Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope bridge of iets duurdere reflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope bridge of iets duurdere reflex?

    Hallo allemaal

    Ik ben redelijk nieuw in e fotografie en wil nu eindelijk eens mijn eigen deftige camera.
    Na wat research heb ik heel wat mogelijkheden gezien maar snap er niet zo heel erg veel van.

    Mijn budget is niet echt groot momenteel maar ik heb wel nog even tijd dus dat kan groeien.

    Mijn oog viel ten eerste op een bridge van Panasonic, namelijk de LUMIX DMC-FZ48.

    http://www.digicamshop.be/product/14...Fcgc4QodbSH4mg

    Dan ging ik nog wat verderzoeken en kwam ik bij spiegelreflexcamera's zoals bijvoorbeeld deze: Canon EOS 1100D + EF-S 18-55 mm DC III

    http://www.pixmania.be/be/nl/9044923...8-55-mm-d.html

    Ik vraag mij dus eigenlijk af welke van deze camera's beter is en in hoeverre deze "goed" zijn.

    Het doel van de camera: foto's nemen van uitstappen met vrienden, wandelingen in het park of bos, familiefeestjes en reisfoto's. Ik zou dus graag scherpe foto's hebben maar het is niet dat er professionele doeleinden zijn.
    Is die eerste camera dan voldoende of is deze niet goed?

    Eventuele andere voorstellen zijn zeker altijd welkom.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Grtz Nick

  • #2
    Re: Goedkope bridge of iets duurdere reflex?

    Het heeft dus meer dan vier jaar geduurd, vooraleer jij tot de conclusie gekomen bent dat het één van deze twee types zal worden? (klik)

    Een bridge is bij uitstek een toestel voor twijfelaars.

    Ik zou de amateurfotografen op dit forum met een Lumix, niet te eten wil geven.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope bridge of iets duurdere reflex?

      Eigenlijk kan je een vraag van iemand alleen beantwoorden indien je voor jezelf denkt:
      wat zou ik nu willen/kopen? Nu ken ik wel wat mensen met een bridge die daar ook tevre-