Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond systemen voor studio werk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergrond systemen voor studio werk

    This website is for sale! photographyxxl.nl is your first and best source for information about photographyxxl. Here you will also find topics relating to issues of general interest. We hope you find what you are looking for!


    achtergrond systeem met of zonder backdrop voor een heel schappelijke prijs ;-)
    Lijkt dit wat? Op cameratools kost zo een systeem van bv Falcon Eyes, zonder doek, al gauw meer dan 100 euro ...


    Andere mogelijkheid is bv een wit/zwart doek kopen in stoffenwinkel (geen idee van de prijs), en bv 2 x een Lumopro lightstand gebruiken en een cross bar gaan halen in de brico ...

  • #2
    Re: Achtergrond systemen voor studio werk

    Heb er zelf ook even naar staan kijken.
    Echter, voor mijn idee kan het voor die prijs niet veel zijn.
    Denk dat deze erg snel omvalt of dergelijke.
    Ben wel benieuwd of iemand deze heeft / wat de reacties zijn.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Achtergrond systemen voor studio werk

      voor sporadisch gebruik werken die dingetjes wel een tijdje... tot je er eens tegen stoot... en de zaak moet oplappen met gaffertape... je kan aan de buis zien dat ze een vouw heeft... da's ultra goedkoop, ultra licht maar ook ultra kwetsbaar...

      doeken, ok, maar neem 300 X 600 en dan zit je al boven de prijs van een papieren rol... die zo veel fijner werkt! (lees: nooit strijken)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Achtergrond systemen voor studio werk

        die goedkope van op photographyxxl lijken mij idd ook too good to be true
        net iets té goedkoop om stevig of kwalitatief iets waard te zijn lijkt me, tenzij je
        het 2x per jaar gebruikt, maar dan heb je zo een systeem niet nodig ...
        Maar die van Falcon Eyes lijken wel wat beter en steviger te zijn ... ze hebben heel wat modellen op cameratools en grootste verschil lijkt me de max hoogte / breedte (lengte van de secties) ... die Falcon Eyes van 109 euro heeft 2,60 max hoogte, en breedte tussen 1,56 m en 3,15 m : lijkt me voor een kleine studio (slaapkamer, living, garage, ...) meer dan voldoende

        anderzijds:
        links en rechts een Lumopro LP605 en bij Gamma een stang waar je 2 gaten in boort, maak je het zelf ...

        papier rollen heb ik overwogen, maar lijkt me snel te kreuken, scheuren ...
        doek moet je ms af en toe eens strijken (maar daar heb je je vrouw voor ;-))
        maar scheurt niet ... geen idee wat een stuk stof van 3mx6m kost in een stoffenwinkel

        Comment


        • #5
          Re: Achtergrond systemen voor studio werk

          voor doeken aan een schappelijke prijs kan je terecht op koopgoedkoop.nl

          ze hebben verscheidene kleuren en lengtes
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Achtergrond systemen voor studio werk

            @ Userke
            bedankt, die site had ik al gezien, blijken identiek dezelfde producten te zijn (achtergrondsystemen en doeken) als op die andere site die ik in mijn eerste post vermeldde...

            zal eens een stoffen winkel binnenstappen en informeren naar de prijs van effen wit en zwart (3x3 / 3x5 / 3x6) ... waarschijnlijk kom je dan ook aan die prijs ...

            Comment


            • #7
              Re: Achtergrond systemen voor studio werk

              ik denk het niet, ik heb hier eens bij mij in de buurt geinformeerd en ik zal gemiddeld aan 10-15 euro per lopende meter en dacht zelfs da de doeken zo breed nog niet waren

              dus de prijs ligt dan bijna gelijk met papier

              ik heb hier de 6x3 zwarte doek en een 3x3 wit doek van koopgoedkoop en ben hier tevreden van (witte nog wel niet echt kunnen testen want heb die nog niet zo lang en vnl op locatie geshoot dus)

              ik heb geen ophangsysteem want ik heb ze gewoon omhoog gehangen met duimspijkers
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                @ Userke

                ;-)
                je kan die idd gewoon ophangen met duimspijkers of gaffertape als je een effen muur hebt, wat dikwijls niet het geval is, dus een betaalbaar ophangsysteem is best wel handig denk ik (die Falcon Eyes kost 109 euro en voldoet wel denk ik)

                om zo een wit doek te belichten zal je ook wel meer dan 1 of 2 flitsres nodig hebben , test momenteel met een botero (2m x 1,5m) en is al niet evident om het met 1 of 2 LP160 flashes volledig wit te krijgen

