Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

    Ik heb een probleempje met mijn Canon 40D. Mijn Belichtingscompensatie staat nu op een eerste streepje lager dan neutraal. Nu krijg ik het niet voor elkaar om deze op een andere stand te zetten. Het enige wat ik er mee kan is 2 streepjes erbij doen aan elke kant van het middenste streepje, maar als ik dan op enter druk staat het streepje weer op dezelfde plek. Ik weet niet of dit duidelijk is. Maar de vraag is eigenlijk hoe ik die stand kan aanpassen...
    Canon D600 - Canon D40 - Sigma 18-200mm - Sigma 2.8 17-50mm

  • #2
    Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

    Bracketting of AEB afzetten?
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

      Staat je on/off schakelaar wel in de derde stand???
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

        Nee gewoon op on, die derde stand weet ik niet wat dat betekend
        Canon D600 - Canon D40 - Sigma 18-200mm - Sigma 2.8 17-50mm

        Comment


        • #5
          Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door ChristiaanE Bekijk bericht
          Nee gewoon op on, die derde stand weet ik niet wat dat betekend
          Zet je schakelaartje dan maar op de derde stand en een mirakel zal geschieden. De eerste "on" stand heeft als veiligheid dat je de compensatie niet per ongeluk kunt verzetten.
          Moest je op een Engelstalige website zitten dan had men nu al lang RTFM = Read The Fucking Manual tegen u gezegd ;0)
          Last edited by RUPSELKOPKE; 2 november 2011, 12:37.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

            Ik heb nog wat geprobeerd en het werd alleen maar erger, nu de fabrieksinstellingen maar terug ingesteld. Manual is zoek... Toch bedankt iedereen.
            Canon D600 - Canon D40 - Sigma 18-200mm - Sigma 2.8 17-50mm

            Comment


            • #7
              Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

              Leek mij ook op AEB. Zie je handleiding op p.94.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Leek mij ook op AEB. Zie je handleiding op p.94.
                Ts klaagt dat hij de compensatie niet kan verzetten...In AEB modus kan dit gewoon wel dmv het grote draaiwiel....tenzij je ook hier vergeet de on/off schakelaar in zijn uiterste stand te plaatsen.
                Bij een eerdere reply zegt hij dat de schakelaar nooit op de derde stand staat omdat hij niet weet waarom die stand dient......en dus zou het hem ook nooit gelukt zijn om de compensatie te wijzigen.
                Zelfs al zet je de body terug naar fabrieksinstellingen...er zal geen compensatie mogelijk zijn met de schakelaar in middelste positie....hij moet helemaal naar boven staan om kunnen te compenseren.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 2 november 2011, 13:46.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                  Ik kon enkel de bracketing verkleinen of vergroten snap ik nu, maar als ik hem helemaal sloot stond hij nog altijd op -1/3. Toen heb ik nog wat dingetjes geprobeerd en toen zat ik in een segment van -4 tot 0 wat ik niet meer kon veranderen. Heb hem dan maar gewoon gereset.
                  Canon D600 - Canon D40 - Sigma 18-200mm - Sigma 2.8 17-50mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Ts klaagt dat hij de compensatie niet kan verzetten...In AEB modus kan dit gewoon wel dmv het grote draaiwiel....tenzij je ook hier vergeet de on/off schakelaar in zijn uiterste stand te plaatsen.
                    Bij een eerdere reply zegt hij dat de schakelaar nooit op de derde stand staat omdat hij niet weet waarom die stand dient......en dus zou het hem ook nooit gelukt zijn om de compensatie te wijzigen.
                    Zelfs al zet je de body terug naar fabrieksinstellingen...er zal geen compensatie mogelijk zijn met de schakelaar in middelste positie....hij moet helemaal naar boven staan om kunnen te compenseren.
                    Bij mij moet die 3e stand gebruikt worden om het achterste instelwiel te activeren. Belichtingscompensatie blijft dus nog mogelijk bij de 2e stand. Het kan echter wel zijn dat u uw camera zo geconfigureerd hebt dat u de belichtingscompensatie aan het achterste instelwiel gekoppeld hebt en dus hiervoor de 3e stand moet gebruiken. Ik weet echter niet hoe dit bij de camera van TS in gebruik is.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door ChristiaanE Bekijk bericht
                      Manual is zoek...
                      Is hier te vinden:
                      Gebruik de gratis zoekmachine voor handleidingen, er zijn meer dan 1.000.000 handleidingen beschikbaar die u allemaal gratis kunt lezen, printen of downloaden

