Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viewfinder Beauty dish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Viewfinder Beauty dish

    Hallo iedereen,


    Ik ben sterk aan het twijfelen om de viewfinder speedlight kit te kopen.
    Zou het mogelijk zijn dat iemand eens een foto post gemaakt met de beauty dish van viewfinder. Als ik buiten fotografeer gebruik ik meestal een lastolite enzybox op mijn sb600 flash+ california sunbounce. Indien ik stroom heb neem ik mijn studio flitser mee met Beauty dish dit is mijn favoriet maar zwaar om mee te nemen. Zou het mogelijk zijn om een mooie shoot te bekomen met een sb600 met beauty dish als main light en een snoot met grid als haar licht? of hebben jullie een ander idee. Vb 1 draagbare Godox EX400 Portable Flash Set met beauty dish en een haarlichtje met grid (speedlight) Ik weet het niet meer.

    Gr Stef

  • #2
    Re: Viewfinder Beauty dish

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
    Ik ben sterk aan het twijfelen om de viewfinder speedlight kit te kopen.
    niet doen... hoe groter een beautydish is hoe beter... vanaf pakweg 30cm maar liever 70cm....

    ik gebruik al geruime tijd deze, is erg licht in gebruik (paar 100 gram), makkelijk mee te nemen op locatie...

    de viewfinder kit beauty dish is amper groter als de flits.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Viewfinder Beauty dish

      Dat ziet er goed uit waar is dat te koop?

      Comment


      • #4
        Re: Viewfinder Beauty dish

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
        Dat ziet er goed uit waar is dat te koop?
        in de US, koop een 14" 72$ en een sock van 10$, dan heb je 50% reductie op de transport kosten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Viewfinder Beauty dish

          Ik heb dat pakket gekocht en ben daar tevreden mee. Je moet uiteraard bewust zijn van de beperkingen. Het vervangt uiteraard m'n grote softboxen en octabox niet maar voor kleinere zaken zeker te gebruiken.

          Een blogpost met verschillende foto's als test kan je hier vinden: http://www.focaldesign.be/v2/2011/03...etest-op-fien/
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Viewfinder Beauty dish

            Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
            Een blogpost met verschillende foto's als test kan je hier vinden: http://www.focaldesign.be/v2/2011/03...etest-op-fien/
            Even ter verduidelijking. De foto’s van de accessoires tonen deze op statief maar alle foto’s werden genomen met de flitser op de camera tenzij specifiek aangegeven.
            hoe kan je nu de waarde van een beauty dish evalueren als je de flitser op de camera zet?

            niet dus! inderdaad alle portretten zijn platgeflitst, 't zou zonder beautydish net hetzelfde geweest zijn... geen schaduwen te bekennen ...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Viewfinder Beauty dish

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              hoe kan je nu de waarde van een beauty dish evalueren als je de flitser op de camera zet?

              niet dus! inderdaad alle portretten zijn platgeflitst, 't zou zonder beautydish net hetzelfde geweest zijn... geen schaduwen te bekennen ...
              Dude, take a chill pill. Miljaarde, de persoon vroeg foto's, ik heb er getoond!
              En ik wil gerust dezelfde setup doen met een bare 580EXII op m'n body, het zal wel degelijk een serieus verschil geven.
              Ik zie trouwens op minstens 3 foto's wel schaduwen...
              Dergelijke negatieve commentaar heeft geen enkele meerwaarde en is dan nog incorrect ook.
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Viewfinder Beauty dish

                de Viewfinder beauty dish is zeer klein en geeft een redelijk hard effect. Het is eerder een "Speedlite reflector" dan een beauty dish. Het kan een goed effect geven als je een harde belichting effect nodig hebt maar je gaat teleurgesteld zijn om het als beauty dish te gebruiken.
                Hier zie je een voorbeeld van het effect dat deze mini-dish: Leen

                Het is wel leuk om als reflector te gebruiken, vooral in combinatie met de bijgeleverd honingraat. Hier nog een voorbeeld als accent: see setup

                -groeten, Gerard.
                "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                Blog: www.gerardmaas.net
                Port: www.gerardmaas.com

                Comment


                • #9
                  Re: Viewfinder Beauty dish

                  Hallo Maasg,

                  Prachtige foto's on see setup!!

                  gr Stef

                  Comment


                  • #10
                    Re: Viewfinder Beauty dish

                    Ik heb zonet een diepgaande test uitgevoerd met de Viewfinder mini beauty dish. Mijn conclusie: verloren licht. Zie de volledige test hier:

                    -groetjes, Gerard.

                    PS: Stef, merci ;-)
                    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                    Blog: www.gerardmaas.net
                    Port: www.gerardmaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Viewfinder Beauty dish

                      Hallo Maasg,


                      Bedankt voor het posten van de test. Er is inderdaad veel verloren licht.

                      Ik heb tussentijd een walimex beautydish aangeschaft voor speedlights maar nog niet echt veel kunnen uittesten. Want ben momenteel veel bezig in de studio. gr Stef

                      Comment

                      Working...
                      X