Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

    Hallo allen,

    Onlangs een setje Yongnuo rf-602 voor Canon besteld en een hotshoe adapter TF-325 voor Sony. Heb deze gister binnen gekregen.

    Nu heb ik de hotshoe-adapter op mijn Sony a200 bevestigd, daarbovenop de transmitter.

    Aan mijn flitsset (FalconEyes 150W studio-setje) heb ik via kabel de receiver aangesloten.
    Heb deze receiver ook aan gezet, alle schakels naar beneden gezet.

    Op de transmitter heb ik alle schakels op "on" gezet (naar boven).
    Volgens de handleiding zou deze dan met alle combinaties moeten werken.

    Nu gaat mijn flits af op het moment dat ik op de knop op de transmitter druk. De communicatie tussen deze 2 werkt dus.

    Echter, dan ga ik een foto maken, maar dan wil de flits niet afgaan. Het signaal via de hotshoe-adapter naar de transmitter werkt dus niet ga ik vanuit.
    Ik heb de flitsmodus op ADI ingesteld (geen pre-flash TTL), foto flink onderbelicht (sluitertijd 1/125 en F4.0), maar wat ik ook probeer, de studioset gaat niet af.

    Ik heb de instellingen voor de flits op mijn camera op Wireless gezet, Fill Flash etc etc (alle modi die mijn a200 heeft), maar bij geen een werkt het.

    Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik verkeerd? Ik kom er namelijk niet uit.
    Ik heb gezorgd dat alle onderdelen (hotshoe, transmitter, receiver) goed aangesloten zijn.

    Graag hulp, gezien ik er op korte termijn mee wil gaan werken.

    Moet ik alles op een bepaalde volgorde aansluiten / aanzetten?

    Alvast bedankt!
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

    Heb je al geprobeerd om je flits op de hotshoe adapter te zetten?
    werkt dat wel?
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

      Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
      Hallo allen,

      Onlangs een setje Yongnuo rf-602 voor Canon besteld en een hotshoe adapter TF-325 voor Sony. Heb deze gister binnen gekregen.
      ben je zeker dat je de juiste hotshoe adapter hebt? Je kan ook uitmeten als die wel werkt!

      ik heb er drie verschillende liggen (voor m'n workshops), in functie van de sony camera...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

        Geen idee.. D_oracle..
        Ik ben er in ieder geval ook bang voor dat deze niet werkt.
        Ik zal inderdaad m'n hvl-F42 straks eens op de hotshoe adapter zetten.

        Kijken of hij dan werkt.

        edit: zojuist nog even naar de advertentie gekeken, moet ik de hotshoe via kabel ook nog aan de camera aansluiten? of dat niet?
        Want dat heb ik namelijk nog niet gedaan (zou ik moeten kijken of de juiste aansluitingen aanwezig zijn)
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          edit: zojuist nog even naar de advertentie gekeken, moet ik de hotshoe via kabel ook nog aan de camera aansluiten? of dat niet?
          Want dat heb ik namelijk nog niet gedaan (zou ik moeten kijken of de juiste aansluitingen aanwezig zijn)
          neen... maar je zou wel de trigger eens met een PC sync kabeltje aan de converter kunnen hangen...

          op voorwaarde dat je op de trigger (dus geen RF600) en de converter een PC sync hebt... bij mij zitten die erop.

          leen even een canon of nikon flash om uit te proberen als de converter werkt... gewoon er boven opzetten en't zou moeten werken...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

            Ik ga het straks eens even uitproberen met m'n flash op de hotshoe-adapter (als dat past...)

            Anders eens even met de kabeltjes aan de slag. Maar vrees ervoor als ik eerlijk ben...
            Voor mijn idee heb ik nergens iets verkeerd ingesteld of dergelijke (flits werkt ook gewoon als ik op de transmitter knop druk), maar niet als ik fotografeer.

            Misschien eens even controleren of ik alles in een bepaalde volgorde moet aanzetten.(voornamelijk op de camera dus)

            edit:
            zojuist schiet me dit binnen vanuit het verleden wat ik ooit opgezocht heb:
            -----------------
            Turn your F42 on turn the camera on go to fill flash mode in the camera place the flash on and leave it powered on then remove it with the power still on the flash .Now leaving it powered on you are ready to place it on your RF-602 trigger it is ready to fire . The F42 is the only flash that requires this procedure to fire on radio triggers.
            -----------------
            Mogelijk moet ik dit dus eens proberen. (alhoewel ik twijfel of dit het gaat zijn, gezien het zoals het er staat alleen voor dient om de hvl-f42 af te laten gaan).
            Last edited by WillemC; 2 november 2011, 14:09.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

              Voor de ervaren gebruikers...
              Dient het lampje op de transmitter continue te branden?

              Ik krijg het momenteel hoe dan ook niet werkend. Beetje erg vervelend.
              WillemClassensDesign: Mijn website
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
              Flitsers:HVL-F42AM;

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

                Zojuist dan eindelijk gelukt!

                Had mijn flitser via kabel aan mijn hotshoe gekoppeld.
                Hij werkte vervolgens nog niet.
                Toen de kabel uit de hotshoe gehaald en er opnieuw ingestoken.

                Vervolgens deed hij het.

                Daarna de reciever aan de flits gestoken en aangezet.
                Alles werkt nu.

                Ik moet mijn Sony a200 dus eerst aanzetten en vervolgens de hotshoe met transmitter aansluiten.
                Geen idee of dit de standaard manier is, maar als iemand anders het probleem ook heeft... Dit was de oplossing.

                Zo, nu ben ik weer blij
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

                  Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                  Ik moet mijn Sony a200 dus eerst aanzetten en vervolgens de hotshoe met transmitter aansluiten.
                  Geen idee of dit de standaard manier is, maar als iemand anders het probleem ook heeft... Dit was de oplossing.
                  heb iets gelijkaardigs meegemaakt met pentax... daar moesten we af en toe de camera volledig resetten (om onbekende reden)... dus batterij even uit de camera halen en op een pentax betekent dat dat je ook je tijd en datum enzo opnieuw moet instellen...

                  geef mij maar m'n nikon... nooit problemen mee gehad...

                  probeer nu echt te achterhalen wat het probleem is, en wat de work around is! En als je het zeker bent... laat het hier nog eens weten...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo RF-602, krijg het niet voor elkaar...

                    Zojuist even een eigen 'shoot' gedaan.
                    Het spul werkte direct.

                    De manier:
                    Eerst mijn Sony a200 aanzetten, dan pas de hotshoe met transmitter erop plaatsen.
                    Eerst deed ik het precies andersom.

                    Het zelfde geld namelijk voor mijn HVL-F42AM. Waarom dit is, geen idee.. Weet niet of de nieuwere modellen van Sony deze wijze nog steeds hanteren (en misschien ook wel andere merken).

                    Net een aantal keren getest dus. En werkte continue
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment

                    Working...
                    X