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                        Bij mij moet die 3e stand gebruikt worden om het achterste instelwiel te activeren. Belichtingscompensatie blijft dus nog mogelijk bij de 2e stand. Het kan echter wel zijn dat u uw camera zo geconfigureerd hebt dat u de belichtingscompensatie aan het achterste instelwiel gekoppeld hebt en dus hiervoor de 3e stand moet gebruiken. Ik weet echter niet hoe dit bij de camera van TS in gebruik is.
                        Met wat anders dan het grote wiel kan je de belichtingscompensatie op je toestel nog veranderen?? Met het kleine wieltje voor de ontspanknop kan je enkel sluitertijd of diafragma wijzigen. Met welke knop bedien je de compensatie indien je het grote instelwiel niet zou gebruiken??
                        De belichtingscompensatie staat standaard gekoppeld aan het grote instelwiel bij elke body die nieuw uit de winkel komt en is bij mijn weten ook niet anders in te stellen op een 40D. Wijzigen van de belichtingscompensatie enkel in de derde stand...om te beletten dat je hem ongewild wijzigt geeft men de optie om het grote draaiwiel uit te schakelen via de middelste(tweede) stand. Ik zie dat je zelf een 1DmkIII gebruikt.... waarschijnlijk kan je op dat toestel wel elke knop een andere funtie geven...met 20D, 30D, 40D 5D enz lukt dit niet voor de belichtingscompensatie.

                        Pag 93. van de handleiding geeft de benodigde uitleg over het instellen van de belichtingscompensatie .
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 3 november 2011, 18:55.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Met wat anders dan het grote wiel kan je de belichtingscompensatie op je toestel nog veranderen?? Met het kleine wieltje voor de ontspanknop kan je enkel sluitertijd of diafragma wijzigen. Met welke knop bedien je de compensatie indien je het grote instelwiel niet zou gebruiken??
                          De belichtingscompensatie staat standaard gekoppeld aan het grote instelwiel bij elke body die nieuw uit de winkel komt en is bij mijn weten ook niet anders in te stellen op een 40D. Wijzigen van de belichtingscompensatie enkel in de derde stand...om te beletten dat je hem ongewild wijzigt geeft men de optie om het grote draaiwiel uit te schakelen via de middelste(tweede) stand. Ik zie dat je zelf een 1DmkIII gebruikt.... waarschijnlijk kan je op dat toestel wel elke knop een andere funtie geven...met 20D, 30D, 40D 5D enz lukt dit niet voor de belichtingscompensatie.

                          Pag 93. van de handleiding geeft de benodigde uitleg over het instellen van de belichtingscompensatie .
                          Inderdaad, ik gebruik een 1DmkIII en hier is de basis (standaardinstellingen) dat je beide wielen kan gebruiken. Het kleine dus altijd (p.99). Maar van een 40D heb ik geen kaas gegeten en weet dus niet hoe het daar zit. Ik probeerde enkel TS maar te helpen.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                            Inderdaad, ik gebruik een 1DmkIII en hier is de basis (standaardinstellingen) dat je beide wielen kan gebruiken. Het kleine dus altijd (p.99). Maar van een 40D heb ik geen kaas gegeten en weet dus niet hoe het daar zit. Ik probeerde enkel TS maar te helpen.
                            Op een 1DmkIIn is het ook op die manier in te stellen....helaas op de xxD reeksen niet.
                            Neem mijn vraagstelling bij mijn vorige reactie niet verkeerd op.....ik was gewoon curieus of er eventueel nog een andere manier was om de compensatie in te stellen.
                            Last edited by RUPSELKOPKE; 4 november 2011, 21:45.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem met de belichtingscompensatie op mijn Canon 40D

                              Geen probleem hoor. Ik probeer gewoon soms eens te helpen aan de hand van mijn bevindingen.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment

                              Working...
                              X