Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht speelt verstoppertje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Licht speelt verstoppertje.

    Achter de dennebomen..


    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Licht speelt verstoppertje.

    leuk vind ik de bomen links en rechts als kadertje. voor de rest : een zeer groot percentage v foto blijft donker bos. Voor mij die met het hondje in het bos

    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

    Comment


    • #3
      Re: Licht speelt verstoppertje.

      Laat me dit nu heel mysterieus vinden, alsof er zich iets afspeelt wat we niet mogen
      weten. Niet willen weten. Niet durven weten. Maar het is er. Het bos en zijn geheimen.
      Wat een genot.

      Comment


      • #4
        Re: Licht speelt verstoppertje.

        Geeft een heerlijk gevoel naar deze foto te kijken, er zit iets 'mystieks' in naar mijn gevoel ....
        Last edited by Jacky2; 1 november 2011, 08:12.
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Licht speelt verstoppertje.

          Blijvend kritisch op jezelf blijven, Pascal.
          Ik vind dit een stuk minder dan je voorgaande posts.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Licht speelt verstoppertje.

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Blijvend kritisch op jezelf blijven, Pascal.
            Ik vind dit een stuk minder dan je voorgaande posts.
            Het is een heel ander beeld Vinny wat ik toch ook wel zelf de moeite waard vind al mis ik hier de Beams maar wel met de mistiek van het achterliggend licht.

            Ik weet wat je bedoeld.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Licht speelt verstoppertje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Blijvend kritisch op jezelf blijven, Pascal.
              Ik vind dit een stuk minder dan je voorgaande posts.
              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik weet wat je bedoeld.
              Ik weet niet wat Vinny bedoelt...
              ... want ik vind dit een superplaat !
              Technisch gezien al geen gemakkelijke opname, maar de sfeer die dit beeld uitstraalt !!!
              Het toont een moment die ik al meermaals heb mogen meemaken, maar nog nooit heb kunnen/durven vastleggen.
              En... het is een kijk op het bos en de herst die eens wat anders is, een beetje buiten de lijntjes kleurt. Alleen daarvoor al verdient deze plaat een applaus !
              Waaraan ik nu rechtopstaand begin...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Licht speelt verstoppertje.

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                Ik weet niet wat Vinny bedoelt...
                ... want ik vind dit een superplaat !
                Ik kan het uiteenzetten, maar ik ben geen post-vervuiler.
                Als de wens er is, kan ik het wel eens neerpennen in een algemene post.
                Pascal begrijpt het, en da's voldoende voor mij.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Licht speelt verstoppertje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Ik kan het uiteenzetten, maar ik ben geen post-vervuiler.
                  Als de wens er is, kan ik het wel eens neerpennen in een algemene post.
                  Pascal begrijpt het, en da's voldoende voor mij.
                  Oh maar, met alle respect hoor. Ik apprecieer je oprechtheid in je commentaren en vooral je kritische blik (daar kunnen er hier veel een puntje aan zuigen). Ik vind mij trouwens meermaals terug in wat je schrijft... Laat daar vooral geen misverstand over bestaan !
                  Maar deze plaat vind ik heel sterk en zeer sfeervol... én voor mij pakkend herkenbaar !
                  Enneuh... als je commentaar over het beeld en het fotograferen gaat, kritisch of lovend, dan is dat imho geen postvervuiling, wel integendeel !
                  Met respect !
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Licht speelt verstoppertje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Oh maar, met alle respect hoor. Ik apprecieer je oprechtheid in je commentaren en vooral je kritische blik (daar kunnen er hier veel een puntje aan zuigen). Ik vind mij trouwens meermaals terug in wat je schrijft... Laat daar vooral geen misverstand over bestaan !
                    Maar deze plaat vind ik heel sterk en zeer sfeervol... én voor mij pakkend herkenbaar !
                    Enneuh... als je commentaar over het beeld en het fotograferen gaat, kritisch of lovend, dan is dat imho geen postvervuiling, wel integendeel !
                    Met respect !
                    Greetz, Kariboe
                    Evenveel respect terug, Kariboe!
                    Wat je zegt is correct: ik heb een kritische blik, maar daarom heb ik ook niet de absolute waarheid in pacht. Jij vindt deze foto sterk en sfeervol, waarvoor ook mijn respect naar u toe.

