Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begin van de wintertijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Begin van de wintertijd

    Een logisch gevolg op het einde van de zomertijd.
    Gelukkig werkten de weersomstandigheden mee.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Begin van de wintertijd

    Mooie lucht en kleuren De koetjes staan mooi recht, maar de andere kant daarentegen..
    Toch een pak vervorming he? welke groothoeklens heb je FF?
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Begin van de wintertijd

      Inderdaad lijkt de linkerkant helemaal over te hellen...
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Begin van de wintertijd

        Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        Mooie lucht en kleuren De koetjes staan mooi recht, maar de andere kant daarentegen..
        Toch een pak vervorming he? welke groothoeklens heb je FF?
        De linkerkant is een Heuvellandse helling dus het is niet helemaal vervorming. Wat niet wil zeggen dat er niet een beetje vervorming opzit.
        Deze is met een 17-40 geschoten op 17mm. 't Is nog een beetje zoeken
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Begin van de wintertijd

          Mooie plaat!
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

          Comment


          • #6
            Re: Begin van de wintertijd

            Toch weer een typiche "Mortierke" plaat.
            Je hebt echt een herkenbare style, vind ik echt knap.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Begin van de wintertijd

              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
              De linkerkant is een Heuvellandse helling dus het is niet helemaal vervorming. Wat niet wil zeggen dat er niet een beetje vervorming opzit.
              owkay, maar de bomen en paaltjes linksachteraan spreken toch boekdelen
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Begin van de wintertijd

                Met alle respect, Kurt...
                Je hebt eens een andere omgeving nodig.
                Het is goed om weten als je een "Mortierke" aanklikt, dat je weet dat je met kwaliteit te maken krijgt. Dat je weet dat je mooi licht zult zien, dat je weet dat er leven in de details zal zitten... allemaal goed en wel.

                Maar de laatste weken weet ik ook als ik een "Mortierke" aanklik: glooiing, mist, zon, boompje, gras...

                Met blijvend respect voor je constante kwaliteit, maar het gebodene begint toch ééntonig te worden.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Begin van de wintertijd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Met alle respect, Kurt...
                  Je hebt eens een andere omgeving nodig.
                  Het is goed om weten als je een "Mortierke" aanklikt, dat je weet dat je met kwaliteit te maken krijgt. Dat je weet dat je mooi licht zult zien, dat je weet dat er leven in de details zal zitten... allemaal goed en wel.

                  Maar de laatste weken weet ik ook als ik een "Mortierke" aanklik: glooiing, mist, zon, boompje, gras...

                  Met blijvend respect voor je constante kwaliteit, maar het gebodene begint toch ééntonig te worden.
                  Ik begrijp wel wat je bedoelt Bruno maar niet iedereen is in de mogelijkheid om andere omgevingen op te zoeken om zijn hobby uit te oefenen. Ik ben al blij dat we elk jaar eens op reis kunnen gaan en ik dan eens foto's kan schieten van een andere mooie omgeving.
                  Ik zou niets liever doen dan rondreizen en andere omgevingen fotograferen maar het blijft een onrealistische droom. Een mens moet nu eenmaal gaan werken om zijn boterham te verdienen en na mijn werk is er tijdens de week geen tijd meer om te fotograferen dus rest er enkel het weekend en dat dient ook nog voor andere zaken dan mijn hobby.
                  Een ochtendlijk wandelingetje in de nabije omgeving van mijn huis is dan ook iets wat ik heel graag doe in het weekend en ik schiet ook graag een foto van die mooie omgeving.
                  Ik denk bij mezelf soms ook wel dat ik dikwijls hetzelfde fotografeer maar dan zie ik telkens weer verschillen met die vorige foto en vind ik het toch weer de moeite om de foto op het forum te plaatsen. Het blijft ontspanning voor mij en ondanks het feit dat het misschien dikwijls een herhaling van dezelfde foto lijkt, leer ik er elke keer van bij.
                  Vergeef mij dus die herhaling want ik geniet tot nu toe nog elke keer van de kleine verschillen
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Begin van de wintertijd

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    owkay, maar de bomen en paaltjes linksachteraan spreken toch boekdelen
                    Je hebt gelijk Dries maar dat is wat ik bedoel met "het is nog een beetje zoeken".
                    Ik kan met lenscorrectie het beeld makkelijk rechttrekken maar dan snij ik een deel van de boom weg en dat vond ik in dit geval niet echt mooi.
                    Het is dus nog wat zoeken om mijn foto zo op te bouwen dat er in zo'n omstandigheden wel nog ruimte is voor correcties
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Begin van de wintertijd