                Comment


                • #9
                  Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                  @ Userke
                  bedankt, die site had ik al gezien, blijken identiek dezelfde producten te zijn (achtergrondsystemen en doeken) als op die andere site die ik in mijn eerste post vermeldde...
                  Beide sites zijn van dezelfde eigenaar(Gerwo Trading)
                  Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                  zal eens een stoffen winkel binnenstappen en informeren naar de prijs van effen wit en zwart (3x3 / 3x5 / 3x6) ... waarschijnlijk kom je dan ook aan die prijs ..
                  Zoals Userke vermelde zal je niet goedkoper aan stoffen geraken, prijzen die Userke vermeld is nog goedkoop vind ik, goed stuk stof kost geld.
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                    Heb alleen wel wat slechte ervaringen gelezen met die websites op internet.
                    Zoek er maar eens op... Dat heeft mij weerhouden iets daar te bestellen.
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                      Heb alleen wel wat slechte ervaringen gelezen met die websites op internet.
                      Zoek er maar eens op... Dat heeft mij weerhouden iets daar te bestellen.
                      ik heb er geen slechte ervaring mee gehad tot op heden in ieder geval

                      enige nadeel dat ik de 2de maal wel heb ondervonden, is dat ze hun systeem / mail nog niet hebben aangepast met de IBAN-gegevens voor de overschrijving waardoor het ietsje langer heeft geduurd
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                        kwaliteit van het doek of stof is natuurlijk relatief, het moet gewoon ophangen en er zwart of wit uitzien ;-) al kan ik me best voorstellen dat bij vaker gebruik, je liever hebt dat de stof niet begint te scheuren of zo ...
                        witte achtergrond doek moet niet gewoven zijn van egyptisch satijn bij wijze van spreken ;-)
                        heb soms toch het gevoel dat bepaalde producten voor fotografie duurder zijn, gewoon omdat het voor fotografie is bv een gobo voor op de flash kost al gauw 20 euro, terwijl je voor een euro het kan kopen ini een papierwinkel - een sto-fen omnibounce kost euro, terwijl het in mijn ogen gewoon een stuk plastic is ...

                        maar als je inide stoffenwinkel even veel betaald heeft het dus duidelijk geen zin om daar te gaan zoeken ....

                        mogelijk doe ik dus een poging om bij koopgoedkoop.nl een witte en/of zwarte doek te bestellen en bij cameratools dat ophangsysteem van 109 euro
                        denk dat ik daarmee dan toch al een eind kom ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                          kwaliteit van het doek of stof is natuurlijk relatief, het moet gewoon ophangen en er zwart of wit uitzien ;-) al kan ik me best voorstellen dat bij vaker gebruik, je liever hebt dat de stof niet begint te scheuren of zo ...
                          witte achtergrond doek moet niet gewoven zijn van egyptisch satijn bij wijze van spreken ;-)
                          heb soms toch het gevoel dat bepaalde producten voor fotografie duurder zijn, gewoon omdat het voor fotografie is bv een gobo voor op de flash kost al gauw 20 euro, terwijl je voor een euro het kan kopen ini een papierwinkel - een sto-fen omnibounce kost euro, terwijl het in mijn ogen gewoon een stuk plastic is ...

                          maar als je inide stoffenwinkel even veel betaald heeft het dus duidelijk geen zin om daar te gaan zoeken ....

                          mogelijk doe ik dus een poging om bij koopgoedkoop.nl een witte en/of zwarte doek te bestellen en bij cameratools dat ophangsysteem van 109 euro
                          denk dat ik daarmee dan toch al een eind kom ...
                          de doeken zijn toch vrij stevig naar mijn mening die ik heb gekocht

                          als je ze eens wil bekijken, ben je altijd welkom, weet nu wel niet van welke omgeving je bent
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                            oorspronkelijk van Antwerpen, werk in Brussel, en woon al 4 jaar in Gent ;-) dus een beetje van overal
                            bekijken zal niet moeten, ik geloof je wel op je woord als je er tevreden van bent ;-)
                            prijs van die doeken is ook niet extreem hoog he, dus als het tegen moest vallen is het geen ramp ... was enkel aan het vergelijken tussen doeken uit een fotowinkel en die uit een gewone stoffenwinkel ... stel dat je voor 10 euro een zwart doek kan kopen in stoffenwinkel van 3x6 m zou het stom zijn 50 euro te betalen voor hetzelfde in een fotowinkel ...
                            vooral qua ophangsysteem zocht ik naar wat meningen ... zoals gezegd, ik ben nog niet zo lang bezig met studio werk, en probeer thuis heel wat dingen uit, maar je merkt toch dat je steeds verder, groter, beter wilt ;-)
                            ben gestart met een zwart t-shirt, dan een groter stuk zwart karton, daarna een botero gekocht, en nu denk ik aan een ophangsysteem met papier rollen of doeken ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Achtergrond systemen voor studio werk

                              Papier werkt beter dan doek.
                              - geen kreuken
                              - egale ondergrond (doek krijg je nooit strak genoeg)
                              - als het vuil ziet doe je er gewoon een stuk af.
                              - net zo lang als je nodig hebt (voor een portret rol je net genoeg af - niet nodig op op de grond ook nog achtergrond te hebben).
                              Heb je 10m nodig, rol je 10 meter af.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X