Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.CANON. externe flitser met in combi 600d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • .CANON. externe flitser met in combi 600d

    hallo graag zou ik weten wat ik nodig heb om een Speedlite 430 EX te gebruiken op afstand met de canon 600D.
    ik heb al iets van info gevonden op http://www.eoszine.nl/Detailpagina-a...Draadloos.html
    maar ik weet nu niet of ik nog een masterflitser nodig heb [ vb een 580 EX ]

    grtz jens.

  • #2
    Re: .CANON. externe flitser met in combi 600d

    Oorspronkelijk geplaatst door jens w Bekijk bericht
    hallo graag zou ik weten wat ik nodig heb om een Speedlite 430 EX te gebruiken op afstand met de canon 600D.
    ik heb al iets van info gevonden op http://www.eoszine.nl/Detailpagina-a...Draadloos.html
    maar ik weet nu niet of ik nog een masterflitser nodig heb [ vb een 580 EX ]

    grtz jens.
    gewoon... een setje rf602 triggers... kost je 20€...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: .CANON. externe flitser met in combi 600d

      ok.

      en wat is het nut van [knip plak werk] Ingebouwde draadloze flitsersturing De ingebouwde, draadloze afstandsbediening voor Speedlite-flitsers en de Easy Wireless-technologie maken off-camera TTL-flitsen mogelijk zonder extra accessoires. dan ?
      het is allemaal nogal nieuw voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: .CANON. externe flitser met in combi 600d

        Oorspronkelijk geplaatst door jens w Bekijk bericht
        ok.

        en wat is het nut van [knip plak werk] Ingebouwde draadloze flitsersturing De ingebouwde, draadloze afstandsbediening voor Speedlite-flitsers en de Easy Wireless-technologie maken off-camera TTL-flitsen mogelijk zonder extra accessoires. dan ?
        het is allemaal nogal nieuw voor mij.
        off camera TTL flitsen is zowiezo iets tegendraads... vermits je through-the-lens gaat meten terwijl je flits niet in de richting van de lens staat... dus moet je altijd gaan compenseren... kan je dus veel makkelijker manueel...

        en de ingebouwde draadloze besturing werkt infrarood en met voor-flitsen... werkt niet betrouwbaar, de geportreteerde knippert met de ogen... de flitsen moeten in 't zicht staan... etc... veel miserie...

        hier vind je alles om te starten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: .CANON. externe flitser met in combi 600d

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          off camera TTL flitsen is zowiezo iets tegendraads... vermits je through-the-lens gaat meten terwijl je flits niet in de richting van de lens staat... dus moet je altijd gaan compenseren... kan je dus veel makkelijker manueel...

          en de ingebouwde draadloze besturing werkt infrarood (ach zo,ik dacht dat het ook via hetzelde systeem ging zoals de vb rf602 triggers) en met voor-flitsen... werkt niet betrouwbaar, de geportreteerde knippert met de ogen... de flitsen moeten in 't zicht staan... etc... veel miserie...

          hier vind je alles om te starten...


          dus als je via die triggers werk gaat niets meer automatic ?
          en kan ik evengoed een andere flits kopen van een ander merk?
          het is ook niet de bedoeling om constant met die flits de werken maar als ik hem nodig heb ik hem wel kan gebruiken .





          grtz jens

          Comment


          • #6
            Re: .CANON. externe flitser met in combi 600d

            Oorspronkelijk geplaatst door jens w Bekijk bericht


            dus als je via die triggers werk gaat niets meer automatic ?
            en kan ik evengoed een andere flits kopen van een ander merk?
            klopt... ben je zelf verantwoordelijk voor de creatie en niet de ingenieurs van je camera(TTL)

            en kan je een goedkope tweede flits kopen van 33€...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X