Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ERR foutmelding Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ERR foutmelding Nikon D80

    Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn toestel, regelmatig gebeurt het dat ik een err melding krijg, doorgaans kan ik enkele foto's nemen en dan verschijnt er dus een err melding.
    Ik kan dan nog wel gewoon afdrukken maar dan word er wel geen foto opgeslagen en de volgende is dan weer terug normaal tot er weer die err verschijnt natuurlijk.
    Dit gebeurt soms na 5 opnamen dan weer om de 2 maar er is geen regelmaat in.
    Ik heb het ook met diverse lenzen dus het is wel de body die faalt.

    Heeft iemand ervaring met dit probleem en aan wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

    Alvast bedankt,
    Benny
    Groeten Benny
    D7000 en en enkele lenzen.
    Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

  • #2
    Re: ERR foutmelding Nikon D80

    Welke ERR melding krijg je precies? Doet die ERR zich voor met alle lenzen, of specifiek met eentje? Het is belangrijk om uit te maken of het een puur camerabody probleem is, dan wel een probleem van body+lens.
    Omdat je ook van opslag spreekt, zou het wel eens het geheugenkaartje kunnen zijn. Als je over een andere kaart beschikt, moet je ook eens proberen of een kaartwissel het probleem oplost of niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: ERR foutmelding Nikon D80

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Welke ERR melding krijg je precies? Doet die ERR zich voor met alle lenzen, of specifiek met eentje? Het is belangrijk om uit te maken of het een puur camerabody probleem is, dan wel een probleem van body+lens.
      Omdat je ook van opslag spreekt, zou het wel eens het geheugenkaartje kunnen zijn. Als je over een andere kaart beschikt, moet je ook eens proberen of een kaartwissel het probleem oplost of niet.
      Heb intussen al gefotografeerd met drie verschillende lenzen en met verschillende geheugenkaartjes en dat "err" probleem blijft zich voordoen dus duidelijk de Body denk ik
      Die "err" staat altijd op de plaats waar ik de sluitersnelheid kan aflezen (op de display boven op de body) misschien dat het de sluiter is die dan faalt ?

      Alvast bedankt voor je reactie.

      Benny
      Groeten Benny
      D7000 en en enkele lenzen.
      Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

      Comment


      • #4
        Re: ERR foutmelding Nikon D80

        Erg wanneer zowat passeert, kan het zijn dat de mirror blijft hangen, zet je camera op continue opname, power of, lens eraf,kaartje eruit, volle batterij, power on en druk af en kijk of de spiegel blijft hangen,kan ook met één opname maar dan moet je een 2de keer afdrukken om de spiegel terug neer te klikken, zoniet dan verdenk ik ook het kaartje, steek het kaartje terug en neem terug op continue zonder lens opnames,krijg je terug Err dan is het kaartje of de verbinding tussen camera en kaartje, verbogen pin? zoja dan zal hij binnen moeten,en om een idee te geven van de herstelling,
        http://www.youtube.com/watch?v=i49P9...eature=related
        mvg
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: ERR foutmelding Nikon D80

          Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
          Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn toestel, regelmatig gebeurt het dat ik een err melding krijg, doorgaans kan ik enkele foto's nemen en dan verschijnt er dus een err melding.
          Ik kan dan nog wel gewoon afdrukken maar dan word er wel geen foto opgeslagen en de volgende is dan weer terug normaal tot er weer die err verschijnt natuurlijk.
          Dit gebeurt soms na 5 opnamen dan weer om de 2 maar er is geen regelmaat in.
          Ik heb het ook met diverse lenzen dus het is wel de body die faalt.

          Heeft iemand ervaring met dit probleem en aan wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

          Alvast bedankt,
          Benny
          ik heb dat probleem ook met mijn d90
          grts s.

          Comment


          • #6
            Re: ERR foutmelding Nikon D80

            is dit net na dat je een foto genomen hebt?
            ik heb dit ook, maar blijkbaar is dat de buffer die aangeeft hoeveel foto's je nog momenteel na mekaar kan maken.
            11-300mm
            jeff heylen

            Comment


            • #7
              Re: ERR foutmelding Nikon D80

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Erg wanneer zowat passeert, kan het zijn dat de mirror blijft hangen, zet je camera op continue opname, power of, lens eraf,kaartje eruit, volle batterij, power on en druk af en kijk of de spiegel blijft hangen,kan ook met één opname maar dan moet je een 2de keer afdrukken om de spiegel terug neer te klikken, zoniet dan verdenk ik ook het kaartje, steek het kaartje terug en neem terug op continue zonder lens opnames,krijg je terug Err dan is het kaartje of de verbinding tussen camera en kaartje, verbogen pin? zoja dan zal hij binnen moeten,en om een idee te geven van de herstelling,
              http://www.youtube.com/watch?v=i49P9...eature=related
              mvg
              Ik heb het getest zoals je hebt aangegeven en de spiegel werkt normaal en blijft dus niet hangen.
              Ik zal morgen eens naar de fotowinkel gaan en horen wat zij zeggen.
              Veel kosten ga ik er niet aan doen het toestel is van begin 2008 dus.....

