeker?
    Lensdeksel is bij mij een dril, dwz iets dat er in gehamerd wordt. Je voert dat automatisch uit, zonder er bij na te denken. Wel eerst veel oefenen .
    Mijn dril is de volgende:
    Toestel uit de zak = lensdeksel in de linker broekzak. Andere lens? Lensdeksel uit de linkerbroekzak, op de vorige lens en ander lensdeksel in de linkerbroekzak. Shoot gedaan? Lensdeksel uit de linkerbroekzak, op de lens en heel de zaak weer in de zak.
    Welke broek- of hemd- of jaszak speelt niet echt een rol, wel belangrijk is dat zulks een automatisme wordt. Iets dat je doet zonder er bij na te denken.

    Comment


    • #3
      Re: lens cap

      probeer dit maar eens snel in je broekzak te steken ; is zo'n 3,5cm dik !
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

      http://shantiguru.1x.com

      Comment


      • #4
        Re: lens cap

        hier een afbeelding vd lens cap :

        Uploaded with ImageShack.us
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: lens cap

          koordje aan de body zou ik niet doen, daar word je helemaal gestoord van, van dat gekletter..
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #6
            Re: lens cap

            Gewoon in je cameratas, net als met de Nikon 14-24mm, nog nooit problemen mee gehad.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: lens cap

              Ah, het is een lensdop die over de vaste zonnekap schuift? Dan heb je pech natuurlijk. Maar dat zag je toch al toen je de lens kocht?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: lens cap

                Er zijn al jaren zonnekappen die je niet in je zak kunt steken, kijk maar eens naar vele fisheye lenzen en 14/15mm objectieven met mutsen en schuifjes.
                Ook als je een behoorlijke telelens hebt gaat de "dop' alleen in je tas; ik zie echt het probleem niet hoor.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X