                    Ik was gewoon een stap vooruit aan het denken: als ik onverbloemd hier m'n mening zeg, dan komt er een stormloop van reakties op mijn reaktie. En dat wil ik vermijden. Het is hier om de foto van Pascal dat het gaat, en wil dat graag zou houden.
                    Pascal is ook iemand die gefundeerde kritiek kan hebben en mij ook al ietske beter kent in de reakties die ik geef. Daarom dat ik zei: "Pascal begrijpt het, en da's voldoende voor mij".

                    On topic: Ik vind dit geen slechte foto, bijlange niet. Er kunnen er veel nog veel leren van Pascal. Feit is: Pascal is de laatste tijd aan een bijzondere sterke reeks bezig en ik vind -persoonlijk- deze wat minder dan de andere. Niets meer, niets minder.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Licht speelt verstoppertje.

                      In je vorige foto's kwam alles samen tot één fantastisch goeie foto. Compo, kleuren, lichtinval, belichting,... Hier zou je kunnen zeggen dat de compo wat minder is maar al de rest is er wel en dat maakt het toch een goeie foto.
                      En eigenlijk... we zijn zo gewoon om naar klassieke lijnen en beeldindeling te kijken in een compo dat we bij iets dat daarvan afwijkt misschien wat langer moeten leren kijken om het ten volle te kunnen waarderen.
                      Dus daarom... toch een sterk beeld
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Licht speelt verstoppertje.

                        heel mooi, tis net een bosbrand.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Licht speelt verstoppertje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                          In je vorige foto's kwam alles samen tot één fantastisch goeie foto. Compo, kleuren, lichtinval, belichting,... Hier zou je kunnen zeggen dat de compo wat minder is maar al de rest is er wel en dat maakt het toch een goeie foto.
                          En eigenlijk... we zijn zo gewoon om naar klassieke lijnen en beeldindeling te kijken in een compo dat we bij iets dat daarvan afwijkt misschien wat langer moeten leren kijken om het ten volle te kunnen waarderen.
                          Dus daarom... toch een sterk beeld
                          Kurt je slaat de nagel op de kop.
                          Klasieke beelden zullen nooit uitsterven maar af en toe een foto plaatsen die ook hier thuishoort moet kunnen..
                          En ook anders kijken soms waardoor je andere dingen ontdekt..

                          Bedankt iedereen om te kijken en te reageren.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Licht speelt verstoppertje.

                            Omdat het lijkt alsof er bosbrand woedt achter de voorste bomenrij, vind ik dit een geslaagd en origineel beeld. Ik krijg wel het gevoel dat er meer te halen viel in deze omgeving en met deze lichtinval.
                            mijn foto's: www.reneheylen.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Licht speelt verstoppertje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                              Omdat het lijkt alsof er bosbrand woedt achter de voorste bomenrij, vind ik dit een geslaagd en origineel beeld. Ik krijg wel het gevoel dat er meer te halen viel in deze omgeving en met deze lichtinval.
                              Je mag gerust eens een poging doen om er meer uit te halen..

                              Voor mij lag de nadruk wel op het gedeelte waar je nu het sterke verscholen licht zit.
                              Die dennen stonden nog in het donker terwijl de achter kant (de kant van Bokrijk museum) al badend in het ochtend licht zat...Even later wad ook dit contrast tussen licht en donker weg...en dus ook deels de sfeer.
                              Dus de bedoeling van de plaat was dit wat ik zag en ook het eindresultaat zonder al te veel aan de kleuren contrasten of helderheid te gaan trekken...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X