              Alvast bedankt allen voor de reactie's ik zal zeker iets posten wanneer ik meer weet wat het nu juist is.

              Groeten,
              Benny
              Groeten Benny
              D7000 en en enkele lenzen.
              Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

              Comment


              • #8
                Re: ERR foutmelding Nikon D80

                Ik heb intussen een mailtje gestuurd naar de hersteldienst van Nikon en die zijn redelijk zeker dat het diafragma-mechanisme van het toestel defect is, om echt zeker te zijn zal het toestel moeten worden nagekeken.
                Indien het effectief het diafragma-mechanisme is zouden de kosten 199€ bedragen zonder btw.
                Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik die kosten nog ga doen en eerder een nieuwe zal body aanschaffen.
                Groeten Benny
                D7000 en en enkele lenzen.
                Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                Comment


                • #9
                  Re: ERR foutmelding Nikon D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
                  Ik heb intussen een mailtje gestuurd naar de hersteldienst van Nikon en die zijn redelijk zeker dat het diafragma-mechanisme van het toestel defect is, om echt zeker te zijn zal het toestel moeten worden nagekeken.
                  Indien het effectief het diafragma-mechanisme is zouden de kosten 199€ bedragen zonder btw.
                  Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik die kosten nog ga doen en eerder een nieuwe zal body aanschaffen.
                  Als je 350€ bijlegt hebt je een nieuwe D90, maar het kan zijn dat je nog lang plezier hebt van jou D80 als je hem laat herstellen en dan heb je geld uitgespaard. Maar als je pech hebt krijg je nog een mankement aan jou D80 en kom je aan de prijs van een nieuwe D90 of misschien zelfs nog hoger. Het is een keuze en gok die je zelf moet maken. Hoeveel clicx heeft die D80?

                  Comment


                  • #10
                    Re: ERR foutmelding Nikon D80

                    Jawadde... begin te snappen waarom het vervangen van de sluiter een dure herstelling is.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: ERR foutmelding Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                      Als je 350€ bijlegt hebt je een nieuwe D90, maar het kan zijn dat je nog lang plezier hebt van jou D80 als je hem laat herstellen en dan heb je geld uitgespaard. Maar als je pech hebt krijg je nog een mankement aan jou D80 en kom je aan de prijs van een nieuwe D90 of misschien zelfs nog hoger. Het is een keuze en gok die je zelf moet maken. Hoeveel clicx heeft die D80?
                      Ik heb intussen al de knoop doorgehakt en een nieuwe D7000 aangeschaft, die D80 hou ik ook nog want voorlopig doet hij het nog wel ( als hij zin heeft)
                      Hoeveel clicx hij heeft weet ik niet, zou niet weten hoe ik dat ergens kan aflezen en in de handleiding vind ik niets terug hierover.
                      Groeten Benny
                      D7000 en en enkele lenzen.
                      Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                      Comment


                      • #12
                        Re: ERR foutmelding Nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
                        Ik heb intussen al de knoop doorgehakt en een nieuwe D7000 aangeschaft, die D80 hou ik ook nog want voorlopig doet hij het nog wel ( als hij zin heeft)
                        Hoeveel clicx hij heeft weet ik niet, zou niet weten hoe ik dat ergens kan aflezen en in de handleiding vind ik niets terug hierover.
                        Succes met je nieuwe camera!
                        Wat het aantal clicks van je D80 betreft: Opanda zou je moeten vertellen hoeveel.
                        Here is an in-depth article on how to find your camera's shutter actuations or how many photos that camera has shot. It helps determine the life of your camera and how long it will last as digital cameras have a maximum they can shoot.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: ERR foutmelding Nikon D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Succes met je nieuwe camera!
                          Wat het aantal clicks van je D80 betreft: Opanda zou je moeten vertellen hoeveel.
                          http://www.digital-photography-schoo...ter-actuations
                          Heb het nagekeken en ik zou met mijn D80 15550 clicks hebben gemaakt.
                          Groeten Benny
                          D7000 en en enkele lenzen.
                          Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                          Comment


                          • #14
                            Re: ERR foutmelding Nikon D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
                            Heb het nagekeken en ik zou met mijn D80 15550 clicks hebben gemaakt.
                            En dat lijkt jou een realistisch cijfer?
                            (voor mijn -vrij zuinige- manier van fotograferen vast wel, al kun je je vragen stellen dat een dSLR zoals de D80 al "perte totale" zou zijn na 15000 clicks. Zou toch ongeveer het tienvoudige moeten kunnen meegaan, niet, of ben ik niet realistisch? )
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X