Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 schrijft foto's slechts weg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 schrijft foto's slechts weg

    Ik heb al een paar keer gehad dat mijn D7000 de jpg's slecht wegschrijft. Ik bedoel daarmee dat de foto wel op het kaartje staat, maar dat een stuk onderaan de foto bv verschoven is of bv een paarse schijn heeft. Meestal is dit als ik in burst mode schiet. Heeft nog iemand dergelijk probleem met de D7000? En ligt dit aan de camera of aan het kaartje?
    facebook

    500px

  • #2
    Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

    Welk geheugenkaartje gebruik je?
    Ik heb mijn toestel nog niet lang maar heb dit echt nog niet aan de hand gehad.
    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

    Comment


    • #3
      Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

      Om de kaart uit te sluiten zou je een andere kaart kunnen proberen...

      als je het enkel hebt bij bursts zou het kunnen dat de kaart niet kan volgen en een schrijffout maakt....

      Comment


      • #4
        Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

        Kaartje is een Integral Ultima pro van 8 gig, snelheid 10. Snelheid zou dus ipc geen probleem mogen zijn...
        Met de kaartlezer heb ik nog niet echt problemen gehad (werkte vroeger perfect met mijn D60). Het kaartje heb ik samen gekocht met mijn D7000 dus daar kan ik niet 100% zeker van zijn.
        Maar ik begrijp dus dat het waarschijnlijk aan het kaartje ligt? Ik zal eens een ander kaartje proberen... OP het kaartje dat ik nu gebruik zit wel levenslange garantie (volgens de verkoper altans) dus ik kan die ipc wel omwisselen...
        Last edited by Cytochrome; 31 oktober 2011, 20:18.
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

          mss een voorbeeld ter verduidelijking
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: D7000 schrijft foto's slecht weg

            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
            Meestal is dit als ik in burst mode schiet.
            Misschien stom, maar ben niet helemaal mee. Wat is " Burst " mode? En hoe doe je dat? Wat is hiervan de bedoeling?
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

              burst mode bedoel ik geen single shot, maar continu schieten (dus bv 6fps)
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

                Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                burst mode bedoel ik geen single shot, maar continu schieten (dus bv 6fps)
                Nog geen enkel probleem mee gehad. SD kaart: 8 GB Sandisk - Extreme pro. Foto's in NEF ( RAW )
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 schrijft foto's slechts weg

                  Ik heb dit probleem ook gehad maar dat wel met mijn D80, in mijn geval was het sd kaartje het probleem , het betrof een kaartje van het merk Traxdata.
                  Ik had dit merk nooit eerder daarvoor gebruikt en heb het sindsdien ook niet meer gebruikt en ook geen problemen meer gehad.

                  groeten,
                  Benny
                  Groeten Benny
                  D7000 en en enkele lenzen.
                  Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                  Comment

                  Working...
                  X