                      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                      Ik begrijp wel wat je bedoelt Bruno maar niet iedereen is in de mogelijkheid om andere omgevingen op te zoeken om zijn hobby uit te oefenen. Ik ben al blij dat we elk jaar eens op reis kunnen gaan en ik dan eens foto's kan schieten van een andere mooie omgeving.
                      Ik zou niets liever doen dan rondreizen en andere omgevingen fotograferen maar het blijft een onrealistische droom. Een mens moet nu eenmaal gaan werken om zijn boterham te verdienen en na mijn werk is er tijdens de week geen tijd meer om te fotograferen dus rest er enkel het weekend en dat dient ook nog voor andere zaken dan mijn hobby.
                      Een ochtendlijk wandelingetje in de nabije omgeving van mijn huis is dan ook iets wat ik heel graag doe in het weekend en ik schiet ook graag een foto van die mooie omgeving.
                      Ik denk bij mezelf soms ook wel dat ik dikwijls hetzelfde fotografeer maar dan zie ik telkens weer verschillen met die vorige foto en vind ik het toch weer de moeite om de foto op het forum te plaatsen. Het blijft ontspanning voor mij en ondanks het feit dat het misschien dikwijls een herhaling van dezelfde foto lijkt, leer ik er elke keer van bij.
                      Vergeef mij dus die herhaling want ik geniet tot nu toe nog elke keer van de kleine verschillen
                      We lopen in dezelfde schoentjes, Kurt. Voor m'n job zit ik hele dagen op de baan. En ik heb al talloze mooie zonsopgangen mogen zien, vele fotografische mogelijkheden, maar ik heb er de tijd niet voor, maar bovenal, ik kan het me niet permitteren om een foto te nemen. Dus mijn mogelijkheden zijn zoals de uwe.
                      Maar aan de andere kant: ook in ons belgenlandje, ook in onze nabije omgeving zijn er mogelijkheden.
                      True, in m'n wildste dromen ben ik een globetrotter, heb ik de lotto gewonnen en reis ik de wereld rond en fotografeer ik al wat ik wil samen.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: Begin van de wintertijd

                        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                        ...
                        Ik kan met lenscorrectie het beeld makkelijk rechttrekken maar dan snij ik een deel van de boom weg en dat vond ik in dit geval niet echt mooi.
                        Het is dus nog wat zoeken om mijn foto zo op te bouwen dat er in zo'n omstandigheden wel nog ruimte is voor correcties
                        Kijk eens naar de warp-tool. Dat is naar mijn mening de meest geëigende tool voor dit soort situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Begin van de wintertijd

                          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                          De linkerkant is een Heuvellandse helling dus het is niet helemaal vervorming. Wat niet wil zeggen dat er niet een beetje vervorming opzit.
                          Deze is met een 17-40 geschoten op 17mm. 't Is nog een beetje zoeken
                          Met de meeste breedhoekobjectieven krijg je dit verschijnsel wanneer je de camera voor de compositie wat voorover of achterover kantelt. Een oplossing om dit toch wat te verminderen zonder photoshop zou kunnen zijn de camera op het statief een stuk hoger plaatsen en de camera zo recht mogelijk te zetten. Omdat je hier geen voorgrondelementen mee in beeld moet brengen gaat er ook niet veel wijzigen in het uitzicht van de uiteindelijke opname.
                          De kleuren zijn mooi in dit tafereel...erg sfeervolle opname
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Begin van de wintertijd

                            Prachtige kleuren en compo
                            Die vervorming, tja, de 17-40 heeft daar nu eenmaal last van als je ze kantelt.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Begin van de wintertijd

                              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                              Ik begrijp wel wat je bedoelt Bruno maar niet iedereen is in de mogelijkheid om andere omgevingen op te zoeken om zijn hobby uit te oefenen. Ik ben al blij dat we elk jaar eens op reis kunnen gaan en ik dan eens foto's kan schieten van een andere mooie omgeving.
                              Ik zou niets liever doen dan rondreizen en andere omgevingen fotograferen maar het blijft een onrealistische droom. Een mens moet nu eenmaal gaan werken om zijn boterham te verdienen en na mijn werk is er tijdens de week geen tijd meer om te fotograferen dus rest er enkel het weekend en dat dient ook nog voor andere zaken dan mijn hobby.
                              Een ochtendlijk wandelingetje in de nabije omgeving van mijn huis is dan ook iets wat ik heel graag doe in het weekend en ik schiet ook graag een foto van die mooie omgeving.
                              Ik denk bij mezelf soms ook wel dat ik dikwijls hetzelfde fotografeer maar dan zie ik telkens weer verschillen met die vorige foto en vind ik het toch weer de moeite om de foto op het forum te plaatsen. Het blijft ontspanning voor mij en ondanks het feit dat het misschien dikwijls een herhaling van dezelfde foto lijkt, leer ik er elke keer van bij.
                              Vergeef mij dus die herhaling want ik geniet tot nu toe nog elke keer van de kleine verschillen
                              Klinkt mij bekend in de oren.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X