Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

    Ik denk eraan een nieuwe walk-around lens te kopen voor mijn 500d. Uiteraard was mijn oog gevallen op de L-lenzen of de 18-55 2.8, maar spijtig genoegen vallen deze ook buiten mijn budget.
    Momenteel werk ik nog steeds met de kitlens. Ik zou graag de 17mm behouden ivm breedhoek en de 70mm zou goed aansluiten op mijn tele (70-300mm) die ik reeds heb.
    Zou deze sigma een goede vooruitgang zijn of de moeite niet waard? Iemand die soms ervaringen/vb-foto's zou kunnen delen mbt deze lens, de zoekfunctie leverde immers weinig op.


    Alvast bedankt
    Mat.

  • #2
    Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

    In mijn ogen is het enige echte voordeel van de Sigma de HSM (snelle autofocus)
    Het verschil in bereik is amper merkbaar en optisch is tie niet slecht, maar ook niet significant beter.
    Veel geld voor overall iets beter, zo moet je het zien.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

      bedankt voor de reactie!
      ik zou toch graag wat upgraden, wat zou je dan aanraden?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

        Dioor de lichtsterkte en het zoombereik vind ik de Sigma interessant. Optisch gezien ook zeker niet slecht.

        Hier staan mijn testervaringen van de Sigma http://www.camerastuffreview.com/nl/...18-135mm-aps-c


        Je zou, als je sterk let op optische kwaliteit, ook kunnen denken aan de Tamron 28-75 mm/2.8. Wat weinig groothoek, optsche gezien erg goed maar geen beeldstabilisatie.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

          Ik had de tamron ook eens bekeken ondertussen. Maar op crop is 28mm al wat minder handig.
          Daar heb ik ook de tamron 17-50 2.8 vc gezien. Ziet er ook wel een goed lensje uit.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            In mijn ogen is het enige echte voordeel van de Sigma de HSM (snelle autofocus)
            Het verschil in bereik is amper merkbaar en optisch is tie niet slecht, maar ook niet significant beter.
            Veel geld voor overall iets beter, zo moet je het zien.
            Bijna over het hele bereik een stop beter dan de kitlens, en zeer korte minimum focusafstand.
            Geen echte macro, maar handig als walk-around.
            Ziet er ook stoer uit.

            Nieuw een beetje duur.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

              Oorspronkelijk geplaatst door Mat. Bekijk bericht
              Ik had de tamron ook eens bekeken ondertussen. Maar op crop is 28mm al wat minder handig.
              Daar heb ik ook de tamron 17-50 2.8 vc gezien. Ziet er ook wel een goed lensje uit.

              misschien is dit wel iets voor jou



              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

              Comment


              • #8
                Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                die is spijtig genoeg al wat boven mijn budget.
                Ik twijfel nu vooral tussen de sigma en de tamron 17-55 2.8 vc. vraag mij af wat meest afweegt: de 2,8 of de 20mm extra... ik neig te kiezen voor de 20mm, als walk-around wat handiger, heb namelijk ook nog de 50 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                  Ik heb de Sigma nog gehad en vond die verre van slecht. Heb er altijd graag mee gewerkt.
                  Bovendien een stuk minder zwaar dan de Canon 17-55 2.8 en ook minder opvallend.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                    Het verschil van 50 naar 70 mm vind ik heel groot. Met name bij portretfotografie. Bij 50 mm zit je dan soms erg dicht bij model waardoor je vertekening krijgt. Bij 70 mm heb je iets meer afstand waardoor vertekening er minder of niet is.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                      bedankt voor de reacties!
                      Toch vroeg ik me af wat jullie dan van de tamron vinden? namelijk de 17-50 2.8, al dan niet met vc. Ik meen namelijk te lezen dat die zonder vc beter zou zijn...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Bijna over het hele bereik een stop beter dan de kitlens,
                        En wat schiet je daar mee op?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                          Het verschil van 50 naar 70 mm vind ik heel groot. Met name bij portretfotografie. Bij 50 mm zit je dan soms erg dicht bij model waardoor je vertekening krijgt. Bij 70 mm heb je iets meer afstand waardoor vertekening er minder of niet is.
                          Ik vind het een miniem randje wat je er naderhand op de PC gewoon afsnijdt als je dat wil.

                          3xniks.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                            Deze lens vergeleken met de Canon 17-55 2.8 en de kitlens 18-55 3.5-5.6

                            op 17, 24, 35, 55 (en 70) mm bij max opening en f:5.6

                            7D, ISO 100, liveview focus

                            bestandsnaam = lens_brandpunt_opening (15MB/file)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma dc 17-70 f/2.8-4.0

                              Ik heb deze lens nu bijna een jaar (gekocht als vervanger voor de kitlens) en ik ben er echt tevreden van. De lens komt bijna nooit van de camera en zeker als walkaround lens heeft ze enkele voordelen. Het bereik van 17 naar 70 mm,de closeup mogelijkheden, de extra 2.8-4 lichtsterkte.
                              Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                              http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

                              Comment

                              Working...
                              X