Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den Grooten Oorlog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Den Grooten Oorlog

    Op deze plaats ben ik steeds emotioneel. Zelf heb ik familie die er mij vroeger over vertelde en dat mogen we nooit vergeten !.



    Bedankt voor het kijken.
    Pixelboy

  • #2
    Re: Den Grooten Oorlog

    Honderd jaar geleden nu, waren dit nog jonge, mooie, springlevende mensen, niet wetend
    wat hun boven het hoofd hing, of dat ze er achter een paar jaar niet meer zouden zijn. Je
    zou van minder emotioneel worden.

    Comment


    • #3
      Re: Den Grooten Oorlog

      Na honderd jaar heeft de mensheid het nog altijd niet geleerd : Afghanistan, Irak, ...
      Tyne Cot Cemetery en de slagvelden in de Westhoek zouden een verplicht bezoek moeten zijn voor alle scholieren, dus niet alleen de Britten.
      Ervaring is de som van je fouten.
      Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

      Comment


      • #4
        Re: Den Grooten Oorlog

        Mooi, staat op mijn lijst om te bezoeken met toestel.
        Na 100 jaar heeft de mens nog niet geleerd, inderdaad...maar er moet aan toegevoegd worden dat na duizenden jaren de mens niet geleerd heeft. Conflict en de mensheid zijn vrees ik onlosmakelijk met elkaar verbonden. De mens is niet de facto goed...hoe groot zijn denkvermogen al dan niet is. Wie denkt dat de toekomst, met binnenkort 10 miljard mensen op deze bol zonder gewapende conflicten zal verlopen is er vrees ik aan voor de moeite. Een trieste waarheid denk ik.

        by the way, ik las per toeval een oud topic over fotograferen op kerkhoven (topic uit 2009) waar men het heeft over een verbod op fotograferen van de grafmonumenten te laken enz enz..ivm respect. Geldt dat op tyne cot ook? (zelf vind ik het een belachelijk reglement zolang je geen rouwenden in beeld brengt)....maar goed da's een andere discussie

        mooi beeld in elk geval

        Comment


        • #5
          Re: Den Grooten Oorlog

          Triestig, denk ik dan in één van mijn talrijke trieste buien. En daarvan nog triestiger ge-
          worden, denk ik dan: ach, ook zonder de oorlog waren al die mensen nu dood. En achter
          pakweg honderd jaar is er ook niemand meer van dit forum. Leven is sterven. Zelfs op
          11-11-11...

          Comment


          • #6
            Re: Den Grooten Oorlog

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Triestig, denk ik dan in één van mijn talrijke trieste buien. En daarvan nog triestiger ge-
            worden, denk ik dan: ach, ook zonder de oorlog waren al die mensen nu dood. En achter
            pakweg honderd jaar is er ook niemand meer van dit forum. Leven is sterven. Zelfs op
            11-11-11...
            Diep ... héél diep... maar wel de harde realiteit !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Den Grooten Oorlog

              eens met mijn twee voorgangers....het bezoek aan dergelijke monumenten, het lezen erover, het stilstaan bij de vernietiging, het leed is een must...maar telkens stellen we vast dat het gewoon verder gaat.
              Leven is inderdaad sterven...knap gezegd.

              Comment


              • #8
                Re: Den Grooten Oorlog

                Beeld is wat vervormd en daardoor scheef.
                Als foto onderwerp zeg ik ja aar de compositie zou ik voor een zoom gegaan zijn om wat meer diepte in de rijen te creëren. Mijn gedacht hé..
                Deze foto past zeer goed in de actualiteit van vandaag....daarom reageer ik nu pas.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Den Grooten Oorlog

                  Tyne Cot Cemetery in Passendale is de grootste Britse militaire begraafplaats van de Eerste Wereldoorlopg op het Europese vasteland. Een bezoek meer dan waard, daar sta je pas echt stil bij de waanzin van oorlog.
                  Ervaring is de som van je fouten.
                  Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                  Comment

                  Working...
                  X