Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P7100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon P7100?

    Hej,
    Ik heb een DSLR met allerlei objectieven, maar wil graag een nieuw extra “klein” fototoestel voor altijd in mn handtas bij te hebben voor die dagen dat ik geen zware tas kan/wil meesleuren.
    Heeft iemand ervaring met de nikon P7100? Het vorige model Nikon P7000 krijgt op verschillende fora de kritieken van trage responstijd etc, en Nikon beweert dat dit met het nieuwe model is goedgemaakt. Ik vind online echter vooral previews (obv de info die nikon hen heeft bezorgd), maar geen deftige (user) reviews. Iemand toevallig zo eentje in bezit die me kan bevestigen dat de responstijd effectief goed zit (incl. voor RAW)?
    Alternatief zou de Canon G12 kunnen zijn, maar ben zo gewend aan nikon …
    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Nikon P7100?

    For what it's worth....

    Heb een Duits testverslagje gevonden.


    Conclusie :
    - Goede beeldkwaliteit tot en met ISO 200
    - AF nog steeds op niveau P7000



    Naar mijn bescheiden mening, na deze 'test' te hebben gelezen, kan hij nog dteeds niet tippen aan de CANON G12 en dat zou jammer zijn
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: Nikon P7100?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jane73 Bekijk bericht
      Hej,
      Ik heb een DSLR met allerlei objectieven, maar wil graag een nieuw extra “klein” fototoestel voor altijd in mn handtas bij te hebben voor die dagen dat ik geen zware tas kan/wil meesleuren.
      Heeft iemand ervaring met de nikon P7100? Het vorige model Nikon P7000 krijgt op verschillende fora de kritieken van trage responstijd etc, en Nikon beweert dat dit met het nieuwe model is goedgemaakt. Ik vind online echter vooral previews (obv de info die nikon hen heeft bezorgd), maar geen deftige (user) reviews. Iemand toevallig zo eentje in bezit die me kan bevestigen dat de responstijd effectief goed zit (incl. voor RAW)?
      Alternatief zou de Canon G12 kunnen zijn, maar ben zo gewend aan nikon …
      Alvast bedankt!!
      ik heb de P7000, werk in RAW mode en heb nog geen last gehad van trage responstijd... het betrof hier het traag wegschrijven van foto's in RAW mode, maar na een update van de bios van de camera, was dit verbeterd. P7100 zou nog beter zijn...
      het voordeel tov. een G12 is tele (G12 gaat maar half zo ver)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon P7100?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik heb de P7000, werk in RAW mode en heb nog geen last gehad van trage responstijd... het betrof hier het traag wegschrijven van foto's in RAW mode, maar na een update van de bios van de camera, was dit verbeterd. P7100 zou nog beter zijn...
        het voordeel tov. een G12 is tele (G12 gaat maar half zo ver)
        En de kwaliteit van de Nikon is zeker zo goed, zoniet beter dan die van de Canon G12, je vindt verschillende meningen, en de ene spreekt de andere tegen en omgekeerd.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon P7100?

          Ik heb niet de P7100 maar de P7000
          Wat die snelheid betreft doet een snelle SD kaart hier dit euvel weg
          En die zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur
          Veel hangt af van de kwaliteit van deze

          Wat volgens mij een voordeel is tegen de tegenhanger de CANON G12 is het belichting instel wieltje bovenop dit toestel.
          Bijzonder handig
          Gebruik het dikwijls
          Persoonlijk wil ik hem niet meer kwijt deze COOLPIX P7000

          Comment


          • #6
            Re: Nikon P7100?

            Ik heb intussen de Nikon P7100 gekocht en ben er heel tevreden mee!
            Als je JPG+RAW tegelijk trekt, is het toestel soms wat trager (om de foto's weg te schrijven), maar verder reageert het toestel snel!
            Bedankt voor jullie reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon P7100?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jane73 Bekijk bericht
              Ik heb intussen de Nikon P7100 gekocht en ben er heel tevreden mee!
              Als je JPG+RAW tegelijk trekt, is het toestel soms wat trager (om de foto's weg te schrijven), maar verder reageert het toestel snel!
              Bedankt voor jullie reacties!
              Ik gebruik ook nog steeds mijn Nikon P7000 . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon P7100?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hestia Bekijk bericht
                Wat volgens mij een voordeel is tegen de tegenhanger de CANON G12 is het belichting instel wieltje bovenop dit toestel.
                Dat heeft de Canon G12 al lang hoor (en ook zijn voorgangers G11 en G10).
                Nikon heeft dat simpelweg gekopieerd van Canon.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment

                Working...
                X