Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm f/1.8 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm f/1.8 USM

    Ik ben van plan een nieuwe lens aan te schaffen voor mijn canon eos 600d maar ik twijfel tussen de Canon EF 85mm f/1.8 USM en de Canon EF 50mm f/1.4 USM ik wil de lens gebruiken voor concerten en soms voor te filmen.

    Tips ?
    Last edited by LesC; 3 november 2011, 11:13. Reden: typo: 1.8 ipv 1.5

  • #2
    Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

    Groot verschil tussen deze 2 is de beeldhoek. Volgens mij ben jij zelf de enige die kan bepalen welke beeldhoek, en daarmee de brandpuntsafstand, door jou het meest gebruikt wordt.

    Misschien gewoon bestaande eigen foto's analyseren en dan kom je er van zelf wel achter. Ook dat kunnen wij niet van je overnemen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

      voor een crop camera zou ik de 50mm nemen, maar kijk dan zeker ook eens bij Sigma. Die heeft een kwalitatiever 50mm 1.4 objectief. Ik heb zelf de 85mm 1.8, die ik op FF gebruik voor portret, en die presteert prima, beter denk ik dan de 50mm 1.4 van Canon. Maar je moet idd, zoals Annoh aanhaalt, ook kijken naar het praktische gebruik. de 85 op crop is al medium-tele.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

        Ik ben ook een grote fan van de 85mm op een 5D. Een heel leuke beeldhoek, maar op een crop bevalt hij me een pak minder.

        Je kan voor jezelf heel snel de test doen. Neem een stuk plakband en plak de zoomring van een lens vast op 50 en 85mm. Dewelke je het minst snel beu bent, is de goeie voor jou

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

          Ik gebruik een 50 en 85mm alleen als op een locatie vergeten zijn het licht aan te doen en verder zit ik altijd boven de 100mm en meestal aan de 200mm en soms nog langer.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

            Ik heb de 85 mm op een crop voor modellenwerk. Persoonlijk vind ik het een super lens maar de afstand te groot voor een full body shoot. Om die reden zou ik de 50 mm willen bijkopen. Voor concert waarop je mogelijk redelijk ver staat is 85 wel aan te raden tenzij je vlak voor het podium kan staan.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

              Ik gebruik op een cropcamera de 85 1.8 voor alles (van portretten, tot strand en straat-
              fotografie, zelfs voor landschappen.) Prachtige lens.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 85mm f/1.8 USM

                geweldige lens de 85mm f1.8, heb deze vroeger op crop gehad, maar toen niet echt veel gebruikt en na overstap naar fullframe opnieuw gekocht en , zéér mooie bokeh!

                ook ideaal voor concerten en portretten

                weet niet of 85mm op een cropcamera handig is om te filmen, zou denken dat iets meer breedhoek gemakkelijker is...

                Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment

                Working...
                X