Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Korte portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Korte portretlens

    Ik heb momenteel een 7d met een 17-50 2.8, 70-200 4 en een 85 1.8.

    Voor portretten gebruik ik meestal de 85 mm maar voor een full body heb ik redelijk wat afstand nodig. Daarom ben ik aan het overwegen om een 50 mm 1.4 bij te kopen. Is dit een goede keuze in de wetenschap dat ik in de toekomst een 5D wil kopen of raden jullie dan een andere aan?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Korte portretlens

    50 mm voor full body vind ik vaak aan de krappe kant. (op volformaat camera)

    Ik werk in de studio op dit moment meestal met zoom 70-200. Ik gebruik dan 70 o.i.d. voor full body en iets boven de 105 voor portret.

    Hoe lang is je studio?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Korte portretlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
      Ik heb momenteel een 7d met een 17-50 2.8, 70-200 4 en een 85 1.8.

      Voor portretten gebruik ik meestal de 85 mm maar voor een full body heb ik redelijk wat afstand nodig. Daarom ben ik aan het overwegen om een 50 mm 1.4 bij te kopen. Is dit een goede keuze in de wetenschap dat ik in de toekomst een 5D wil kopen of raden jullie dan een andere aan?
      prima voor full body... maar als 't studio werk is heb je geen 1.4 nodig... en als't buiten is ga je gewoon wat achteruit? Een 50mm 1.4 lens lijkt me alleen nuttig op 1.4...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Korte portretlens

        De lenzen die je nu hebt lijken mij zeer geschikt, voor allerlei vormen van portretwerk.
        Af en toe nieuw materiaal aankopen is natuurlijk leuk als je t kan betalen en t kan je stimuleren om eens iets nieuws te doen
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Korte portretlens

          Als je aan een full frame denkt, zit je uitstekend met je 70-200 en je 85mm. Een 135mm 2.0 zou natuurlijk een mooie aanvulling zijn. Ik gebruik vooral de 135mm op een 5D, maar vaak ook de 70-200. De 85mm bijna niet meer. Naar wat ik lees over de 70-200 2.8 IS II zou die lens al de opgesomde objectieven overbodig maken. Ze kost wel veel.

          Comment


          • #6
            Re: Korte portretlens

            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
            I Is dit een goede keuze in de wetenschap dat ik in de toekomst een 5D wil kopen of raden jullie dan een andere aan?
            voor een 5D is een 50mm een ideaal standaard lensje... maar niet voor portretten... wel voor straatfotografie, stadsbezoeken enzo...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Korte portretlens

              Studio is niet echt groot. Van muur tot muur 6,5 meter.

              Van de week een locatieshoot gedaan buiten. Door plaatsgebrek de 85 mm niet kunnen nemen voor full body en de 17-50 gebruikt. Om het uiterste van de lens 2.8 niet te gebruiken heb ik gekozen voor 3.2. Gevolg is dat de achtergrond nog veel te scherp is naar mijn goesting. Om zo een moment denk ik had ik maar een 50 mm 1.4 gehad.
              Alleen al om die reden zou ik ze direct kopen maar dan vraag ik mij af of ik ze nog veel ga gebruiken als ik een full frame koop. Kan niet echt het verschil inschatten in meters. Stel nu dat je met een crop met 50 mm op 5 m van het model staat. Op hoeveel meter sta je dan met een fullframe van het model om dezelfde foto te maken?

              Mijn vrouw heeft een tijdje geposeerd.
              Ik ben haar foto's eens aan het bekijken geweest en zie dat op locatie met een fullframe vaak met een brandpuntsafstand van 35 mm gewerkt werd.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Korte portretlens

                op welke lengte heb je die 17-50 gebruikt....?
                weet je direct of je met je 50 had gekund of je een 20 nodig had..?

                je kan het zien in je exif
                www.aeri-photography.be

                Comment


                • #9
                  Re: Korte portretlens

                  Waarom probeer je het gewoon niet met je Tamron, dan weet je of het brandpunt geschikt is en of de lichtsterkte van 1.4 nodig hebt, moet jezelf uitmaken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X